Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpeskillingen.Vad beräknas tull och moms på vid begagnat köp det jag faktiskt betalat för klockan eller marknadsvärdet?
Köpeskillingen OCH frakten är det du betalar 25% moms på. Tullen på alla klockor är typ 7-8 kronor.Köpeskillingen.
Jag rekommendera dig att läsa domen innan du går bananas med dina gissningar. https://klocksnack.se/threads/intressant-rättsfall.16896/#post-315084Man är 25 är och uppväxt i en entrepenörsfamilj. Möjligen välutbildat. Man vet så pass mycket om moms och handel utanför EU att man försöker återfå schweizisk moms när man lämnar Schweiz, men har ingen aaaning om att man skall betala svensk moms när man för in klockan i Sverige. Man påstås ha ärliga avsikter, men tar inte ens initiativet att fråga. Och det tycker rätten är en trovärdig och beaktansvärd omständighet? Tveksam åklagare - skulle gärna velat fått höra hans utfrågningsteknik - och skicklig advokat blir min gissning.
Man är 25 är och uppväxt i en entrepenörsfamilj. Möjligen välutbildat. Man vet så pass mycket om moms och handel utanför EU att man försöker återfå schweizisk moms när man lämnar Schweiz, men har ingen aaaning om att man skall betala svensk moms när man för in klockan i Sverige. Man påstås ha ärliga avsikter, men tar inte ens initiativet att fråga. Och det tycker rätten är en trovärdig och beaktansvärd omständighet? Tveksam åklagare - skulle gärna velat fått höra hans utfrågningsteknik - och skicklig advokat blir min gissning.
Haha gick i gymnasiet samtidigt som honom! Drabbar verkligen ingen fattig dock![]()
Han bor inte i Monaco nu och har en snapchat-kanal där han visar upp den ena klockan i miljonklassen efter den andra? (Eller finns det fler snorungar till föräldrar i med-tech som har obeg. med pengar och klockintresse?)
Är det en bekant eller är han sas offentlig? Om det senare skulle det vara kul att få reda på hans användarnamn.Han bor inte i Monaco nu och har en snapchat-kanal där han visar upp den ena klockan i miljonklassen efter den andra? (Eller finns det fler snorungar till föräldrar i med-tech som har obeg. med pengar och klockintresse?)
Är det en bekant eller är han sas offentlig? Om det senare skulle det vara kul att få reda på hans användarnamn.
haha en äkta klocknörd fråga precis som om det spelar någon roll.Vilka JLC handlar det om?
haha en äkta klocknörd fråga precis som om det spelar någon roll.![]()