• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Esh

Omega
2-Faktor
Synd :(, Tele2 kan också vara ett alternativ då har du 1000 minuter från Sverige till EU. Tänkte fel kring Telenor, det abonnemanget täcker inte samtal från Sverige till EU! Men det täcker om du ringer inom EU eller från EU -> Sverige!
tele2.png
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Skaffade en X och det är den bästa smartphonen hittills enligt min åsikt.
Gesterna gör att jag inte saknar hemknappen alls, överhuvudtaget.
Face-id är klockrent och skärmen magisk. Jag tänker inte alls på notchen (vilket jag trodde jag skulle göra).
Det enda är att bank-id inte stöds vilket suger lite, men det lär väl komma det oxå om inte föööör många tvillingar visar upp att båda låser upp luren ;)

Nu fungerar BankID med FaceID, skitsmidigt :D
 

demondave

Rolex
Skaffade en X igår. Var rätt skeptiskt, helt i onödan! Helt grym ju! FaceID funkar skitbra, och som sagt även till BankID nu. Inte saknat hemknappen en enda gång.

Lite samma känsla som första gången jag skaffade iphone :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har en fråga om uppdatering, har inte uppdaterat min Iphone 8 sedan jag köpte den. Brukar ju alltid vara problem efter man ha gjort det känns det som! Så min fråga är, ni som sitter på en iphone 8, när ni har uppdaterat den, har batteritiden blivit sämre då?! Min förra iphone var en 6S, den sket ju sig totalt efter man uppdaterade den men versionen 11 någonting!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har en fråga om uppdatering, har inte uppdaterat min Iphone 8 sedan jag köpte den. Brukar ju alltid vara problem efter man ha gjort det känns det som! Så min fråga är, ni som sitter på en iphone 8, när ni har uppdaterat den, har batteritiden blivit sämre då?! Min förra iphone var en 6S, den sket ju sig totalt efter man uppdaterade den men versionen 11 någonting!
Öhm, så kan man ju inte tänka. Visst, satt man på ett riktigt vansinnigt gammalt elände så sägs det ju att nya funktioner kunde få telefonen att bli tungrodd, men sen kom ju Apple med ny uppdatering som lättade upp systemet även för äldre telefoner. Jag skulle säga att det problemet inte existerar längre. Uppdatera, om du aldrig uppdaterat sen du fick telefonen skulle jag säga att du gått miste om många förbättringar.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har en fråga om uppdatering, har inte uppdaterat min Iphone 8 sedan jag köpte den. Brukar ju alltid vara problem efter man ha gjort det känns det som! Så min fråga är, ni som sitter på en iphone 8, när ni har uppdaterat den, har batteritiden blivit sämre då?! Min förra iphone var en 6S, den sket ju sig totalt efter man uppdaterade den men versionen 11 någonting!
Uppdaterar alltid så fort ny släpps!
Uppdateringar är ju just vad det heter,dvs förbättringar :)
Att tro att varje uppdatering skulle slöa ner luren är lite foliehattsvarning..
 

Rey

Rolex
Uppdaterar alltid så fort ny släpps!
Uppdateringar är ju just vad det heter,dvs förbättringar :)
Att tro att varje uppdatering skulle slöa ner luren är lite foliehattsvarning..

Det är inte foliehatsvarning på det när Apple gått ut och sagt att de faktiskt gör detta.. skälet ska ha varit att spara på batterierna på de gamla lurarna. De hade ju en ursäktskampanj till och med där de erbjöd nytt batteri på typ alla gamla iphones för några hundralappar under 2018.

Snabb googling

https://www.google.se/amp/s/www.vox.com/platform/amp/2017/12/22/16807056/apple-slow-iphone-batteries
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Uppdaterar alltid så fort ny släpps!
Uppdateringar är ju just vad det heter,dvs förbättringar :)
Att tro att varje uppdatering skulle slöa ner luren är lite foliehattsvarning..
Fast det var exakt det som hände. Apple släppte en firmware som klockade ned folks mobiler...

Tanken var dock god, men hade varit schysst om man blev upplyst om detta
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jotack, jag har knappast missat detta..
Om ni läser igen skrev jag ”Att tro att varje uppdatering skulle slöa ner luren är lite foliehattsvarning”

Dessutom gällde detta ju bara iPhone 6,6S & SE

Och efter allt rabalder pga den uppdateringen tvivlar jag starkt på att dem vågar göra det igen :)

Sen får man ju själv avgöra vad som är bäst (eller värst?) en lur som flippar ur pga dåligt batteri, eller en lur som är uppdaterad men fungerar som den ska om än något nersegad.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Öhm, så kan man ju inte tänka. Visst, satt man på ett riktigt vansinnigt gammalt elände så sägs det ju att nya funktioner kunde få telefonen att bli tungrodd, men sen kom ju Apple med ny uppdatering som lättade upp systemet även för äldre telefoner. Jag skulle säga att det problemet inte existerar längre. Uppdatera, om du aldrig uppdaterat sen du fick telefonen skulle jag säga att du gått miste om många förbättringar.

