• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Eftersom min telefon dog igår, på grund av mig själv, så var jag tvungen att jämföra iPhonesen med den telefonen jag tänkt köpa. Z1:an har ett år på nacken vilket sätter ner den till halva priset jämfört med äpplena. Trots detta så slår den många(nästan alla) av helt nya iPhones specs. Jag fortsätter med Android trots att syrran och päronen inte kan släppa sina äpplen så något bra/positivt måste det finnas med dem(?). Själv har jag inga bra upplevelser av apples bärbara produkter förutom en cirkus 10 år gammal iPod. Förklara gärna vad jag missat!

Spec-jämförelse(Slängde med Z3:an för skojs skull): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2168965,2794262,2794265,2787631

Haft en apple
Eftersom min telefon dog igår, på grund av mig själv, så var jag tvungen att jämföra iPhonesen med den telefonen jag tänkt köpa. Z1:an har ett år på nacken vilket sätter ner den till halva priset jämfört med äpplena. Trots detta så slår den många(nästan alla) av helt nya iPhones specs. Jag fortsätter med Android trots att syrran och päronen inte kan släppa sina äpplen så något bra/positivt måste det finnas med dem(?). Själv har jag inga bra upplevelser av apples bärbara produkter förutom en cirkus 10 år gammal iPod. Förklara gärna vad jag missat!

Spec-jämförelse(Slängde med Z3:an för skojs skull): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2168965,2794262,2794265,2787631

Haft en Apple dator och den sög nå jävulskt. Telefonen är dock najs även om den blev obrukbar efter senaste uppdateringen. Bättre än android? Vette fan, och vem bryr sig egentligen??? Det är bara en telefon, det inte direkt en klocka.

För min del:
Utbudet och kvalitén på applikationer är i mitt tycke mycket bättre till iOS, attraktivare hårdvara, samt att intäkterna från användarna hos min arbetsgivare är helt dominerade av ios-användare.

Blir att beställa en vanlig 6:a "rymdgrå" med 64gb 26:e september från Apple-store för min del del.
Känns som att livet är för inrutat a la' IOS för att kunna byta till t.ex. Samsung eller motsv.

Vägra köpa via telia/telenor etc och tvingas på dagens sugiga abonnemang med begränsad data.

Kör Samsung Galaxy variant på jobbet, blir bara inte vän med den.

Nope vanliga modellen. Men han har 4s idag och tror fortf att den blir för stor. Gubben har till och med gjort en "kartongprototyp" i rätt mått för att få en känsla för dess storlek :hilarious: Annars får han ta min 5s så kan jag rocka 6:an..

Gör inte alla alltid kartongprototyper när det kommer nya telefoner? Hur ska man annars kunna bestämma sig? :D
IMG_0300.JPG

6+ beställd! Kommer sitta bunden till fanskapet i två år, så lika bra att gå all in.. Enligt förhandsrapporter funkar 6+ för sin storlek förvånansvärt bra med en hand (om handen inte är allför fjuttig, och det klarar jag mig från)..

Gick själv runt med en kollegas Samsung G S3 tror jag den hette. En milimeter större än iPhone 6. Tyckte det kändes helt ok. Framförallt skönare med nåt smalare än iPhone 4S.

Jag kör på 16gB, behöver bara minnet för Spotify, resten går på iCloud (och jag kör inte med nakenbilder så jag är safe ;) )

16gb är helt fel val. Bilderna kommer bli större i MB räknat , ios:en växer i mb likaså apparna. Finns inte mycke plats kvar på en 16gb sen. Thats the true

Varför skulle storleken på bilderna öka? Det har väl i första hand att göra med upplösning vilket borde innebära att storleken på bilderna är samma som i tidigare modeller. I vilket fall så grubblade jag länge över det där, men har insett att jag inte använder särskilt många appar och bilder kan jag lagra i molnet :)

Tillbaka
Topp