Tycker det ser ut som en DD, cherry dial 36mm. NiceRolex Pearl Master
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det ser ut som en DD, cherry dial 36mm. NiceRolex Pearl Master
Tycker det ser ut som en DD, cherry dial 36mm. Nice![]()
Skumt.. han lär knappast ha en fejk nu när han är rikast.. men du har ju rätt i det du säger. Tavlan känns DD iaf.Tavlan ser ut att vara DD, men länken är Pearl Master och även boettformen ser ut att vara PM.
Kanske en hybrid eller äldre modell? Slår du ihop DD och PM på Google så dyker det upp massor av resultat av en liknande.
Skumt.. han lär knappast ha en fejk nu när han är rikast.. men du har ju rätt i det du säger. Tavlan känns DD iaf.
Nä, visst. Det finns många med mycket mer pengar än smak och koll.Känns inte som Dre skulle ha fake, men tänk på att många rappare/producenter osv inom rap inte vet ett skatt om klockor så dem vet ej vad man ska kolla efter. Ofta köper dem ju klockor hos juvelerare som ej är AD, många rappare med stålar har ju setts med fake-rollar osv. Rappare vill ju bara ha is på allt man kan isa
(säger inte att detta är fallet utan det är inte ovanligt inom scenen)
Nä, visst. Det finns många med mycket mer pengar än smak och koll.
Hittade denna, verkar stämma väl förutom just färgen på tavlan.
https://www.jomashop.com/rolex-watch-18946gydpm.html
Jag tror jag funnit en av få Rolex special editionsHmm.. DD finns ju inte i 39mm såvitt jag vet, men det kanske är en DD modell jag inte har koll på. Som sagt var det ju PM-länk osv men kanske bara en modell jag inte noterat. Dessa finns även som Date Just Pearl Master så det kanske går under PM ändå?
Ah, du ser! På Rolex hemsida fanns för tillfället bara PM med DJ-funktionen.Jag tror jag funnit en av få Rolex special editions
- Rolex Masterpiece:
http://www.chrono24.com/rolex/ref-18946.htm
I avsnitt 4 av Putin enligt Oliver Stone (visas på SVT i skrivande stund) bär presidenten en IWC Mark XVII:
![]()
Dang! Tog precis samma bild och skulle lägga upp den när jag såg ditt inlägg...I avsnitt 4 av Putin enligt Oliver Stone (visas på SVT i skrivande stund) bär presidenten en IWC Mark XVII:
![]()
Är inte på den nivån än att kunna se en klocka på längre håll och kunna avgöra märke och serie, men vad tror vi Obama har här?
Ja där ser man, tack för svar. Respekt ändå att han som världens mäktigaste man kör en relativt enkel klocka för 210 dollar. Har dock för mig att han har ett klockintresse.Jag tror det är denna:
http://www.onthedash.com/docs/obama/barack-obamas-secret-service-chronograph/
En gåva från Secret service.
Det har han säkert men jag tror att han är smartare än att ha en tokdyr klocka, som sticker i ögonen på 75% på hans väljare.Ja där ser man, tack för svar. Respekt ändå att han som världens mäktigaste man kör en relativt enkel klocka för 210 dollar. Har dock för mig att han har ett klockintresse.
Bra dokumentärI avsnitt 4 av Putin enligt Oliver Stone (visas på SVT i skrivande stund) bär presidenten en IWC Mark XVII:
![]()
Instämmer, satt som fastklistrad!Bra dokumentär
Ser ju fejk ut! Sen är ju Ryan Reynolds brand ambassador för Piaget.Första scenen i Hitmans bodyguard, Ryan Reynolds tog på sig denna Pateken.
![]()
Ser ju fejk ut! Sen är ju Ryan Reynolds brand ambassador för Piaget.
Jepp, förvånade mig att det var en Patek, känner inte igen modellen heller men känner inte till alla Pateker.
Kanske ett sätt att komma runt hans kontrakt med Piaget. Han får inte bära Patek på vita duken, men en fejk är okej!Hittade detta efter lite googlande...
I'm not a Patek expert by any means, but I think it's supposed to be a Sky Moon Tourbillon 5002P. But I'm assuming it a prop/replica since it's a million dollar+ watch which they probably didn't want Ryan Reynolds bashing up, and the subdials at 3/6/9 are too close to the center. Also the real watch has 2 crowns (not pushers) at 2 and 4 o'clock, and nothing at 3. Also, there's no crown (or helium escape or whatever that's supposed to be at 10), it should be a minute repeater slider on the left side of the watch.