• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Den vita var fin oxå
image.jpg
 

sveol

Cartier
Grymt snygg dinka på bilder. Väldigt diskret I verkligenheten . Har fått titta både en och två gånger när man sett kollegor i Europa sporta en ingy på vristen. Pure class om ni frågar mig. Aldrig sett någon I Sverige bära den, vilket är synd.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

egbert

Panerai
Grymt snygg dinka på bilder. Väldigt diskret I verkligenheten . Har fått titta både en och två gånger när man sett kollegor i Europa sporta en ingy på vristen. Pure class om ni frågar mig. Aldrig sett någon I Sverige bära den, vilket är synd.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Förstår att du fått titta både en och två gånger om de bär klockorna på vristen.:woot:
 
Personligt om 3227 på länk;
Jag har haft denna i min närhet under flera år och sneglat på den var vi träffats; I våras skulle Mabe i väster sälja sin (Full Set) och då var det helt enkelt bara att träffas och känna på den, på riktigt...
Väl på handleden (dryga 17cm) kändes det 100%. Jag har viss vana av rejäla klockor sedan 2007 då jag köpte en IWC Aquatimer på stållänk (ref: 3548). Ni som oroar Er för "självsvängning" när Ni ska gå; eller rädd för dings kan jag nu efter någon månad säga; all oro är helt i onödan. Glädjen blir större för var dag - 3227:an är helt enkelt perfekt.
När jag provade den utan länk (originalband) upplevde jag lite av den topp-tyngd som någon redan nämnt; Jag bytte omedelbart tillbaka till länken och så stannar den nu. Avsaknad av "microjusteringar" säger kanske någon annan; Mitt liv i övriga saknar microjustering - det handlar mer om att grovrikta och "just go with it" - Funkar stabilt för mig;

Ha en god solig söndag så ska vi se om jag får med en rimlig bild

Glad att denna fantastiska klocka uppmärksammas :)

/Pastorn
bild (7).JPG
 
Herregud vad snygga. Eftersom jag knappt har 17-cm till handleder så slipper jag lockas av de med den vackra tavlan... Men 40mm-arn har skapat ett behov som jag inte ens visste jag hade.

Gillar kantigheten i länken utseendemässigt klart bättre än den lite rundade varianten som man kan se på Nautilus.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Bra pris i NY? Ska dit i höst och är jäkligt sugen på en vittavlad.

När jag var i NY förra sommaren så prutade nästan alla klockbutiker med sig själva kändes det som, så fort man satte foten i butiken var det "20% off only today"... så att få till ett helt OK pris bör således inte vara några problem. Detta var hos AD's ska tilläggas.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
När jag var i NY förra sommaren så prutade nästan alla klockbutiker med sig själva kändes det som, så fort man satte foten i butiken var det "20% off only today"... så att få till ett helt OK pris bör således inte vara några problem. Detta var hos AD's ska tilläggas.


OK, det låter ju rätt bra. Man får vara beredd på extra 10% skatt bara.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jaså, du var också och fiskade på den? Jo, det blev ett erbjudande för bra för att avstå! Hoppas jag... jag har ju inte sett den än.

Yes men funderade för länge är jag rädd ;) om du någonsin flippar har du en köpare! Vad jag har sett är den säljaren reko så du behöver nog inte vara orolig!
 
Topp