• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Utesluter du helt alternativet att man har tagit bilden tidigt under kvällen och att man lägger ut den senare i efterhand?🙂

Vilken tur att jag tog en wristshot också
D22F48BD-E388-4661-AB42-6F8BD0BC2413.jpeg
Det var mest en reflexion över fotot/tiden som målade upp en bild över egna tidigare beslut 😅

Blev sugen på att blanda en pink GT. Enda Pink Gin som fanns på systemet var denna från Gordon’s. Jag tänker lägga in en skiva grapefrukt. Vad säger experterna om de tonic water jag plockade? Var det ett bra val eller skulle jag valt en neutral smak?

9C9C4BBA-135B-4642-9658-AABDDF5061DC.jpeg

Blev sugen på att blanda en pink GT. Enda Pink Gin som fanns på systemet var denna från Gordon’s. Jag tänker lägga in en skiva grapefrukt. Vad säger experterna om de tonic water jag plockade? Var det ett bra val eller skulle jag valt en neutral smak?

9C9C4BBA-135B-4642-9658-AABDDF5061DC.jpeg
Tonicarna är bra, kan tyvärr inte säga detsamma om ginen. Den gick ner i vasken för mig. Smakade bara kemikalier och godis

Tonicarna är bra, kan tyvärr inte säga detsamma om ginen. Den gick ner i vasken för mig. Smakade bara kemikalier och godis

Det var tråkigt att höra. Även om jag inte druckit Gordon’s innan så hade jag uppfattningen om att det ska vara en ok gin. Får se hur det smakar när jag öppnar flaskan.

Min fråga egentligen var om man ska blanda Pink Gin med Pink Tonic? Eller om det skulle passa bättre med Original (neutral) Tonic?

Efter lite googlande på recept inser jag att allt kan passa beroende på Gin och övriga ingredienser. Jag får testa mig fram helt enkelt.

Det var tråkigt att höra. Även om jag inte druckit Gordon’s innan så hade jag uppfattningen om att det ska vara en ok gin. Får se hur det smakar när jag öppnar flaskan.

Min fråga egentligen var om man ska blanda Pink Gin med Pink Tonic? Eller om det skulle passa bättre med Original (neutral) Tonic?

Efter lite googlande på recept inser jag att allt kan passa beroende på Gin och övriga ingredienser. Jag får testa mig fram helt enkelt.
Jag skulle säga att stämning och tidpunkt spelar in där. En varm sommardag mitt på dagen så passar det bäst med pink gin+pink tonic och kvällstid efter middagen med en neutral tonic

Senast ändrad:
GT03.jpeg

RABARBARO & Tonic​

• 5 cl Lydén Distillery Rabarbaro Gin
  • 10 cl neutral tonic
  • 3-4 stänk Angostura bitters
  • liten bit rabarber (om säsongen tillåter)
Fyll ett highballglas med is, häll i Rabarbaro och fyll på med tonic – 10 cl är lagom att börja med. Häll sedan i bitter och om du vill addera en liten bit färsk rabarber så är det dags nu. Servera & njut ansvarsfullt.

/Emil - Lydén Distillery

GT03.jpeg

RABARBARO & Tonic​

• 10 cl neutral tonic
Fyll ett highballglas med is, häll i Rabarbaro och fyll på med tonic – 10 cl är lagom att börja med. Häll sedan i bitter och om du vill addera en liten bit färsk rabarber så är det dags nu. Servera & njut ansvarsfullt.

/Emil - Lydén Distillery

Väntar med spänning på en låda 🤗

GT03.jpeg

RABARBARO & Tonic​

• 10 cl neutral tonic

/Emil - Lydén Distillery

Den är beställd!

Några reflektioner på Hernös nyhet? 🙂

Tillbaka
Topp