• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

Jay Z med en Sky Dweller, givetvis i guld. Skönt att se att han bär annat än ruggiga Richard Mille...

uploadfromtaptalk1428988122646.jpeg

Jay-Z lirar mycket AP.

Är det en vintage Daytona på Jason Bateman? Kanske lite för dålig bild, men man kan ju alltid hoppas.
Skärmavbild 2015-04-20 kl. 20.53.59.png

Vad har Jay Leno på sig? Aldrig sett något liknande. Med tanke på hans ekonomi kan den vara vara rätt dyr...
image.jpg

Satyr&SSUTCExtreme.JPG

För eventuella fans av norska black metal bandet Satyricon så kan det nämnas att Sigurd "Satyr" Wongraven bär en Sjöö Sandström UTC Extreme Black Gold, som han här visar upp på sitt instagramkonto.

Men herregud det är väl uppenbart att jag inte är förtjust i Ellen. Och klockbärare ger associationer. Det känns otroligt ocreddigt för MIG att dela smak och stil med Ellen.

(Till Ellens försvar ska sägas att hennes stand up är inte lika rutten som hennes glättiga talkshow)

Men herregud det är väl uppenbart att jag inte är förtjust i Ellen. Och klockbärare ger associationer. Det känns otroligt ocreddigt för MIG att dela smak och stil med Ellen.

(Till Ellens försvar ska sägas att hennes stand up är inte lika rutten som hennes glättiga talkshow)

Jag tror nog att du, om du letar, hittar tvivelaktigt klientel bland alla märken...

Jag tror nog att du, om du letar, hittar tvivelaktigt klientel bland alla märken...

Så är det. Jag har utvecklat min tveksamhet till Rolex som märke (absolut inte kvaliteten) tidigare och har ingen särskild aversion, men problemet enligt mig är ju just att Rolex är en klocka någon som har tillräckligt med pengar köper för att Rolex är Rolex, inte nödvändigtvis för att man tycker att klockorna har den mest tilltalande designen eller att man vill säga något personligt med sitt val. För mig är valet personligt och jag vill inte förknippas mentalt med Ellen lika lite som jag vill förknippas mentalt med Stefan Löfven om jag köper en bil av det finare slaget.

Tillbaka
Topp