Ja, en kombination hade varit perfektÄlskar verkligen tavlan på 3227:an förjäkla synd att 3239:an saknar detta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, en kombination hade varit perfektÄlskar verkligen tavlan på 3227:an förjäkla synd att 3239:an saknar detta!
Problemet är att det är en limiterad utgåva eller en prototyp för att testa 3239:an och 40mm caset så sällan man ser dessa! Hade en på g på chrono24 men slank mig ur handen en ingenieur kommer definitivt bli nästa klocka för mig, no question about it! Går och drömmer om 3239:an varje dag!Riktigt grym, hade varit kul att klämma på en
Ni som ägt en, hur sitter den på handleden? (har själv ca 18 cm handled)
Någon som vet hur mycket pjäsen väger?
Tänker du på nya? Isf sitter den som en smäck! Säger köp!Fick tillbaka suget efter en Ingy och kom ihåg denna tråden =)
Ni som ägt en, hur sitter den på handleden? (har själv ca 18 cm handled)
Någon som vet hur mycket pjäsen väger?
Den är topptung och utan mikrojustering på den förvisso underbara länken, så på mig satt den tyvärr inte så bra... Prova
Tror den väger in på runt 220 gram...
Tänker du på nya? Isf sitter den som en smäck! Säger köp!
Sett att en ligger ute på systerforumet just nu! Som ett tips! Kanske kan du få klämma lite innan ev. Köp!Tänkte mest på 322701, gillar tunga och ganska höga klockor.. iaf om de skall vara tools.
220g låter helt magiskt tungt.. synd att den inte säljs hos AD längre så man kunde tjuvklämma!
Varför då, det är väl fortfarande bättre med ett ur eller inget ur? En Ingy är coolt...För ett år sedan (innan jag var intresserad av klockor) tackade jag nej till en Ingenieur som min far ville ge mig som present.
Det ångrar man ju lite bittert idag...
Läste nyligen att Gerald Genta är pappa till AP RO, Patek Nautilus och den moderna IWC Ingenieur. De två tidigare har jag länge varit fuktig på, men priserna avskräcker tyvärr. Nu har jag fått upp ögonen för den svala och i mina ögon prisvära Ingyn, gärna då ref 3239. Här är en review:Båda är designade av Genta (RO/Ingy), därav likheterna.
Såg att någon hade en Ingenieur med sig på GTGn igår och jag blev lite småkär. Skulle vilja veta vad det var för ref, någon som vet? Kommer inte ihåg vem som var pappa till den.
Läste nyligen att Gerald Genta är pappa till AP RO, Patek Nautilus och den moderna IWC Ingenieur. De två tidigare har jag länge varit fuktig på, men priserna avskräcker tyvärr. Nu har jag fått upp ögonen för den svala och i mina ögon prisvära Ingyn, gärna då ref 3239. Här är en review:
http://monochrome-watches.com/iwc-ingenieur-automatic-ref-3239-reviewed/
Den var riktigt fin! Storleken kändes verkligen perfekt jämfört med de större varianternaDen var min, en 3239
Den var riktigt fin! Storleken kändes verkligen perfekt jämfört med de större varianterna
Ja denna är lagom stor, hade 3227 innan, och den var för stor, tjock och tung...
Relativt platt oxå men ändå gedigen
Ja denna är lagom stor, hade 3227 innan, och den var för stor, tjock och tung...
Relativt platt oxå men ändå gedigen
Jo tavlan var bättre på 3227, men 3239 är ändå mkt bättre på totalenHur upplever du tavlan i förhållande till 3227? Spontant känns det synd att IWC inte tog med sig tavlan (eller nån variant av den iaf) från 3227 till det mer trivsamma formatet på 3239.
DoppelpoztHur upplever du tavlan i förhållande till 3227? Spontant känns det synd att IWC inte tog med sig tavlan (eller nån variant av den iaf) från 3227 till det mer trivsamma formatet på 3239.
Ca 17 manliga cmRiktigt snygg, JS. Får man fråga storlek på dina handleder?