• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

IMG_8617.JPG

Nej jag har för taniga handleder men sak samma :D
Kan du ta ett WS även så här dvs högt upp handleden?

Jag har nämligen inte provat den på typ 5 år inbillar mig att det skulle funka och bära den så också kanske?

Tjockleken framförallt men två helt olika klockor där jag tycker ingyn är mycket mer allround och funkar även mer uppklätt. Ska få tummen ur och lösa ett gummi med så är den dessutom en schysst klocka för strandhäng.

Tack så mycket! Ja det stämmer bra :) Försökte söka på ett IWC arkiv, tror den är producerad mellan 2002-2003 så ganska tidig 5002a.
Såklart! Hade jag ju sett om jag inte blivit så upphetsad. Riktigt grym hur som och kul att se en på forumet. Har provat den senaste och tycker den bär bra på min 16,5 cm handled. Sjukt sugen att slå till men i dagsläget står några andra högre på önskelistan(bl a 47mm panna)

Såklart! Hade jag ju sett om jag inte blivit så upphetsad. Riktigt grym hur som och kul att se en på forumet. Har provat den senaste och tycker den bär bra på min 16,5 cm handled. Sjukt sugen att slå till men i dagsläget står några andra högre på önskelistan(bl a 47mm panna)
Tack så himla mycket :) Jag har själv ganska exakt 16.5 tror jag :) Jag gick från att ha en Panerai 372 till denna. Redan 2013 stod jag i valet mellan en 372 och en Big pilot, men vågade inte handla från Chrono24 då, så lotten föll på en Panerai 372 ifrån Svedala som jag ägde i tre år innan jag sålde den i December för att finansiera köpet av en Big Pilot. Saknat Pannan varje dag fram tills jag fick hem denna på posten :)

//Rasmus

Uppdatering - fick bra feedback från denna tråd inklusive en del kommentarer om att Portuguesen kanske är för stor för mina handleder som är smalast i Sörmland. MEN - gissar att livet är för kort för att inte följa sina drömmar och efter ett par månader av mer aktiv research så slog jag till efter att ha hittat detta i mitt tycke perfekta exemplaret till drygt 50% av nylistpriset via en respekterad trader.

Första gången jag såg denna klockan var på en fest för kanske tio år sen och blev mer eller mindre besatt. Sen dess har många andra klockor tagit upp mitt fokus. IWC 5001 (vit eller svart) har alltid funnits kvar som min holy grail. Antar att jag egentligen har kunnat köpa den tidigare men haft olika mentala hinder för att slå till. Inser nu att för många tankar om storleken egentligen bara var ett sätt för hjärnan försökte hitta skäl att stoppa hjärtat... Nu är den på min arm - nuff said! :)

gEBbyAI.jpg

8VTo97s.jpg

2fkl0nO.jpg

Ett av mina största klock-"problem" senaste åren har varit att jag inte kan bestämma mig om den svarta, 5001-09, eller vita Portuguesen 5001-07 (med den gamla referensbeteckningarna eftersom jag funderar på att köpa en begagnad) är snyggast. Därför har det blivit massa andra klockor istället. Min övriga klocksmak - mkt militärklockor, en pilot och en dykare är svarta... Så mer av samma eller omväxling förnöjer. Vad säger juryn? Hur tänkte ni? En fråga till - tycker ni 42mm är för stort för mina smala handleder?

U0W4rLF.jpg

JdbzYcv.jpg
http://i.imgur.com/gEBbyAI.jpg

Senast ändrad:
Uppdatering - fick bra feedback från denna tråd inklusive en del kommentarer om att Portuguesen kanske är för stor för mina handleder som är smalast i Sörmland. MEN - gissar att livet är för kort för att inte följa sina drömmar och efter ett par månader av mer aktiv research så slog jag till efter att ha hittat detta i mitt tycke perfekta exemplaret till drygt 50% av nylistpriset via en respekterad trader.

Första gången jag såg denna klockan var på en fest för kanske tio år sen och blev mer eller mindre besatt. Sen dess har många andra klockor tagit upp mitt fokus. IWC 5001 (vit eller svart) har alltid funnits kvar som min holy grail. Antar att jag egentligen har kunnat köpa den tidigare men haft olika mentala hinder för att slå till. Inser nu att för många tankar om storleken egentligen bara var ett sätt för hjärnan försökte hitta skäl att stoppa hjärtat... Nu är den på min arm - nuff said! :)

gEBbyAI.jpg

8VTo97s.jpg

2fkl0nO.jpg

http://i.imgur.com/gEBbyAI.jpg
Det är rätt, man skall följa sitt hjärta. Grattis till en stilig klocka.

Kikade på några riktigt trevliga IWC i Dubai Mall häromdagen. Så sanlöst mycket bra klockor här!

IMG_3544.JPG

Tillbaka
Topp