• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Iphone 6s VS Samsung Galaxy 6 Edge.

Vilken av följande två telefoner skulle du ha valt!

  • Iphone 6s / 6s plus.

    Röster: 67 72.8%
  • Samsung Galaxy 6 Edge / 6 Edge plus.

    Röster: 16 17.4%
  • Finns andra märken som är mist lika bra.

    Röster: 9 9.8%

  • Totala väljare
    92
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är lite sugen på att byta upp min privata telefon! Har haft alla generationer av Apples Iphone, för tillfället har jag Iphone 5, och jag gillar den, jag gillar mångsidigheten med telefonen då jag har lite appeleprodukter här hemma. Men om man bara ser till telefonen, glöm, att den funkar till appeltv, appleexpress etc, om vi bara skulle jämföra, för och nackdelar, telefon mot telefon vilken är bästa alternativet då?!

Jag vill ha en telefon med snabb processor då man ska surfa, en bra kamera när du vill ta bilder, och menyer som inte plottriga och lätt att använda när det skall laddas hem appar, ja ni fattar.

Kan det tom vara så att det finns några andra mobiltelefoner där ute som kan vara värda att titta på, Sony, LG och allt vad dom heter.

3314858.jpg


3026782.jpg
 
Senast ändrad:

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kört ajfån sen den kom.
Dom andra är säkert lika bra, vissa är nog tom bättre.
Är helt enkelt för lat och bekväm för att lära mig en ny telefon.
Sen ska man lägga över kontaktlistor osv osv! Urk!
 

luddviig

Panerai
Kör på en iPhone röstar jag på, bekvämt att köra med något som du redan kan allt! Samtidigt kan det var kul och kanske testa något nytt. Åk till en butik och kläm lite på en samsung och bilda dig en uppfattning :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hej Affe!

Jag rekommenderar helt klart att du stannar på Apple-tåget. Som det ser ut hos mig så har använder jag mig av Mac, både på jobb, privat och även en som alltid är inkopplad till tv:n. Deras grejer har för min del fungerat otroligt smidigt i alla lägen. Produkterna är fullständiga, redan från dag ett (ja, jag hade iPhone 2g). Och nu börjar väl alla tycka att jag låter som en idiot som bara förespråkar Apple och aldrig ens har klivit på android. Men så är inte fallet.

De telefoner som jag på vet att jag på rak arm har testat är dessa.
Samsung Galaxy S2
Samsung Galaaxy S2 LTE
Samsung Galaxy note 1
Samsung Galaxy Note 2 LTE
Samsung Galaxy S3
Samsung Galaxy S4
Samsung Galaxy S5
Sony Xperia Z1
Sony Xperia Z2
Sony Xperia Z2 Compact
...
Ja, listan kan göras jävligt lång alltså.

Anledningen till att jag hoppade på iPhone igen är enkelheten. Allt bara fungerar, ta fram kameran i vilka ljusförhållanden som helst och iPhonen gör det bästa av det hela, med bara ett knapptryck. Inställningarna är smidiga att se över, tangentbordet fungerar som original klockrent, den är överlag smidig att använda. Inget jävla lull-lull.

Samsung är tvärtom. Att hitta i inställningarna är ett helvete, gränssnittet är enligt mig inte sjyst. Hanteringen överlag är svår och jag har alltid gått tillbaka till iPhone, trots dålig batteritid.

Just nu gick jag från en kaputt iPhone 6 till en iPhone 5s. Den har allt som jag behöver och att lägga 7500:- på en 6s känns riktigt onödigt för min del. Storleken på 5s är upllever jag dessutom bra mycket bättre!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag har en 6S som skarpt gillar. Tänk på att den är väldigt mycket större än en 5/5S dock.
 

romanov

Cartier
Är inne på min andra Samsung (Samsung s5 mini)
Tycker Iphone är mycket bättre.
Kan inte riktigt lita på min Samsung då jag alltid haft problem med att de stängs av, startar om, låser sig eller bara blir helt skumma
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är inne på min andra Samsung (Samsung s5 mini)
Tycker Iphone är mycket bättre.
Kan inte riktigt lita på min Samsung då jag alltid haft problem med att de stängs av, startar om, låser sig eller bara blir helt skumma
Trist.
Haft samma problem själv men med en apple telefon.. Finns nog inget rätt eller fel i vilken telefon man ska välja utan man får gå efter egna preferenser och vad man värdesätter :)
 

romanov

Cartier
Trist.
Haft samma problem själv men med en apple telefon.. Finns nog inget rätt eller fel i vilken telefon man ska välja utan man får gå efter egna preferenser och vad man värdesätter :)
Ja precis. Man får köra på det som passar en bäst... Tyvärr kommer jag ha kvar min Samsung ett tag till
 

joca

Patek
2-Faktor
Är inne på min andra Samsung (Samsung s5 mini)
Tycker Iphone är mycket bättre.
Kan inte riktigt lita på min Samsung då jag alltid haft problem med att de stängs av, startar om, låser sig eller bara blir helt skumma
Du glömde nämna swishar pengar dubbelt och stänger av larmet :D

