Du dömer alltså ett helt varumärke, utifrån vad du tycker om EN av flera miljoner människor som bär Rolex?! Sen säger du;
"problemet enligt mig är ju just att Rolex är en klocka någon som har tillräckligt med pengar köper för att Rolex är Rolex, inte nödvändigtvis för att man tycker att klockorna har den mest tilltalande designen eller att man vill säga något personligt med sitt val"
Är det ett problem?
Det andra du säger är ju inga konstigheter. Precis som med all annan lyxkonsumtion, så förutsätter ägarskap, att man har pengar att köpa varan för, helt riktigt. Nästa antagande blir dock lite märkligare, för om den tesen skulle hålla, så kan ju INGEN människa köpa en klocka och göra ett personligt val, för någon annan kan ju köpa en likadan, oavsett vilket varumärke vi pratar om.
Garanterat INGEN i detta avlånga land skulle göra kopplingen mellan dig och Ellen om du skaffade en Rolex, lika lite som att någon skulle få för sig att jag skulle vara rappare om jag köpte en Hublot eller AP.
Jag tror att alla tjänar på att någon gång sätta sig ner, och göra upp med sina egna fördomar, annars riskerar man att missa en massa i livet. Min egen fördom kring Rolex, var densamma jag hade kring varumärket Mercedes. -Överprisade produkter för gubbar som gillar att glassa. (Javisst stämmer det i några fall.)
Men börjar man verkligen tänka efter, och analysera sina egna fördomar, så ser man snart, att de är just bara fördomar och ibland rena hjärnspöken. Det finns dock ett botemedel för detta; -kunskap.