Den gjorde sig på länk. Riktigt robust och snygg länk. Hela klockan blev sportig och elegant. Jag tror den kan bli riktigt populär.![]()
Portugieser nu tillgänglig med länk. Yay or nay?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den gjorde sig på länk. Riktigt robust och snygg länk. Hela klockan blev sportig och elegant. Jag tror den kan bli riktigt populär.![]()
Portugieser nu tillgänglig med länk. Yay or nay?
NederstaBehöver hjälp. Vilken är min nästa IWC?
![]()
Alltså, jag har redan alla tre. Behöver veta vad jag ska komplettera medNedersta
Alltså, jag har redan alla tre. Behöver veta vad jag ska komplettera med![]()
En semi-vintage Ingenieur SLBehöver hjälp. Vilken IWC kompletterar samlingen bäst?
![]()
Haha, tänkte faktiskt att den skulle passa in när jag lade in min bild och såg dem tillsammans. Håller med! Skulle dock vilja ha något ”tuffare”Den som jag postade ovanför?![]()
Gillar båda Ingy-varianterna. Den äldre modellen skulle jag dock nog hellre ha på läder. Den ”nya” ligger högst på listan i nuläget. Drömmen vore en BP på typ 43-44 mm! Förstår inte varför IWC inte redan gjort denTrevlig samling. Har själv haft Spitfire-kronografen ett antal år. Någon av dom fyra modeller jag har nu skulle väl kunna komplettera rätt bra, eller ...?
![]()
![]()
Tycker du att Mark XVI är för stor har jag dessutom en Mark XV på långlån för ett eventuellt köp i framtiden:
![]()
Vilken äldre Pilot i så fall?Jaha, trodde du skulle välja en av dem.Då skulle jag valt en äldre Pilot eller/och en ny Portugieser på länk som matchar ditt sportiga nickname.
Vet inte, men tänker mig en utan kronograf och med svart tavla. De är så tydliga att läsa av. Le petit Prince har jag ett speciellt förhållande till, själva boken och författaren, men även om den blå tavlan är fin föredrar jag en med svart matt tavla.Vilken äldre Pilot i så fall?![]()
Håller verkligen med men saknar den perfekta modellen i sortimentet. Tycker Mark-modellerna känns för små (alla mina är 42 mm vilket är alldeles lagom för min handled) medan BP bär för stort. Jävla rävsax det här...Vet inte, men tänker mig en utan kronograf och med svart tavla. De är så tydliga att läsa av. Le petit Prince har jag ett speciellt förhållande till, själva boken och författaren, men även om den blå tavlan är fin föredrar jag en med svart matt tavla.
Du får två associationsbanor till, sen lämnar jag dig för beslut.Håller verkligen med men saknar den perfekta modellen i sortimentet. Tycker Mark-modellerna känns för små (alla mina är 42 mm vilket är alldeles lagom för min handled) medan BP bär för stort. Jävla rävsax det här...![]()
Finns en chronograph variant ocksåHaha, tänkte faktiskt att den skulle passa in när jag lade in min bild och såg dem tillsammans. Håller med! Skulle dock vilja ha något ”tuffare”![]()
Mycket trevlig samling!Trevlig samling. Har själv haft Spitfire-kronografen ett antal år. Någon av dom fyra modeller jag har nu skulle väl kunna komplettera rätt bra, eller ...?
![]()
![]()
Tycker du att Mark XVI är för stor har jag dessutom en Mark XV på långlån för ett eventuellt köp i framtiden:
![]()
Hör av gärna dig om du inte vill ha den och den fortfarande är till saluTycker du att Mark XVI är för stor har jag dessutom en Mark XV på långlån för ett eventuellt köp i framtiden:
![]()
En ingenjör tycker jag saknas. Bild från nätet.Behöver hjälp. Vilken IWC kompletterar samlingen bäst?
![]()
Trevlig samling. Har själv haft Spitfire-kronografen ett antal år. Någon av dom fyra modeller jag har nu skulle väl kunna komplettera rätt bra, eller ...?
![]()
![]()
![]()
Behöver hjälp. Vilken IWC kompletterar samlingen bäst?
![]()
Porsche Design IWC ocean 2000 är en bland det finaste de gjort.Ingy, vintage Porsche Design by IWC, eller en 8 dagars portugues skulle vara mitt förslag.
Haha, tack för all input! Ingyn där är jäkligt fin. Det kanske kan bli en bonus någon gång men jag behöver svart tavla nu. I brist på den perfekta piloten ligger Ingy (3239) och Portuguese 7 days (5007) i topp för tillfället.Du får två associationsbanor till, sen lämnar jag dig för beslut.IWC skrivstilslogga är en av de snyggaste logotyper någonsin. Tycker du detsamma, ser jag att du inte har en sån. Sen, om du kan tänka dig 44 mm, finns det några modeller med manuella verk. Det har du inte heller någon av. Jag provade 44 mm på NK för några år sedan och den är riktigt fin och med en så ren tavla med vackra visare.
![]()
![]()
Men sen finns ju den här också...Du får två associationsbanor till, sen lämnar jag dig för beslut.IWC skrivstilslogga är en av de snyggaste logotyper någonsin. Tycker du detsamma, ser jag att du inte har en sån. Sen, om du kan tänka dig 44 mm, finns det några modeller med manuella verk. Det har du inte heller någon av. Jag provade 44 mm på NK för några år sedan och den är riktigt fin och med en så ren tavla med vackra visare.
![]()
![]()
Det var exakt den jag provade på NK. Den var satt på rea till ca 40000 kr. Jag backade efter mycket beslutsvånda för jag tyckte den var för stor. Snygg är den och den har det manuella urverket. Tänk att få vrida upp en sån klocka innan man går över tröskeln på morgonen. Pust en sån känsla och vilken bra dag det blir!Men sen finns ju den här också...
![]()
Inte illa. Billigaste på C24 ligger över 70..Det var exakt den jag provade på NK. Den var satt på rea till ca 40000 kr. Jag backade efter mycket beslutsvånda för jag tyckte den var för stor. Snygg är den och den har det manuella urverket. Tänk att få vrida upp en sån klocka innan man går över tröskeln på morgonen. Pust en sån känsla och vilken bra dag det blir!
Det var exakt den jag provade på NK. Den var satt på rea till ca 40000 kr. Jag backade efter mycket beslutsvånda för jag tyckte den var för stor. Snygg är den och den har det manuella urverket. Tänk att få vrida upp en sån klocka innan man går över tröskeln på morgonen. Pust en sån känsla och vilken bra dag det blir!