• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC Ingenieur.

Funderar på denna, något som man bör veta om dessa Ingenieurs?
56302af5f2e608986fd81f524d248183.png
Stora i jämförelse med 3239. Gillar du 3227 bättre än en 3239?

Snyggt, tack! Då förstår jag. Jag gillar båda dock och har rätt så stora handleder så om det blir någon av de så tror jag att jag skulle bli nöjd med vilken som helst.

Här är det med urverket förresten? Jag såg att 3237 har in house caliber och 3239 kör ETA 2892, kanske för att få den att bli smalare?

Ping: @eastwood (glömde citera)

Snyggt, tack! Då förstår jag. Jag gillar båda dock och har rätt så stora handleder så om det blir någon av de så tror jag att jag skulle bli nöjd med vilken som helst.

Här är det med urverket förresten? Jag såg att 3237 har in house caliber och 3239 kör ETA 2892, kanske för att få den att bli smalare?

Ping: @eastwood (glömde citera)
Ja, precis. Tror inte IWC hade någon inhousekaliber som gick att få i ett så pass tunnt case som på 3239. För min del spelar det ingen roll huruvida det är ETA eller ej, tycker att Ingyn ska vara tunn, passar denna typ av klocka bättre imo.

Med 19,5 så kommer du lätt kunna bära upp båda varianterna, men om jag får rösta så röstar jag på 3239. Svart tavla + gummi är en grym kombination, annars är länken rätt bra den med.:)

Ja, precis. Tror inte IWC hade någon inhousekaliber som gick att få i ett så pass tunnt case som på 3239. För min del spelar det ingen roll huruvida det är ETA eller ej, tycker att Ingyn ska vara tunn, passar denna typ av klocka bättre imo.

Med 19,5 så kommer du lätt kunna bära upp båda varianterna, men om jag får rösta så röstar jag på 3239. Svart tavla + gummi är en grym kombination, annars är länken rätt bra den med.:)
Nej precis, kan tänka mig det. Båda ser riktigt bra ut, ska kika vidare på det hela och så kanske det blir något inom en månad eller två :)

Intressant att ingyn verkar vara så poppis i Sverige (eller på KS iaf) när det är Portuguise och Pilot-modellerna som säljer bäst och är mest klassiska av IWC:s modeller.

Senast ändrad:
Shit, tackar! Håller på att sälja en klocka jag måste få bort innan jag kan köpa något, men är den kvar så kanske jag tar den :)
3227 är lätt den roligare av de båda. Du har ju handled att bära den. Tavlan är riktigt bra och mer intressant än 3239. Tjockleken är inte ett problem för mig när den väl är på armen eftersom länken är riktigt bra.
20171017_133236.jpg
20171108_150757.jpg

20171222_090056.jpg

3227 är lätt den roligare av de båda. Du har ju handled att bära den. Tavlan är riktigt bra och mer intressant än 3239. Tjockleken är inte ett problem för mig när den väl är på armen eftersom länken är riktigt bra.
20171017_133236.jpg
20171108_150757.jpg
Jo för att vara helt ärlig känner jag lite så också, den är lite mer intressant på något sätt. Och på grund av mina grova handleder blir storleken inget problem :)
Hittade denna som jag överväger: https://www.chrono24.se/iwc/watch-ingenieur-iw322701--id9832318.htm
56302af5f2e608986fd81f524d248183.png

Hojta om du är i Gbg-trakten och vill klämma. Var själv lite osäker innan köp då man läst en del om tjocklek m.m.
Är inte planerat att jag ska vara där inom en snar framtid men om jag råkar vara det så hojtar jag till, tack! :)
Blivit väldigt fascinerad av just 3227, känns som om det hade varit en grym klocka att köra varje dag!

Tillbaka
Topp