• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Får inte länken helt 100 på min Commuter - vet ni om det går att skaffa en extra halvbit? Det skulle nog lösa mitt bekymmer 😊
Det är jag övertygad om att det gör. Jag fick ett par extra när jag behövde ett annat lås eftersom mitt lås kärvade. Låset kom med extra länkbitar, så nog måste det gå att få loss en av dem.

Jaha vad fan hände med Traska!?

Jag ägde en vit commuter av första generationen. Kändes som en mikro av det högre segmentet vad gäller kvalitet generellt. Idag trillade senaste generationen med Onyxtavla in. Känns inte som samma Traska jag minns.. Fit & finish jämförbar med Tudor för en fraktion av priset. Vansinne. Otroligt roligt att se hur långt dom kommit på kort tid!

Köpte idag även en 34mm meteor dial som väntas komma nästa vecka, otroligt pepp!

IMG_20250328_164532.jpg
IMG_20250328_164538.jpg
IMG_20250328_164544.jpg
Ser för jäkla bra ut, men det är inte 34mm på bilderna va?

Har ett stort problem på min Commuter.
Skulle skruva in en skruv för att justera länken, halvvägs in i biten så går skruven av, så den är ju gängad en bit, helt platt. Går inte att få ut, det är dessutom sista länken så den går inte att ta av - dvs kan inte sätta ihop länken igen, och vet inte hur jag får ut biten som är i skruvad….

Edit; kontakta Traska för utbyte av länk?
Edit2: mailat Traska, se vad återkommer med.

Senast ändrad:
Har ett stort problem på min Commuter.
Skulle skruva in en skruv för att justera länken, halvvägs in i biten så går skruven av, så den är ju gängad en bit, helt platt. Går inte att få ut, det är dessutom sista länken så den går inte att ta av - dvs kan inte sätta ihop länken igen, och vet inte hur jag får ut biten som är i skruvad….

Edit; kontakta Traska för utbyte av länk?
Edit2: mailat Traska, se vad återkommer med.
Trist!
Hur var känslan när du drog i skruven, gick den trögt? Aldrig varit med om att en skruv gått av hittills.
Man undrar om det varit en brottanvisning på den, hur kan det annars hända? Mina skruvar går lätt, så att den bara skulle gå av på vägen in känns väldigt märkligt.

Trist!
Hur var känslan när du drog i skruven, gick den trögt? Aldrig varit med om att en skruv gått av hittills.
Man undrar om det varit en brottanvisning på den, hur kan det annars hända? Mina skruvar går lätt, så att den bara skulle gå av på vägen in känns väldigt märkligt.
Håller med.
Man har ju kortat x-antal länkar genom åren, aldrig tidigare varit med om det heller!
Skruven var inget speciellt, som dom andra. En aning trögare kanske? Eller jag vet inte, inget anmärkningsvärt i alla fall.

Håller med.
Man har ju kortat x-antal länkar genom åren, aldrig tidigare varit med om det heller!
Skruven var inget speciellt, som dom andra. En aning trögare kanske? Eller jag vet inte, inget anmärkningsvärt i alla fall.
Man har ju genom åren varit med om skruvar som gått trögt, riktigt trögt t o m, och då har jag alltid stannat upp och gjort något åt det. Köpte faktiskt ett gängset som jag rensat ett par skruvar med. Efter det har det funkat, men trots det har jag aldrig dragit av någon skruv. Jag tror det har varit fel på din skruv. Jag tror också att Traska kommer att hjälpa dig lösa det hela.

Man har ju genom åren varit med om skruvar som gått trögt, riktigt trögt t o m, och då har jag alltid stannat upp och gjort något åt det. Köpte faktiskt ett gängset som jag rensat ett par skruvar med. Efter det har det funkat, men trots det har jag aldrig dragit av någon skruv. Jag tror det har varit fel på din skruv. Jag tror också att Traska kommer att hjälpa dig lösa det hela.
Förmodligen har du rätt i att det var något fel på skruven. Ett gäng sätt lät inte som någon dum idé alltså, får kolla det. Kan vara bra att hitta ibland!

Traska svarade igår och önskade ordernumret kopplat till klockan, och tror att dom förhoppningsvis kommer att hjälpa mig också.

Bara jäkligt frustrerande när jag till slut fick till perfekt passform, ska fixa sista justeringen och skruven knäcks.

Tillbaka
Topp