• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

LI0N

Panerai
Vill du även ha en fjärde kandidat så kommer jag förbi med denna!
IMG_20181031_082912.jpg
Denna är ju helt klart bäst!
 

F32

Panerai
2-Faktor
Efter att jag kollat några bilder tråden och blivit intresserad så gick jag in på IWC och Nymans hemsida. Har de bytt design helt på modellen? Hittade inte alls något i stil med de bilder som postats i de senaste inläggen och som jag sett tidigare.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Ja, för ett par år sedan bytte de från den lite kantigare designen på många bilder tillbaka till en rundare design som mer liknar som uret såg ut på 1950- och 60-talen.
 
  • Like
Reactions: F32

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Efter att jag kollat några bilder tråden och blivit intresserad så gick jag in på IWC och Nymans hemsida. Har de bytt design helt på modellen? Hittade inte alls något i stil med de bilder som postats i de senaste inläggen och som jag sett tidigare.
Ja de har gått ifrån den Genta-inspirerade och istället gått mer mot hur de första ingenieurerna såg ut
IMG_7083_2048x.jpeg
 
Efter att jag kollat några bilder tråden och blivit intresserad så gick jag in på IWC och Nymans hemsida. Har de bytt design helt på modellen? Hittade inte alls något i stil med de bilder som postats i de senaste inläggen och som jag sett tidigare.
De flesta Ingeniur modeller du hittar här är baserade på Gentas design från 70-talet. För några år sedan ändrade IWC designen och gjorde den mer lik hur modellen såg ut innan.
 
  • Like
Reactions: F32

F32

Panerai
2-Faktor
Ja de har gått ifrån den Genta-inspirerade och istället gått mer mot hur de första ingenieurerna såg ut
IMG_7083_2048x.jpeg

De flesta Ingeniur modeller du hittar här är baserade på Gentas design från 70-talet. För några år sedan ändrade IWC designen och gjorde den mer lik hur modellen såg ut innan.
Fint, tack för svar. Det är ju bra att de går tillbaka till ursprungsdesignen och gör sin grej även om jag tycker de andra är lite snyggare.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Finns 357001 endast på läder? Hittar ingen på länk. 357002 är ju på länk och jag tror vitt skulle göra sig galet bra på länk.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Då måste jag besvära med en följdfråga. :) Den kommer väl inte med den claspen egentligen, har du köpt den som följer med nyare ref och monterat den? Vad får man en sådan för? Har kikat på Ingenieur Laureus (den blå) tidigare men fegat ur då jag gärna vill ha någon sorts justering på länk. Glad Påsk på dig! ;)
 

TomGanks

Panerai
Då måste jag besvära med en följdfråga. :) Den kommer väl inte med den claspen egentligen, har du köpt den som följer med nyare ref och monterat den? Vad får man en sådan för? Har kikat på Ingenieur Laureus (den blå) tidigare men fegat ur då jag gärna vill ha någon sorts justering på länk. Glad Påsk på dig! ;)
Jodå det här är original. Det här är alltså Dual Time varianten, tavlan finns på bild om du scrollar lite och annars kan jag rekommendera paketöppningstråden som @laketwig gjorde för fina bilder och utförlig beskrivning av klockan (Lika men inte samma som min) :)
 
Topp