Hela dagen runt tavlan
Silver
Ja om man ska ha bata en IWC så bör det nog vara en Portugieser![]()
Har länge varit sugen på en IWC, frågan är bara om man behöver en Portugieser också?!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja om man ska ha bata en IWC så bör det nog vara en Portugieser![]()
Har länge varit sugen på en IWC, frågan är bara om man behöver en Portugieser också?!![]()
Givetvis. Du får dock inte glömma att du behöver en pilot också![]()
Givetvis. Du får dock inte glömma att du behöver en pilot också
För egen del har jag redan en Portugiese, en Pilot och en Aquatimer, så själv behöver jag en Ingy - precis en sån som du har faktiskt![]()
![]()
Behöver lite KS-expertis. Fejk, eller hur?
Tänkte på samma sakHur blir det med finishen på ytorna då?
Snyggt fotograferat!
Hej IWC:are
Jag tänkte försöka hjälpa min kompis att fixa ett nytt läder till hans Portugeiser. Han har IWC:s viklås och det ser ut som att vilket vanligt 20/18 läder som helst skulle passa?
Men jag tycker att den korta delen av lädret ser väldigt kort ut, kan det stämma? Bandet är enligt IWC av längden "standard".
Har ni några förslag på bra läder som passar denna klocka om man inte vill hosta upp fullpris för IWC original?
Det är en sån här klocka det gäller.
![]()
![]()
![]()
Det borde stämma med längderna. Iaf om han har en lite smalare handled.
Den korta delen ser som sagt väldigt kort ut? Jag tänker om man jämför med ett vanligt Rios band eller vad som helst.
Viklåset kommer att hamna fel och sitta obekvämt om du inte använder OEM längderna på bandets två delar.
Jag förstår. Finns det några alternativ till originalbanden?
Den hade jag missat. Otroligt vacker! Men jag förstår inte varför de flesta klockor i Portugieser-serien, som trots allt ska vara relaterade till segling/havet, inte har någon vattentäthet att tala om.Herre jisses har man hittat sin ”exitwatch”...
https://www.iwc.com/en/watch-collections/portugieser/iw344001-portugieser-yacht-club-moon--tide.html
Vilken dinka!
Blev en till IWC i helgen. En gammal cal 88. Otroligt Ändå hur många likheter den har med en ny Portuguese som tillverkas 70 år senare
Välkommen tillbaka i värmenSnart ett år sedan jag fick vara med här, men nu är jag på plats igen![]()
![]()
![]()
![]()
Portugieser nu tillgänglig med länk. Yay or nay?
Det gillar vi! Men silvertavla till länk blir lite blekt, in med en svart eller blå tavla. Men historien förtäljer inte huruvida alla tavlor kommer att vara tillgängliga på länk.![]()
Portugieser nu tillgänglig med länk. Yay or nay?
Tämligen säker att den kommer att finnas i andra färger. Håller med om att den nog är snyggast med svart eller blå tavla. Mer bilder lär ju dyka upp de närmsta dagarna.Det gillar vi! Men silvertavla till länk blir lite blekt, in med en svart eller blå tavla. Men historien förtäljer inte huruvida alla tavlor kommer att vara tillgängliga på länk.
Det gillar vi! Men silvertavla till länk blir lite blekt, in med en svart eller blå tavla. Men historien förtäljer inte huruvida alla tavlor kommer att vara tillgängliga på länk.
Tämligen säker att den kommer att finnas i andra färger. Håller med om att den nog är snyggast med svart eller blå tavla. Mer bilder lär ju dyka upp de närmsta dagarna.
Det gillar vi! Men silvertavla till länk blir lite blekt, in med en svart eller blå tavla. Men historien förtäljer inte huruvida alla tavlor kommer att vara tillgängliga på länk.