TACK för svar, jag gjorde bara kopplingen till 6S, blev som sagt skit med den uppdateringen, har uppdaterat den åt Los Tantos, men den slukar batteriet fortfarande. Ska lämna in den och få batteriet byt.

Har dock uppdaterat min 8 nu.


Uppdaterar alltid så fort ny släpps!
Uppdateringar är ju just vad det heter,dvs förbättringar :)
Att tro att varje uppdatering skulle slöa ner luren är lite foliehattsvarning..

Haha...så kan man ju också kalla det för, jag tar det alla dagar i veckan, så länge jag inte åker på samma blåsning som sist, som med min gamla lur!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ni som har köpt XS, är den värd pengarna, eller är det som man har läst i vissa recensioner att XR funkar lika bra. Borde ju rimligen vara stor skillnad mot 8.an i alla fall oavset vilken av XS/XR du väljer. Framför allt kameran.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tack för snabbt och rakt svar!

Så det är nytt på G från apple?!
Varje år runt september-ish så kommer ju nyheterna, sen får man i regel vänta till oktober-november för release. Apple har ju hamnat lite efter nu så misstänker att de lär försöka slå på stora trumman i höst, dessutom är det ju inte mellanår längre (dvs ej epitetet "S").
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Ni som har köpt XS, är den värd pengarna, eller är det som man har läst i vissa recensioner att XR funkar lika bra. Borde ju rimligen vara stor skillnad mot 8.an i alla fall oavset vilken av XS/XR du väljer. Framför allt kameran.
Jag bytte upp mig förra veckan från en IPhone 8 Plus till en IPhone XS. Jag hade aldrig gjort den uppdateringen om jag betalade för den själv. Den största uppdateringen från 8 plus som jag känner förutom storleken, avsaknad av hemknappen och skärmstorleken är kameran och skärmen (ej sett till storleken). Kameran är betydligt bättre än 8 plus då bilderna får bättre färger och mer djup i bilden. Skärmen på XS är helt underbar. Det gäller ju dock att man visar material på den som är av bra kvalitet. Jämför man bara hemskärmen mellan dem är det inte någon stor skillnad. Har du en IPhone 8 hade jag inte rekommenderat dig att byta upp dig om det inte är så att du har ett överflöd av pengar eller verkligen vill ha det senaste. Jag satt och jämförde min XS (OLED) mot kompisens XR (LCD). Skärmen är ju klart bättre på XS än på XR. XS kamera hade jag sagt är i princip likvärdig XR:s kamera. Dock är jag helt värdelös på att fotografera så det kan vara jag som gör fel. Någon annat som är bättre på XS än 8 plus har jag inte märkt / tänkt på. Spelar man grafikkrävande spel märker man säkert stor skillnad på dem men det är inget jag gör.
 

Steinbok

Omega
Jag har en 8 som jobbmobil och XS privat. Tycker 8:an känns stenålder på riktigt i jämförelse. Enda fördelen är att den är tunnare och lättare.
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Jag har en 8 som jobbmobil och XS privat. Tycker 8:an känns stenålder på riktigt i jämförelse. Enda fördelen är att den är tunnare och lättare.
Vad är det som känns stenålder om jag får fråga? Jag har aldrig hållit i en 8 utan bara i 8 plus. Har dock haft både 6, 6S och 7 som alla har samma formfaktor. Jag tycker inte att det är speciellt stor skillnad på 8 Plus och XS förutom kameran och skärmen. Klart att om man kör olika benchmarks så kommer XS vara klart överlägsen men är det något du märker av vid vanligt användande? Det finns inga nya funktioner från 8an till XS vad jag vet? Tänker då på t.ex 3D Touch (som XR förövrigt saknar vilket är ett stort minus), trådlös laddning osv. Det enda är möjligtvis Face ID som jag inte tycker är så mycket bättre än Touch ID. Klart att XS är bättre än 8an, allt annat vore ju konstigt men jag hade inte sagt att det är lika stor skillnad som från IPhone 3GS till IPhone 4 som också bara skiljer en generation.
 
Topp