• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

A748B5D4-E4CE-4318-98E0-81E0208112B2.jpeg

Har länge varit sugen på en IWC, frågan är bara om man behöver en Portugieser också?! :D
Ja om man ska ha bata en IWC så bör det nog vara en Portugieser;) du kan lugnt handla med gott samvete! :D

Hej IWC:are
Jag tänkte försöka hjälpa min kompis att fixa ett nytt läder till hans Portugeiser. Han har IWC:s viklås och det ser ut som att vilket vanligt 20/18 läder som helst skulle passa?
Men jag tycker att den korta delen av lädret ser väldigt kort ut, kan det stämma? Bandet är enligt IWC av längden "standard".
Har ni några förslag på bra läder som passar denna klocka om man inte vill hosta upp fullpris för IWC original?

Det är en sån här klocka det gäller.
Screenshot_20200831-182227_Samsung Internet.jpg
20200831_183043.jpg

Hej IWC:are
Jag tänkte försöka hjälpa min kompis att fixa ett nytt läder till hans Portugeiser. Han har IWC:s viklås och det ser ut som att vilket vanligt 20/18 läder som helst skulle passa?
Men jag tycker att den korta delen av lädret ser väldigt kort ut, kan det stämma? Bandet är enligt IWC av längden "standard".
Har ni några förslag på bra läder som passar denna klocka om man inte vill hosta upp fullpris för IWC original?

Det är en sån här klocka det gäller.
Screenshot_20200831-182227_Samsung Internet.jpg
20200831_183043.jpg
20200831_183434.jpg

Det borde stämma med längderna. Iaf om han har en lite smalare handled.

Det gillar vi! Men silvertavla till länk blir lite blekt, in med en svart eller blå tavla. Men historien förtäljer inte huruvida alla tavlor kommer att vara tillgängliga på länk.

Tämligen säker att den kommer att finnas i andra färger. Håller med om att den nog är snyggast med svart eller blå tavla. Mer bilder lär ju dyka upp de närmsta dagarna.
Enligt denna video så verkar länken gå att få till alla versioner av den senaste Chronon. Surt för oss med förra generationens chronos m.a.o.

Det gillar vi! Men silvertavla till länk blir lite blekt, in med en svart eller blå tavla. Men historien förtäljer inte huruvida alla tavlor kommer att vara tillgängliga på länk.

Roligt med alternativ till läderrem, men jag håller med dig, det blir lite färglöst. Själv hade jag hellre sett ett snyggt gummiband, något i stil med Yacht Club.
1FAEB711-3712-4D86-B051-8FF45462E689.jpeg

Tillbaka
Topp