• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Blir en svart 6a för min del! Beställde faktiskt inatt :p
Har utsatt min femma för systematisk misshandel under två års tid nu. Dags att pensionera den!
 

Tre333

Omega
Ska försöka vänta men blir troligen en sexa framöver. Främst för att den är snabbare o bättre! Vem orkar vänta när man kan slippa! :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Eftersom min telefon dog igår, på grund av mig själv, så var jag tvungen att jämföra iPhonesen med den telefonen jag tänkt köpa. Z1:an har ett år på nacken vilket sätter ner den till halva priset jämfört med äpplena. Trots detta så slår den många(nästan alla) av helt nya iPhones specs. Jag fortsätter med Android trots att syrran och päronen inte kan släppa sina äpplen så något bra/positivt måste det finnas med dem(?). Själv har jag inga bra upplevelser av apples bärbara produkter förutom en cirkus 10 år gammal iPod. Förklara gärna vad jag missat!

Spec-jämförelse(Slängde med Z3:an för skojs skull): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2168965,2794262,2794265,2787631

Jag kör också Z1. Sony gör nog dom bästa smartphonsen. Inga onödiga funktioner och gimmicks. Bara en fantastisk användarupplevelse. Z3 ser skitsnygg ut.
 
Beställt en 6'a. Måste ha en större skärm att kolla Text-TV-appen på.
image.jpg

/gustav
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
De glömde en fördel med iPhone som slår alla Androidlurar. Varje gång - iOS.
Håller inte helt med, nu har jag inte kört IOS sedan version 6. Men jag uppskattar nog ändå Androids större flexibilitet mera med launchers, andra ikonpacks och större möjligheter till en personlig prägel. Dock ska man ju inte jämföra IOS och Android. Det riktar sig till olika målgrupper.

Därmed inte sagt att jag aldrig kommer återgå till IOS.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Där sa du något riktigt sant.

Precis ;)

Men tråkigare OS än iOS är fan i mig svårt att hitta (IMHO). På hemskärmen ser ju alla enheter likadana ut? I en Androidbaserad lur kan man anpassa utseendet i all oändlighet, och att byta till en annan launcher innebär i många fall många utökade funktioner och finesser i sin helhet.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Precis ;)

Men tråkigare OS än iOS är fan i mig svårt att hitta (IMHO). På hemskärmen ser ju alla enheter likadana ut? I en Androidbaserad lur kan man anpassa utseendet i all oändlighet, och att byta till en annan launcher innebär i många fall många utökade funktioner och finesser i sin helhet.

Man kan jailbreaka sin lur å få ut 10ggr mer frihet än en android om man är less på standard.
Fortfarande är ios:et stabilare än Androids OS ifall man tex rootar android
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Man kan jailbreaka sin lur å få ut 10ggr mer frihet än en android om man är less på standard.
Fortfarande är ios:et stabilare än Androids OS ifall man tex rootar android

Stabilt. Appar kraschade betydligt oftare när jag körde iOS. Det kanske är 50/50 där, sen kanske versioner efter iOS 6 har blivit betydligt stabilare?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Precis ;)

Men tråkigare OS än iOS är fan i mig svårt att hitta (IMHO). På hemskärmen ser ju alla enheter likadana ut? I en Androidbaserad lur kan man anpassa utseendet i all oändlighet, och att byta till en annan launcher innebär i många fall många utökade funktioner och finesser i sin helhet.
...och där satte du nog fingret på det jag ogillar mest med android. Allt plotter.
Sedan lyckas de med att få fram lagg trots all fancy hårdvara.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Stabilt. Appar kraschade betydligt oftare när jag körde iOS. Det kanske är 50/50 där, sen kanske versioner efter iOS 6 har blivit betydligt stabilare?

