Cipover
Basic
Fet! Och rotorn är en trevlig touch.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fet! Och rotorn är en trevlig touch.
Baksidan ger att det är 40mm. Men vad det är för band och clasp får Carlm svara på![]()
Svårt att se, men är det en 36mm @carlm har på brickan i bilden ovan? Funderat på att skaffa en deployant till MkXVII, men 36mm-varianten lär ju ha en 16mm clasp.
Inte satt på länken igen efter att jag bytt till gummi.. Antar att det passade för bra till sommaren. Blir väl länken i höst igen kanskeProvar gummit, kul med variant men länken kommer helt klart dominera framöver
![]()
![]()
Svårt att se, men är det en 36mm @carlm har på brickan i bilden ovan? Funderat på att skaffa en deployant till MkXVII, men 36mm-varianten lär ju ha en 16mm clasp.
Haha, såg din annons nu. Verkligen DNA kvar idag!Tyvärr inte, kolla här kanske:
http://www.iwcpocketwatch.com/
DNA finns kvar i dagens klockor. Kul att se.
Vet inte om det syns så bra. Men det finns en fläck i glaset som ser lite mörk ut. Typ som tumavtryck eller fett. Vid klockan nio. Vad kan det vara? AR coating som lossat? Går inte att putsa bort.![]()
Yes ska ta den till AD, tror det är dags för en service oavsett! Tack för svar.har du en lupp att kolla med? Ta den till en AD. Jag hade inte försökt själv, om du inte vet vad det är.
Snygg som tusan!Min första IWC!![]()
Den ena är ju en riktig bjässe med rejäl höjd dessutom men om du gillar det och kan bära upp det så är nog en Top Gun lite roligare.Hallå gott folk!
Står i val o kval mellan en lite äldre IWC Top Gun kronograf från 2008 eller liknande begagnad och en helt ny Pilot's watch chronograph spitfire 41mm från 2020(IW387901).
Ungf samma pris på dom. Är nog lite mer förälskad i Top Gun modellen. Men hur hade ni resonerat?
Är båda två riktigt bra klockor?
Den ena är ju en riktig bjässe med rejäl höjd dessutom men om du gillar det och kan bära upp det så är nog en Top Gun lite roligare.
Snyggt! Vart kommer bandet ifrån?Det var dax för bandbyte. Gillade denna combo![]()
Provade BP idag. Jag drömmer våta drömmar om Top Gun eller bara standardmodellen. Nu hade de hade bara Petit Prince inne så den fick duga för storlekstest iaf. Recension: den är stor. MEN. Den kan faktiskt nästan funka. Iaf om man ser sig själv i spegeln.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Supersnyggt!Skaffade ett fantastiskt dessert white strap som passar helt underbart till piloten
Tack @TorNet för en grym produkt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Min första IWC!![]()
Riktigt fin, har använt min ingy mycket i sommar
Vet inte om det syns så bra. Men det finns en fläck i glaset som ser lite mörk ut. Typ som tumavtryck eller fett. Vid klockan nio. Vad kan det vara? AR coating som lossat? Går inte att putsa bort.![]()
Riktigt snyggt!
Kanske man skulle prova, passade riktigt bra till klockan och solbränd handled![]()
Har Spitfire gjorts i svart case? Watchfinder har en, men inte hittat så mycket info om den på andra håll. https://www.watchfinder.co.uk/IWC/S...d=0e90a366-3dc5-44a4-8cb1-3549df1f12de&rank=3
Har Spitfire gjorts i svart case? Watchfinder har en, men inte hittat så mycket info om den på andra håll. https://www.watchfinder.co.uk/IWC/S...d=0e90a366-3dc5-44a4-8cb1-3549df1f12de&rank=3