Stora i jämförelse med 3239. Gillar du 3227 bättre än en 3239?Funderar på denna, något som man bör veta om dessa Ingenieurs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stora i jämförelse med 3239. Gillar du 3227 bättre än en 3239?Funderar på denna, något som man bör veta om dessa Ingenieurs?
Hm, vet du skillnaden i storlek?Stora i jämförelse med 3239. Gillar du 3227 bättre än en 3239?
42.5 vs 40.Hm, vet du skillnaden i storlek?
Jag har grova handleder på nästan 20cm.
Ah, ganska stor skillnad där då, ska kolla lite på 3239's priser Tack!42.5 vs 40.
14.5 vs 10.
Jag har haft två 3239, integrerad länk görs att den bärs större men den är bekväm då den är tunn.
Här har du två jämförelsebilder som jag tagit. 3227 upplevs rätt mycket större, särskilt pga att den är så tjock i jämförelse med 3239.Hm, vet du skillnaden i storlek?
Jag har grova handleder på nästan 20cm.
Ja, precis. Tror inte IWC hade någon inhousekaliber som gick att få i ett så pass tunnt case som på 3239. För min del spelar det ingen roll huruvida det är ETA eller ej, tycker att Ingyn ska vara tunn, passar denna typ av klocka bättre imo.Snyggt, tack! Då förstår jag. Jag gillar båda dock och har rätt så stora handleder så om det blir någon av de så tror jag att jag skulle bli nöjd med vilken som helst.
Här är det med urverket förresten? Jag såg att 3237 har in house caliber och 3239 kör ETA 2892, kanske för att få den att bli smalare?
Ping: @eastwood (glömde citera)
Nej precis, kan tänka mig det. Båda ser riktigt bra ut, ska kika vidare på det hela och så kanske det blir något inom en månad eller tvåJa, precis. Tror inte IWC hade någon inhousekaliber som gick att få i ett så pass tunnt case som på 3239. För min del spelar det ingen roll huruvida det är ETA eller ej, tycker att Ingyn ska vara tunn, passar denna typ av klocka bättre imo.
Med 19,5 så kommer du lätt kunna bära upp båda varianterna, men om jag får rösta så röstar jag på 3239. Svart tavla + gummi är en grym kombination, annars är länken rätt bra den med.
Köp en 3239 av den tavelvariant du gillar bäst. Se till att halvlänken är med, jag lyckades inte få bra passform utan denne.Nej precis, kan tänka mig det. Båda ser riktigt bra ut, ska kika vidare på det hela och så kanske det blir något inom en månad eller två
Samma här, hade inte heller fått en bra passform utan halvlänken.Köp en 3239 av den tavelvariant du gillar bäst. Se till att halvlänken är med, jag lyckades inte få bra passform utan denne.
Fantastisk klocka, ska titta runt på Chrono24...Köp en 3239 av den tavelvariant du gillar bäst. Se till att halvlänken är med, jag lyckades inte få bra passform utan denne.
Jag har ju en ute nu med blå tavlaFantastisk klocka, ska titta runt på Chrono24...
Okej, ska se till att jag får med en sådan isåfall.
Såg det, den är fin men siktar in mig på en svart eller vit. Men jag PM:ar dig om intresset ändrasJag har ju en ute nu med blå tavla
Shit, tackar! Håller på att sälja en klocka jag måste få bort innan jag kan köpa något, men är den kvar så kanske jag tar denPing @TobiasD
Kan även tips om att Nymans har en IW322701 pre-sale iaf det lockar.
https://www.nymansur.com/sortiment/pre-owned/pre-owned/iw322701/iwc-ingenieur-iw322701
3227 är lätt den roligare av de båda. Du har ju handled att bära den. Tavlan är riktigt bra och mer intressant än 3239. Tjockleken är inte ett problem för mig när den väl är på armen eftersom länken är riktigt bra.Shit, tackar! Håller på att sälja en klocka jag måste få bort innan jag kan köpa något, men är den kvar så kanske jag tar den
Jo för att vara helt ärlig känner jag lite så också, den är lite mer intressant på något sätt. Och på grund av mina grova handleder blir storleken inget problem3227 är lätt den roligare av de båda. Du har ju handled att bära den. Tavlan är riktigt bra och mer intressant än 3239. Tjockleken är inte ett problem för mig när den väl är på armen eftersom länken är riktigt bra.
Den såg roligare ut än den på Nymans som verkade rätt rund. Svårt idag att hitta riktigt bra examplar.Jo för att vara helt ärlig känner jag lite så också, den är lite mer intressant på något sätt. Och på grund av mina grova handleder blir storleken inget problem
Hittade denna som jag överväger: https://www.chrono24.se/iwc/watch-ingenieur-iw322701--id9832318.htm
Ja jag tycker också det, den ser skarp och fin utDen såg roligare ut än den på Nymans som verkade rätt rund. Svårt idag att hitta riktigt bra examplar.
Hojta om du är i Gbg-trakten och vill klämma. Var själv lite osäker innan köp då man läst en del om tjocklek m.m.Ja jag tycker också det, den ser skarp och fin ut
Är inte planerat att jag ska vara där inom en snar framtid men om jag råkar vara det så hojtar jag till, tack!Hojta om du är i Gbg-trakten och vill klämma. Var själv lite osäker innan köp då man läst en del om tjocklek m.m.
Hojta om du är i Gbg-trakten och vill klämma. Var själv lite osäker innan köp då man läst en del om tjocklek m.m.
Hojta så kör vi en dubbel så du får känna på en limiterad chrono också!Är inte planerat att jag ska vara där inom en snar framtid men om jag råkar vara det så hojtar jag till, tack!
Blivit väldigt fascinerad av just 3227, känns som om det hade varit en grym klocka att köra varje dag!
Och en blåÄr inte planerat att jag ska vara där inom en snar framtid men om jag råkar vara det så hojtar jag till, tack!
Blivit väldigt fascinerad av just 3227, känns som om det hade varit en grym klocka att köra varje dag!
Trippeldate!
Och en blå
Kan ju bli en Ingenieur-kväll...
Riktigt intressant tavla!Hojta så kör vi en dubbel så du får känna på en limiterad chrono också!
Haha ja det blev ju flera stycken! Nej men vi får se, kommer jag upp dit någon gång så hojtar jag till, hade varit trevligt!
Och en blå
Kan ju bli en Ingenieur-kväll...
Tavlan är ren magi!Riktigt intressant tavla!
Haha ja det blev ju flera stycken! Nej men vi får se, kommer jag upp dit någon gång så hojtar jag till, hade varit trevligt!
Verkligen! Aldrig sett en tavla med den där "finishen" som man ofta ser på urverk innanTavlan är ren magi!