• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Screenshot_20200909-080831_Instagram.jpg

Portugieser nu tillgänglig med länk. Yay or nay?
Den gjorde sig på länk. Riktigt robust och snygg länk. Hela klockan blev sportig och elegant. Jag tror den kan bli riktigt populär.

Alltså, jag har redan alla tre. Behöver veta vad jag ska komplettera med :)

Trevlig samling. Har själv haft Spitfire-kronografen ett antal år. Någon av dom fyra modeller jag har nu skulle väl kunna komplettera rätt bra, eller ...? ;)
IWC x 4 2019-06-04.jpg

IWC x 4 2020-06-03 (låda).jpg

Tycker du att Mark XVI är för stor har jag dessutom en Mark XV på långlån för ett eventuellt köp i framtiden: :)
IWC M15 2020-08-17.jpg

Trevlig samling. Har själv haft Spitfire-kronografen ett antal år. Någon av dom fyra modeller jag har nu skulle väl kunna komplettera rätt bra, eller ...? ;)
IWC x 4 2019-06-04.jpg

IWC x 4 2020-06-03 (låda).jpg

Tycker du att Mark XVI är för stor har jag dessutom en Mark XV på långlån för ett eventuellt köp i framtiden: :)
IWC M15 2020-08-17.jpg
Gillar båda Ingy-varianterna. Den äldre modellen skulle jag dock nog hellre ha på läder. Den ”nya” ligger högst på listan i nuläget. Drömmen vore en BP på typ 43-44 mm! Förstår inte varför IWC inte redan gjort den :D

Vet inte, men tänker mig en utan kronograf och med svart tavla. De är så tydliga att läsa av. Le petit Prince har jag ett speciellt förhållande till, själva boken och författaren, men även om den blå tavlan är fin föredrar jag en med svart matt tavla.
Håller verkligen med men saknar den perfekta modellen i sortimentet. Tycker Mark-modellerna känns för små (alla mina är 42 mm vilket är alldeles lagom för min handled) medan BP bär för stort. Jävla rävsax det här... :D

Håller verkligen med men saknar den perfekta modellen i sortimentet. Tycker Mark-modellerna känns för små (alla mina är 42 mm vilket är alldeles lagom för min handled) medan BP bär för stort. Jävla rävsax det här... :D
Du får två associationsbanor till, sen lämnar jag dig för beslut. :D IWC skrivstilslogga är en av de snyggaste logotyper någonsin. Tycker du detsamma, ser jag att du inte har en sån. Sen, om du kan tänka dig 44 mm, finns det några modeller med manuella verk. Det har du inte heller någon av. Jag provade 44 mm på NK för några år sedan och den är riktigt fin och med en så ren tavla med vackra visare.
IWC 5454-04.jpg
IWC_Ingenieur_666AD_steel_vintage_watch_at_A_Collected_Man23.jpg

Du får två associationsbanor till, sen lämnar jag dig för beslut. :D IWC skrivstilslogga är en av de snyggaste logotyper någonsin. Tycker du detsamma, ser jag att du inte har en sån. Sen, om du kan tänka dig 44 mm, finns det några modeller med manuella verk. Det har du inte heller någon av. Jag provade 44 mm på NK för några år sedan och den är riktigt fin och med en så ren tavla med vackra visare.
IWC 5454-04.jpg
Haha, tack för all input! Ingyn där är jäkligt fin. Det kanske kan bli en bonus någon gång men jag behöver svart tavla nu. I brist på den perfekta piloten ligger Ingy (3239) och Portuguese 7 days (5007) i topp för tillfället. :)

Köpte faktiskt den här lilla leksaken just för att ha en med gamla loggan - som är fantastisk - men gav den till min fru efter en halvtimme då den är på tok för liten.
upload_2020-9-11_23-46-24.jpeg

Senast ändrad:
IWC 5454-04.jpg
Men sen finns ju den här också...
upload_2020-9-11_23-54-52.jpeg

Men sen finns ju den här också...
upload_2020-9-11_23-54-52.jpeg
Det var exakt den jag provade på NK. Den var satt på rea till ca 40000 kr. Jag backade efter mycket beslutsvånda för jag tyckte den var för stor. Snygg är den och den har det manuella urverket. Tänk att få vrida upp en sån klocka innan man går över tröskeln på morgonen. Pust en sån känsla och vilken bra dag det blir!

Det var exakt den jag provade på NK. Den var satt på rea till ca 40000 kr. Jag backade efter mycket beslutsvånda för jag tyckte den var för stor. Snygg är den och den har det manuella urverket. Tänk att få vrida upp en sån klocka innan man går över tröskeln på morgonen. Pust en sån känsla och vilken bra dag det blir!
Inte illa. Billigaste på C24 ligger över 70.. :(

Det var säkert denna 5444 Vintage Collection Portuguese från 2008 som du provade.
703025F7-2A6D-480B-AA6E-C77B82936418.jpeg

Omöjligt att 75th Anniversary Portugieser 5102 från 2015 skulle bli nedsatt till 40k. Den var limiterad till 75 stycken och var slutsåld ganska fort.

Tillbaka
Topp