Jo men min är ju alltså inte använd. Fick hem den för ett par dagar sen.Rengjorde min länk i ultraljudstvätt och det var otroligt mycket smuts i badvattnet efteråt. Länken är bra på att samla på sig skit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo men min är ju alltså inte använd. Fick hem den för ett par dagar sen.Rengjorde min länk i ultraljudstvätt och det var otroligt mycket smuts i badvattnet efteråt. Länken är bra på att samla på sig skit.
På länk eller gummi?De har en vit inne på Nymans Ur för 45k (beg). Sjukt fin.
Någon annan som haft problem med att länken låter när man rör handen lite snabbt?
Googlade lite snabbt och såg på något forum att andra också upplevt detta "squeak". Där var dock tipset att rengöra, men min klocka är uttagen i september?
Detta gäller alltså 323906.
Hade missat att Nymans har webshop tack!
Det har de inte. Det där är deras preowned sortiment. Du kanske kan maila/ringa om du vill köpa på distans.Hade missat att Nymans har webshop tack!
Ja precis, ett gnissel. Olja in stift kommer jag ju inte göra jaja, jag ger det några veckor, annars får jag väl tvätta.Montera isär och och olja in stiften sa en urmakare till mig. Nästan ett gnissligt ljud? Jag har ultraljudstvättat några gånger och nu är ljudet borta
Nä, mest en klantig formulering. Web listing kanske var mer korrekt. Men nu ska jag inte kladda mer i tråden, avgår.Det har de inte. Det där är deras preowned sortiment. Du kanske kan maila/ringa om du vill köpa på distans.
Den gör sig mkt bättre i verkligheten och ännu bättre på handleden än på bild.Hade missat att Nymans har webshop tack!
Två olika modeller i länkarna där dock. första vita är 3239 och den svarta den större, äldre 3227.Hade missat att Nymans har webshop tack!
@tim ur länkNågon annan som haft problem med att länken låter när man rör handen lite snabbt?
Googlade lite snabbt och såg på något forum att andra också upplevt detta "squeak". Där var dock tipset att rengöra, men min klocka är uttagen i september?
Detta gäller alltså 323906.
Min gnisslar, jag reagerade på det när jag fick den. Men det är marginellt så ingen åtgärd just nu. Får väl rengöra den framöver.
Du kommer inte att kunna röra vänsterhanden och slappna av samtidigt.Ja precis, ett gnissel. Olja in stift kommer jag ju inte göra jaja, jag ger det några veckor, annars får jag väl tvätta.
Tack gänget.
Lite skämmigt att jag inte testade detta innan, men - en enkel tvätt löste problemetDu kommer inte att kunna röra vänsterhanden och slappna av samtidigt.
Jag letade rätt på gnisselbitern och oljade in med en skvätt symaskinsolja. Har inte tänkt på gnisslet förrän fram till nu, och det var ett år sedan.
Vägra gnissliga länkar.
Tycker förresten att Rolex gnisslar en hel del även dom.
Från LW?Tbt när jag provade en Ingy Chrono i hopp om köp. Ändrade mig i sista sekund dock, då jag insåg att jag är dålig på att hålla koll på datumet
Yes!!Från LW?
Köpte du den?Från LW?
Den finns tyvärr inte kvar hos någon AD i Sverige...Nån som vet om 3239 fortfarande finns i nån sthlms butik om man vill prova, eller är det bara de nya som gäller?
Den finns tyvärr inte kvar hos någon AD i Sverige...
Edit* Nymans har en begagnad hemma
Hello beautiful! Nyinkommen Ingenieur Chronograph Classic, gillar vintage designen på nya modellen skarpt. Länken är för övrigt överjordiskt bra
Finns med datumTbt när jag provade en Ingy Chrono i hopp om köp. Ändrade mig i sista sekund dock, då jag insåg att jag är dålig på att hålla koll på datumet
Fick tag på en 3239 till bra pris var ute efter en lite mindre modellFinns med datum
Den e inte så jäkla snygg asså! Dock såThe mother of ‘em all!