Nej jag har för taniga handleder men sak sammaBästa BP:n. Kan du bära upp den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej jag har för taniga handleder men sak sammaBästa BP:n. Kan du bära upp den?
Funderar också på en trots att den är på tok för stor för mig. Kan du bjuda på ett wristshot?Nej jag har för taniga handleder men sak samma![]()
Kan du ta ett WS även så här dvs högt upp handleden?Nej jag har för taniga handleder men sak samma![]()
Fixar det under dagen![]()
Kan du ta ett WS även så här dvs högt upp handleden?
Jag har nämligen inte provat den på typ 5 år inbillar mig att det skulle funka och bära den så också kanske?
Fixar det under dagenFunderar också på en trots att den är på tok för stor för mig. Kan du bjuda på ett wristshot?
![]()
Kan du ta ett WS även så här dvs högt upp handleden?
Jag har nämligen inte provat den på typ 5 år inbillar mig att det skulle funka och bära den så också kanske?
Är det någon av er här på forumet som har erfarenheter av Aquatimer ref 3548?![]()
Tack så himla mycketOtroligt schysst klocka!
Tack för det svaret. Vad är de största skillnaderna mellan att bära 3239 & 3548?Jag har haft en. Gillade den mycket, det är en riktigt rejäl klocka. Tyvärr för rejäl för mina tunna handleder och jag nöjer mig med en 3239 som enda Iwc nu. Kommer ihåg att jag fick mycket komplimanger för 3548.
Riktigt fin ser ju att sitta väldigt bra trots storleken
Jag har 16cm handleder värt att tilläggaRiktigt fin ser ju att sitta väldigt bra trots storleken![]()
Nope har 17 cmJag har 16cm handleder värt att tilläggaDu har garanterat manligare handleder
![]()
Min sambo säger att storleken inte har betydelseNope har 17 cm![]()
Den bärs perfekt. Sitter som en 44mm panna. Snygg!!!
Jag trivs faktiskt bra med den, ganska snarlik min gamla PaneraiDen bärs perfekt. Sitter som en 44mm panna. Snygg!!!
Fyfasen så grym! 5002 va? Gratulerar![/URL][/IMG]![]()
![]()
Dagens nyförvärv![]()
Tack så mycket! Ja det stämmer braFyfasen så grym! 5002 va? Gratulerar!
Såklart! Hade jag ju sett om jag inte blivit så upphetsad. Riktigt grym hur som och kul att se en på forumet. Har provat den senaste och tycker den bär bra på min 16,5 cm handled. Sjukt sugen att slå till men i dagsläget står några andra högre på önskelistan(bl a 47mm panna)Tack så mycket! Ja det stämmer braFörsökte söka på ett IWC arkiv, tror den är producerad mellan 2002-2003 så ganska tidig 5002a.
Tack så himla mycketSåklart! Hade jag ju sett om jag inte blivit så upphetsad. Riktigt grym hur som och kul att se en på forumet. Har provat den senaste och tycker den bär bra på min 16,5 cm handled. Sjukt sugen att slå till men i dagsläget står några andra högre på önskelistan(bl a 47mm panna)
Galet snygg.Ok ok ok! Här kommer några sunkiga mobilbilder. Jag hade tänkt ta fram finkameran men tiden fanns inte.
@Xalle : Tänker att jag inte har behov av foto på det jag ser i verkligheten, dvs på min arm nästan varje dag. Mina flippade klockor finns dokumenterade, Såklart!
![]()
![]()
![]()
Tack, jag har siktet inställt på en 3239 men några av Iwcs dykare ser också bra ut.Tjockleken framförallt men två helt olika klockor där jag tycker ingyn är mycket mer allround och funkar även mer uppklätt. Ska få tummen ur och lösa ett gummi med så är den dessutom en schysst klocka för strandhäng.
Hon ljuger........Min sambo säger att storleken inte har betydelse![]()
http://i.imgur.com/gEBbyAI.jpgEtt av mina största klock-"problem" senaste åren har varit att jag inte kan bestämma mig om den svarta, 5001-09, eller vita Portuguesen 5001-07 (med den gamla referensbeteckningarna eftersom jag funderar på att köpa en begagnad) är snyggast. Därför har det blivit massa andra klockor istället. Min övriga klocksmak - mkt militärklockor, en pilot och en dykare är svarta... Så mer av samma eller omväxling förnöjer. Vad säger juryn? Hur tänkte ni? En fråga till - tycker ni 42mm är för stort för mina smala handleder?
![]()
![]()
Det är rätt, man skall följa sitt hjärta. Grattis till en stilig klocka.Uppdatering - fick bra feedback från denna tråd inklusive en del kommentarer om att Portuguesen kanske är för stor för mina handleder som är smalast i Sörmland. MEN - gissar att livet är för kort för att inte följa sina drömmar och efter ett par månader av mer aktiv research så slog jag till efter att ha hittat detta i mitt tycke perfekta exemplaret till drygt 50% av nylistpriset via en respekterad trader.
Första gången jag såg denna klockan var på en fest för kanske tio år sen och blev mer eller mindre besatt. Sen dess har många andra klockor tagit upp mitt fokus. IWC 5001 (vit eller svart) har alltid funnits kvar som min holy grail. Antar att jag egentligen har kunnat köpa den tidigare men haft olika mentala hinder för att slå till. Inser nu att för många tankar om storleken egentligen bara var ett sätt för hjärnan försökte hitta skäl att stoppa hjärtat... Nu är den på min arm - nuff said!
![]()
![]()
![]()
http://i.imgur.com/gEBbyAI.jpg