• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

pnt

Rolex
2-Faktor
Då var den här. Supernöjd. Precis så sval och skön som jag trodde. Ligger som gjuten runt handleden. Några snabba skott från mobilen blir det här.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Ser riktigt schyst ut! Grattis!
 

Hampz

Breitling
Då var den här. Supernöjd. Precis så sval och skön som jag trodde. Ligger som gjuten runt handleden. Några snabba skott från mobilen blir det här.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Riktigt snygg! Är själv på jakt efter en men är svår att hitta i Sverige. Varit inne på Nymans och klämt lite på den.
Får man fråga vad du fick ge för den?
 

egbert

Panerai
Riktigt snygg! Är själv på jakt efter en men är svår att hitta i Sverige. Varit inne på Nymans och klämt lite på den.
Får man fråga vad du fick ge för den?
Tack! Den annonserades av fransosen till strax över 30k, lyckades göra litegrann på det priset samt baka in försäkrad frakt. Med tanke på att den var oanvänd så tycker jag att det var ett bra kap.
 

Hampz

Breitling
Tack! Den annonserades av fransosen till strax över 30k, lyckades göra litegrann på det priset samt baka in försäkrad frakt. Med tanke på att den var oanvänd så tycker jag att det var ett bra kap.
Bara att gratulera! Har haft lite svårt att köpa från Chrono 24. Men kul att se att det fungerar!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Länken måste vara något av den genialiska jag har testat, hur enkelt som helst att korta/förlänga!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
För en som aldrig har kollat åt IWC så skulle det vara trevlig om du berättade lite. Ref, storlek, höjd, listpris och pris begagnad?

Till sist vill jag bara gratulera till en fantastiskt vacker klocka, den andas sommar! Fler bilder tack! :)
Here we go!
Ref: 3239(06) = roséguld versionen de andra är 02 = svart 04 = vit/silver.

Storleken är 40mm och höjden är superba 10mm.

image.jpg


Nymans listar den för 52.3k men kikar du chrono hittar du billigast i USA för 35k. Då den lanserades 2012 är det svårt att hitta beggade där ute, min är ny från IWC AD i Köln 2014.

Endast iPhone bilder:
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kanske dags att väcka denna igen när det börjar ramla in mycket fina ingys på forumet! Är det en ingenieur höst vi kan förvänta oss?
 
Är det en 3239? Är det första Ingyn? Jämfört m 3227? Hustrun är sugen på 3239, men jag har inte provet den ännu.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Nya ingyn blir lite för dressig för min smak.. jag gillar 3227 pga den feta boetten, tavlan och inhouse-verket.. sen är nya visare och index bättre tycker jag!
 
Topp