• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Om någon har tröttnat på sin Traska Commuter 36mm så är det bara att höra av sig till mig, alla färger av intresse!

Senast ändrad:
Dagens kompanjon 😀

IMG_3119.jpeg

Har varit mer seriöst intresserad av klockor ca ett år nu och letat efter någon enkel och stilren klocka för alla situationer. Commuter verkar kunna passa bra! Får ett bra intryck av Traska och de som står bakom i den här tråden. Gillar särskilt det extra reptåliga stålet, verkar som ordentlig kvalite för pengarna.

De skulle komma åter i lager i mitten av april tydligen, så får vi se vilken det blir :)

En Rolex OP. ;) j/k. Det lureste er å ha én. Men, hvis man ikke er så lur, så synes jeg en hvit 36mm er så enkel man får den. Muligens for enkel med hvit, siden resten av klokka er ganske enkel. Andrer farger Traskas line-up frister ikke, når jeg har den med malakitt.

Vittavlade Commutern ser nog bra ut. Har inte sett nån irl men det är den vita emaljlacken som det är på min Venturer gmt. Riktigt fin lyster i den.

En Rolex OP. ;) j/k. Det lureste er å ha én. Men, hvis man ikke er så lur, så synes jeg en hvit 36mm er så enkel man får den. Muligens for enkel med hvit, siden resten av klokka er ganske enkel. Andrer farger Traskas line-up frister ikke, når jeg har den med malakitt.
Aha.
Jag trodde du skulle gå på någon mer Traska kanske. Det är ju inga jättepengar de kostar, och kvalitet i förhållande till pris måste ju vara oslagbart. Men en vit låter trevligt. 🙂

Du är inte rädd för att tröttna på den där nu när du kör den en hel månad i sträck? Känns som lite av ett vågspel (risktagande).
Ser og forstår risken, men føles ikke sånn nå når vi er halvveis i OWG. Tvert imot. Har solgt andre klokker i samlingen etter at denne 36mm kom inn. DET var ikke planen å selge noe.

Dessuten, får denne klokken fra Traska en til å bli veldig edruelig i en ellers så pretensiøs klokkeverden. ;)

Digger størrelsen, finishen, tynn urkasse (boett), lug holes, herding av stål, lenken, microadjust, malakitt, ingen dato. En perfekt hverdagsklokke.

Til slutt må jeg få takke de få som driver denne tråden om Traska her på KS, for uten dem og poster om denne limited edition, ville jeg trolig aldri snublet over Traska, ei heller kjøpt en.

Ser og forstår risken, men føles ikke sånn nå når vi er halvveis i OWG. Tvert imot. Har solgt andre klokker i samlingen etter at denne 36mm kom inn. DET var ikke planen å selge noe.

Dessuten, får denne klokken fra Traska en til å bli veldig edruelig i en ellers så pretensiøs klokkeverden. ;)

Digger størrelsen, finishen, tynn urkasse (boett), lug holes, herding av stål, lenken, microadjust, malakitt, ingen dato. En perfekt hverdagsklokke.

Til slutt må jeg få takke de få som driver denne tråden om Traska her på KS, for uten dem og poster om denne limited edition, ville jeg trolig aldri snublet over Traska, ei heller kjøpt en.
Kan egentligen inte mer än hålla med. Den är lite av benchmark för andra märken.

Tillbaka
Topp