• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Scipio

Patek
2-Faktor
Det var säkert denna 5444 Vintage Collection Portuguese från 2008 som du provade.
703025F7-2A6D-480B-AA6E-C77B82936418.jpeg

Omöjligt att 75th Anniversary Portugieser 5102 från 2015 skulle bli nedsatt till 40k. Den var limiterad till 75 stycken och var slutsåld ganska fort.
Så kan det ha varit. De är väldigt lika. För stor var den iaf. 44 mm var den och manuell.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Troligen var det inte den, som @evki påpekar. Samma tid, runt 2014-2015 köpte jag en JLC Reverso tribute 1931 för 40000 kr, som du idag kan köpa för 80000 kr så omöjligt är det inte att det var den modellen jag provade.

det finns ganska många modeller som gick att köpa för 30’-50’ för mindre än 5år sedan. Och som nu ligger på det dubbla. Inte bara Rolex och Omega som ökat i pris, samt minskat på sina rabatter. Har ett antal jag borde ha köpt, men som du skriver ovan, ofta gick pengarna till något annat. Som också varit fint att äga.
 

IWC

Breitling
Inte helt men mitt klockintresse är i dalande så finns intresse är jag öppen för en diskussion.

Vi är nog två med den känslan.
För min del så har intresset sedan Corona slog in dalat något rejält, stundtals ifrågasatt varför jag ens har en samling och kan nog räkna på 2 händer hur många gånger jag burit klocka ..

Skickar dig ett PM så kan vi ta det därifrån?
 
  • Like
Reactions: S.L

riotvan

Cartier
Vi är nog två med den känslan.
För min del så har intresset sedan Corona slog in dalat något rejält, stundtals ifrågasatt varför jag ens har en samling och kan nog räkna på 2 händer hur många gånger jag burit klocka ..

Skickar dig ett PM så kan vi ta det därifrån?

Av ren nyfikenhet, hur har coronaviruset påverkat ditt intresse för klockor? :)
 

IWC

Breitling
Av ren nyfikenhet, hur har coronaviruset påverkat ditt intresse för klockor? :)

När man jobbar hemifrån 99% av dagarna så försvinner processen varje morgon med att sätta på sig en kostym och välja klocka.
Finns ju knappt några inga Face-to-face möten/förhandlingar längre och privat så klarar jag mig med mobilen - onödig risk att gå runt med en dyr klocka om man ska hämta upp takeaway.

Så för min del - mindre tid med klocka på handleden har helt enkelt mynnat ut i att jag inte bär en alls nu..
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
När man jobbar hemifrån 99% av dagarna så försvinner processen varje morgon med att sätta på sig en kostym och välja klocka.
Finns ju knappt några inga Face-to-face möten/förhandlingar längre och privat så klarar jag mig med mobilen - onödig risk att gå runt med en dyr klocka om man ska hämta upp takeaway.

Så för min del - mindre tid med klocka på handleden har helt enkelt mynnat ut i att jag inte bär en alls nu..

Aj aj, låter inget bra. Jag skulle inte vilja gå utanför dörren utan en klocka. Det är mitt intresse, och jag känner mig naken utan. Mobilen används förmycket så den får gärna ligga hemma då och då. Sedan så roterar jag inte lika många klockor numera. För kostymen åker inte på lika ofta, hemma blir det mer dykare, flygare eller vintage. Notera att pilotklockorna alltid går utmärkt att bära. Till och med Portuguesesen åker på här hemma för att den är så snygg. Men den åker av när det blir tid att busa med barnen.
 

IWC

Breitling
Aj aj, låter inget bra. Jag skulle inte vilja gå utanför dörren utan en klocka. Det är mitt intresse, och jag känner mig naken utan. Mobilen används förmycket så den får gärna ligga hemma då och då. Sedan så roterar jag inte lika många klockor numera. För kostymen åker inte på lika ofta, hemma blir det mer dykare, flygare eller vintage. Notera att pilotklockorna alltid går utmärkt att bära. Till och med Portuguesesen åker på här hemma för att den är så snygg. Men den åker av när det blir tid att busa med barnen.

Ja jag förstår.. Dykaren har jag haft på mig vid några tillfällen men de lite dyrare har knappt sett dagsljus eller ens världen utanför bankfacket.
Ibland får jag spurtar där jag tänker, får jag X för Ykr så slår jag till - i förhoppning av att någon annan tappat intresse och att köpa nytt kan boosta mitt intresse igen men än så länge så har inget supererbjudande dykt upp heller.

Intresset har istället gått över till annat inom självförbättring, vilket är minst lika kul :D
 
Topp