Hej! Någon som äger den nya Portugieser Chronograph med nya urverket och viklåset,tex IW371605?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Provade BP idag. Jag drömmer våta drömmar om Top Gun eller bara standardmodellen. Nu hade de hade bara Petit Prince inne så den fick duga för storlekstest iaf. Recension: den är stor. MEN. Den kan faktiskt nästan funka. Iaf om man ser sig själv i spegeln.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Provade BP idag. Jag drömmer våta drömmar om Top Gun eller bara standardmodellen. Nu hade de hade bara Petit Prince inne så den fick duga för storlekstest iaf. Recension: den är stor. MEN. Den kan faktiskt nästan funka. Iaf om man ser sig själv i spegeln.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hej! Någon som äger den nya Portugieser Chronograph med nya urverket och viklåset,tex IW371605?
Tyvärr inte men sugen att spana på. IWC girl sågs senast med den gröna.ingen som testat eller äger den nya portugiesern?
Finfin samling. Måste säga att bronzen är min favoritFirar 100s i IWC tråden genom att lägga upp en bildmatta med gamla bilder.
Nr 1: Min första IWC, fyllde 15år nu i våras: En keeper helt enkelt.
![]()
Nr 2 IWC miniprins, alltid velat testa denna lilla pilot. Och den är fin. Även om många har åsikter om datum och pris. På armen funkar den fint.
![]()
Nr 3: IWC + Porsche
Alltid tyckt att detta samarbete är magiskt. Skulle kunna köpa flera av dessa härliga vintage modeller.
![]()
Nr4: den härliga bronsen: en klocka jag tvekade på att köpa, men används nu flitigt:
![]()
Finfin samling. Måste säga att bronzen är min favorit![]()
Visst är tavlan grön, även om den ser svart ut i det ljuset?Tack! Ja den är svår att inte gilla. Skall bli kul att se hur den åldras. Har blivit mörk/svart där den oxiderat vilket främst är spännet och kronans undersida.
Visst är tavlan grön, även om den ser svart ut i det ljuset?
Boom älskar denna nya serieupptappning. FantastiskIngenieur Chronograph
![]()
Ingenieur Chronograph
![]()
Håller helt klart med. Köpte min i början på sommaren med den idén i baktankenDagens klocka, och en klar favorit denna sommaren![]()
![]()
Är den i brons eller guld?IWC Big Pilot Annual Calendar
![]()
Fett!
Har ärvt ett fickur av min morfar. Finns det någon IWC-nörd här som kan berätta något om detta? (Har tyvärr inte tillgång till klockan än så kan inte säga något om kaliber).![]()
Ah! Tack för länkTyvärr inte, kolla här kanske:
http://www.iwcpocketwatch.com/
DNA finns kvar i dagens klockor. Kul att se.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mark XVIII kommer väl inte vanligtvis på någon deployant clasp?
Svårt att se, men är det en 36mm @carlm har på brickan i bilden ovan? Funderat på att skaffa en deployant till MkXVII, men 36mm-varianten lär ju ha en 16mm clasp.nej inte i 40mm versionen, den har vanligt spänne. Den version som är 36mm har ett enklare clasp, av någon anledning.
https://www.iwc.com/ch/en/watch-collections/pilot-watches/iw324008-pilot_s-watch-automatic-36.html
Svårt att se, men är det en 36mm @carlm har på brickan i bilden ovan? Funderat på att skaffa en deployant till MkXVII, men 36mm-varianten lär ju ha en 16mm clasp.