Jag har haft iPhone sedan iphone 3g och kommer troligtvis fortsätta ha iPhone
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänkte att det var dags att "prova" android och köpte Samsung S5... Det var 3-4 månader sedan. Idag sitter jag med en 6s+ framför mig och är mycket nöjd! Håll dig till Apple, kompis! ;)

Mvh
Micke
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag har precis beställt en svart 64gb IPhone 6s. Har 5an idag(64gb) varit super nöjd, speciellt eftersom du kan använda telefonen med en hand. Du når över hela skärmen och kan sms med en hand enkelt. 6s känns nästan lite stor, i alla fall med mina händer men behöver uppdatera nu.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tror de du nämner är bra allihopa. Jag sitter med en Edge+ sedan ca 1 vecka och är jäkligt nöjd. Känslan är enligt mig RIKTIGT grym.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag har precis beställt en svart 64gb IPhone 6s. Har 5an idag(64gb) varit super nöjd, speciellt eftersom du kan använda telefonen med en hand. Du når över hela skärmen och kan sms med en hand enkelt. 6s känns nästan lite stor, i alla fall med mina händer men behöver uppdatera nu.

Det går ju att "skjuta ner" halva skärmen så du kommer åt t.ex. övre ikoner osv om du sitter med en hand :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Har haft Samsung-telefoner och Iphone i omgångar och gillar båda. Har dock inte haft Samsung S6 men S5.

Nu har jag en Iphone 6+, du som jag gillar att foto klockor jag måste säga att kameran i Iphone 6+ är bra mycket bättre speciellt vid dåligt ljus. Just Iphone 6+ har inbyggd optisk stabilisering (vanliga modellen har ej detta)
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Det går ju att "skjuta ner" halva skärmen så du kommer åt t.ex. övre ikoner osv om du sitter med en hand :)
Jag har precis beställt en svart 64gb IPhone 6s. Har 5an idag(64gb) varit super nöjd, speciellt eftersom du kan använda telefonen med en hand. Du når över hela skärmen och kan sms med en hand enkelt. 6s känns nästan lite stor, i alla fall med mina händer men behöver uppdatera nu.

Har en 6. Går som joca säger "skjuta ner skärmen halvvägs" genom att "touch-dubbelklicka" på homeknappen. Alltså inte trycka, utan bara dutta så man nuddar knappen!

Bild 2015-10-27 kl. 20.00.jpg
Bild 2015-10-27 kl. 20.00 #3.jpg

Synd man inte kan få in filmer här(?)
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Är egentligen tvingad till iPhone genom mitt jobb sedan ett par år. Gav upp i vintras och återgick till Android med först en Samsung S5, och nu en S6. Bra mycket bättre och mångsidigare. Att iPhone och appleprodukter inte buggar och bara fungerar är en grov skönmålning, jag har iPad, appletv macbookpro, tycker att dom strular minst lika mycket som mina övriga leksaker. Snygga produkter absolut.

Å andra sidan krävs det en del tålamod och vilja att byta mellan iOs och Android....Blir ju inte lättare med åren
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Skulle säga nya Nexus. Ska man ha android ska man inte ha samsung med deras laggskit som dom bakar in i android. Samma gäller alla tillverkare men SAmsung Touchwiz är värst.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Testat de flesta tillverkare när det gäller Android.
Kan inte rekommendera Samsung. Opålitlig, kan fungera galant men efter en uppdatering vet man inte vad som händer.
Kör en LG g4 nu och är mycket nöjd.
Ganska stor dock, men man vänjer ju sig fort.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Köpte en edge. Dröjer nog ett tag innan jag går tillbaka till iPhone.

Har haft 3, 4,5,5s och sen tröttnade jag
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har möjlighet tack vare jobbet att provköra de flesta telefoner, det är kanske lite av en smaksak men Android ligger fortfarande efter iOS när det kommer till utbudet och kvalitén av appar. Även helt hopplöst att hitta ett läderfodral med riktigt bra läder till Android-telefoner.
 
Topp