Bossebäver
Silver
Bevisligen?
Jag ser inte hur detta är "bevisligen"^^
"Kändis (stjärna) betecknar en person som är allmänt känd i en stor del av samhället."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bevisligen?
Vad jag stör mig på är att varje gång någon postar en "modernare" känd människa (läs influencer, bloggare, artist etc), så ska folk in och dryga likt du precis gjort.Jag ser inte hur detta är "bevisligen"^^
"Kändis (stjärna) betecknar en person som är allmänt känd i en stor del av samhället."
Vad jag stör mig på är att varje gång någon postar en "modernare" känd människa (läs influencer, bloggare, artist etc), så ska folk in och dryga likt du precis gjort.
"Vem är det där?", "Vad har hen gjort..?",
Det finns många anledningar till att det blir tramsigt, där jag känner att den främsta är att vi inte kan lägga en tydlig beteckning i en sån här tråd för vad och vem som får postas.
Jag menar, ska vi då köra en minidebatt varje gång någon postar en kändis som är på gränsen?
"nja, jag bedömer nog INTE att hen är känd i en STOR del av samhället"
"Jo du, hen är visst det!"
Är du med?
Men snälla, du ställer frågan "Vem är det där?" för att få dryga dig när du får ett svar. Det har inget med mig att göra.Jorå, jag är med. Jag hade inte behövt "dryga" mig heller om du inte besvarat min fråga med ett drygt bevisligen, ett svar som bevisligen var vagt otillräckligt och en källa till diskussion.
Summa summarum, vill du skippa dryga diskussioner så är dryga svar en dålig lösning, är du med?
Men snälla, du ställer frågan "Vem är det där?" för att få dryga dig när du får ett svar. Det har inget med mig att göra.
Tycker inte du behöver ifrågasätta eller kalla någon douchebag framöver.Nej. Jag googlade, såg "Kanye's polare", hittade inget mer av värde och ställde frågan ty det är möjligt att personen ifråga har någon speciell ställning i klockvärlden som jag har missat. Jag visste till exempel inte heller vem John Mayer var till utseendet första gången jag såg hen men jag ifrågasätter verkligen inte dennes plats i dessa sammanhang med tanke på hans engagemang i klockkretsar och allmänna "kändisskap"/yrkesskicklighet.
"Vem är det" är alltså en fråga ställd av genuin nyfikenhet, det har med dig att göra på det sätt att du bevisligen gav ett drygt svar i syfte att få mig att driva frågan vidare.
Tycker inte du behöver ifrågasätta eller kalla någon douchebag framöver.![]()
Jag tycker att ställa frågor är något av ett centralt koncept på ett diskussionsforum och jag kan inte se vart jag kallat någon för douchebag.
Är människor som designat något någon gång till valfri douchebag en kändis numera?
Det där bör vara en Memovox, dvs. en klocka med ett inbyggt alarm som går att ställa. Skivan i mitten med pilen indikerar när på dagen alarmet är ställt att ringa. Jaeger LeCoultre har gjort olika avarter av denna i evigheter, hela vägen upp till nutidÄlskar 70-talsfilmer. Har lastat hem samtliga säsonger av Columbo. I avsnittet ”Now You see him” ifrån 1976, har mördaren ”The great Santini” en klocka. Är det ngn som kan berätta mer om denna? Ser ju ut som en GMT modell, men om man ser ordentligt verkar GMT visaren påmålad!![]()
Är detta en äkta eller en cheap shit China version?
![]()
Tack! Imponerad över era kunskaper här inne på forumet!Det där bör vara en Memovox, dvs. en klocka med ett inbyggt alarm som går att ställa. Skivan i mitten med pilen indikerar när på dagen alarmet är ställt att ringa. Jaeger LeCoultre har gjort olika avarter av denna i evigheter, hela vägen upp till nutid![]()
Så lite så! Ge det lite tid ska du se att du snappar upp mycket kunskap självTack! Imponerad över era kunskaper här inne på forumet!![]()
Mark Knopfler med speedy Pro
![]()
Nä, hade ingen aning om det. Brukar dock inte följa artister vars verk jag gillar av rädsla för att hitta något jag irriterar mig på.Visste du att Mark Knopfler auktionerade ut ett flertal klockor för ungefär ett år sedan? Några av dem som jag förstod det var klockor som han själv använde? Lite kul! Han kommer till Göteborg och spelar snart!
Grand Seiko tänkte jag först, men mer sannolikt en SARY057 eller nån annan liknande modell med day-date.Vad har Charlie Sheen här?
James Corden med nån Speedmaster
![]()
Falling down?Såg ett klipp där M.Douglas spelar en kille som är nära ett sammanbrott när han ska beställa frukost men de serverar bara lunch... Han tittar på klockan då hann missade frukostmenyn med några minuter och det är en enkel Lorus.
Försökt hitta klippet som kameran zoomar in.
Yes!!Falling down?