• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Någon annan som haft problem med att länken låter när man rör handen lite snabbt?
Googlade lite snabbt och såg på något forum att andra också upplevt detta "squeak". Där var dock tipset att rengöra, men min klocka är uttagen i september?
Detta gäller alltså 323906.

Montera isär och och olja in stiften sa en urmakare till mig. Nästan ett gnissligt ljud? Jag har ultraljudstvättat några gånger och nu är ljudet borta :)
 

mega

Rolex
Ja precis, ett gnissel. Olja in stift kommer jag ju inte göra ;) jaja, jag ger det några veckor, annars får jag väl tvätta.
Tack gänget.
Du kommer inte att kunna röra vänsterhanden och slappna av samtidigt.
Jag letade rätt på gnisselbitern och oljade in med en skvätt symaskinsolja. Har inte tänkt på gnisslet förrän fram till nu, och det var ett år sedan.
Vägra gnissliga länkar.
Tycker förresten att Rolex gnisslar en hel del även dom.
 

Lanton

Omega
Du kommer inte att kunna röra vänsterhanden och slappna av samtidigt.
Jag letade rätt på gnisselbitern och oljade in med en skvätt symaskinsolja. Har inte tänkt på gnisslet förrän fram till nu, och det var ett år sedan.
Vägra gnissliga länkar.
Tycker förresten att Rolex gnisslar en hel del även dom.
Lite skämmigt att jag inte testade detta innan, men - en enkel tvätt löste problemet:banghead:
 

badis

Omega
Tbt när jag provade en Ingy Chrono i hopp om köp. Ändrade mig i sista sekund dock, då jag insåg att jag är dålig på att hålla koll på datumet

F25AE6B2-EBC1-4777-BA56-C512DA703AB9.jpeg
 

Torulf

Cartier
Nån som vet om 3239 fortfarande finns i nån sthlms butik om man vill prova, eller är det bara de nya som gäller?
 
Topp