Kanske , men i de stora hela är det same shit different brands [emoji12]

Allt som har med datorer att göra krånglar oavsett märke. Man får helt enkelt köra på det som känns bäst. Själv är jag och mitt hem inrutat i Apple. Det funkar klockrent , tex AirPlay via paddan/telen till macen eller Apple tv. Har i inte lyckats streama film etc så smidigt med Windows telefoner eller android telefoner. Deras teknik är inte i närheten så smidigt å utan lagg som Apples
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Kanske , men i de stora hela är det same shit different brands [emoji12]

Allt som har med datorer att göra krånglar oavsett märke. Man får helt enkelt köra på det som känns bäst. Själv är jag och mitt hem inrutat i Apple. Det funkar klockrent , tex AirPlay via paddan/telen till macen eller Apple tv. Har i inte lyckats streama film etc så smidigt med Windows telefoner eller android telefoner. Deras teknik är inte i närheten så smidigt å utan lagg som Apples

Helt ärligt så har jag aldrig haft några problem med mina Macar och iPhones. Tycker allt bara rullar på hur bra som helst och då har jag ändå kört Apple i fem år.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
...och där satte du nog fingret på det jag ogillar mest med android. Allt plotter.
Sedan lyckas de med att få fram lagg trots all fancy hårdvara.
Kanske , men i de stora hela är det same shit different brands [emoji12]

Allt som har med datorer att göra krånglar oavsett märke. Man får helt enkelt köra på det som känns bäst. Själv är jag och mitt hem inrutat i Apple. Det funkar klockrent , tex AirPlay via paddan/telen till macen eller Apple tv. Har i inte lyckats streama film etc så smidigt med Windows telefoner eller android telefoner. Deras teknik är inte i närheten så smidigt å utan lagg som Apples
Lagg var nog mera vanligt på äldre Androidbaserade lurar. Moderna laggar inte, aldrig upplevt något lagg på min Z1:a som är en av de rappaste lurarna jag testat.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
...och där satte du nog fingret på det jag ogillar mest med android. Allt plotter.
Sedan lyckas de med att få fram lagg trots all fancy hårdvara.
Plotter? Kallar du min hemskärm för plottrig? ;) Självklart kan man göra det plottrigt om man så önskar, men det går ju även utmärkt att göra motsatsen.



Screenshot_2014-09-20-08-56-52.png
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lagg var nog mera vanligt på äldre Androidbaserade lurar. Moderna laggar inte, aldrig upplevt något lagg på min Z1:a som är en av de rappaste lurarna jag testat.

I mitt exempel menade jag Apples streaming tjänst AirPlay , laggning när man streamar 1080p hd film etc från iPhone/padda till en annan enhet. Apples teknik slår lätt dom andra märkenas

Syftade inte på laggning i telefonmenyer eller appannvändningen :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
I mitt exempel menade jag Apples streaming tjänst AirPlay , laggning när man streamar 1080p hd film etc från iPhone/padda till en annan enhet. Apples teknik slår lätt dom andra märkenas

Syftade inte på laggning i telefonmenyer eller appannvändningen :)
Aldrig testat Airplay på Android, sen har det inte särskilt bra betyg på playstore heller. Troligen är det nog optimerat för Apples enheter.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
I mitt exempel menade jag Apples streaming tjänst AirPlay , laggning när man streamar 1080p hd film etc från iPhone/padda till en annan enhet. Apples teknik slår lätt dom andra märkenas

Syftade inte på laggning i telefonmenyer eller appannvändningen :)


Nja, jag håller inte riktigt med. Jag kör med DLNA mellan min platta och hemmabio. Allt som behövs är en enda app och sen visar den allt! Oavsett format. Enklare har jag faktiskt aldrig varit med om.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
För att klargöra lite...
Airplay är inbyggt i iOS - krävs ingen speciell app. Det finns alltid där, kan använda det med alla appar.

Fungerar helt perfekt, ljud, bild, film osv. till Apple-produkter som Apple TV, datorerna, AirPortarna osv.
Självklart även med andra tillverkares produkter (Pioneer, Bang&Olufsen osv.) som insett att det Apple gör blir standard.
 
Topp