• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Invites only?

Inträdeskrav.

  • Behövs!

    Röster: 34 23.6%
  • Jävla tråkgubbe!

    Röster: 110 76.4%

  • Totala väljare
    144
Med risk för patronaget vrede så startar jag denna omröstning.
Det kan knappast bara vara jag som tröttnat på meningslösa (precis som dina är bättre) inlägg, bumpade stenålderstrådar utan något nytt att tillföra samt en bunt nya trådar om samma sak, eller?
Många forum av andra slag som jag besöker är stängda för "allmänheten" och enda möjligheten att komma in är att någon annan medlem går i god för dig.
Hur det en är så pysslar vi med rätt dyra grejer och iaf jag börjar tycka att ett tidigare fantastiskt forum på nåt sätt har börjat urvattnats med en massa smörja, otrevligt folk, personangrepp till höger och vänster etc etc.
Hur det rent praktiskt skulle fungera vet jag inte, risken är att @Spencer66 , @Denke och @daviden blir överhopade med "jobb".
Slänger dock ut frågan och hoppas själv få stanna kvar iaf:nailbiting:
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Invites tror jag inte på, men en lavett med vit handske till de som håller på att bumpa flera år gamla trådar med "fin" "snygg" osv borde kunna ges.
 

Greven

Audemars
Intressant tanke. Kan till viss del hålla med dig, men risken med intagningskrav eller att behöva bli rekommenderad av någon medlem kan göra att tillväxten hämmas? Låter ledningen avgöra detta. Jag tycker definitivt det skulle bli svårare att komma åt Köp & Sälj, för jag tror en del skriver struntinlägg för att komma åt den delen.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag är emot invites av den enkla anledningen att det blir i princip omöjligt att komma in på ett forum för den som inte redan känner någon som hänger där.

Har själv hängt på/skapat diverse forum i snart 20 år och genom att varna och banna medlemmar brukar det gå att få styr på det mesta.
 

Edin

Panerai
En idé kan annars vara att man lägger en spärr för att starta nya trådar på säg 50 posts. Då slipper man alla de "jag är ny i klockvärlden, hjälp mig första dyra klockan" trådarna som poppar upp titt som tätt där skaparen mer i regel än undantag helt missat sökfunktionen..
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Frågan är fri, men jag drar nog till med ett Näh som svar!
Har faktiskt inte varit med om någon typ av forum som mått bättre av denna typen av "intag". Har man däremot lite självkontroll så är det ju tämligen lätt att blunda för allt skit som man inte vill läsa. ;)
 
Håller med till viss del. Höjs kraven för Köp/Sälj kan nog hetsbumpningen för att få tillgång dit minska. Ett stängt forum kan dock påverka sponsorintresset.
 
Precis som @Torsten skriver, hur ska en person bli delaktig i forumet om hen inte känner någon?
Nej, vi vill inte kväva människors intresse bara för att de inte råkar ha rätt kontakt.
Köper helt ditt svar, är väl bara gubbförkylt grining idag.....
Tycker ändå att frågeställningen kan vara intressant. Kanske inte invites men tänkte mest att hårdare moderering skulle överhopa ledningen med jobb.
 

Ponlarsson

Panerai
Tycker många förslag förutom invite i tråden är bra. 200 inlägg till Köp o Sälj samt lifestyle, 50 inlägg för att få skapa tråd. Kanske även medlem i två veckor för köp o sälj. Då hade man nog fått mer ordning.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker inte invites är en bra idé av anledningar som nämnts ovan. Däremot är jag helt för att höja gränsen för postande i Lifestyle och K&S.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Tycker invites only är en grymt trist väg att gå. Kommer väl alltid finnas folk som är intresserade tex jag själv och gärna läse roch eventuellt postar men inte känner någon annan. Detta med att stänga ute folk med samma intresse bara för att de saknar kontakter gör ju det till en klubb för inbördes beundran.
Däremot så kan man definitivt höja gränsen för när annonser får postas både med tid och antal inlägg, men tror mest åt att reglera på medlemstid...
 
Topp