• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Duckie

Omega
Sådärja! Äntligen lite bling till prinsen. Ny länk monterad, redo för sommaren. Kommer att bli magiskt!
IMG_20170523_154208.JPG
Är det polerade länkbitar på "rad 2" och "rad 4" ?
Har en borstad likadan länk, men inte sett denna variant. IWC original?
 

Forkylt

Omega
Är det polerade länkbitar på "rad 2" och "rad 4" ?
Har en borstad likadan länk, men inte sett denna variant. IWC original?

Ja, det är polerade länkbitar rad 2 och 4 samt sidor. Den kommer som original om du köper "le petit prince" på länk. Jag var i kvalet om jag skulle ha en helborstad eller halvpolerad, köpte ju min på läder. Tycker det blev bra med lite bling, ser inte billigt ut eftersom de borstade bitarna omger de polerade.
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Vågar man bada med en IWC Pilot med 6ATM? Den har ju skruvad krona. Vad hade ni gjort?
(Är ny ägare till en Pilot Mark XVII, bild kommer...)
 

SNNS

Breitling
IMG_1025.JPG
Kör mitt första inlägg här tänker jag. Det här är min pilot som jag nyligen klädde med ett natoband. IWC fick en del kritik för den här modellen med datumvisaren som visar gårdagens och morgondagens datum, jag själv älskar det och dess koppling till looken i en cockpit. Blir även en till röd färgklick på en klocka som annars bara har en (sekundvisaren).

Med natobandet sticker klockan verkligen ut också och kommer bäras hela sommaren.
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Jag köpte båda (nya) från Totte här på KS. Tror inte att det stod ngt namn i dem, men Totte vet kanske mer?
 

Afterburner

Breitling
image.jpeg
Paketöppning av IWC 3777/04
Trevlig om än stor klocka (43mm) med en helt underbart arbetat armband som gör det extremt smidigt och ett lås med autoadjust för att enkelt reglera vidden när armleden svullnar i den svenska sommarhettan....
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    131.6 KB · Visningar: 132
  • image.jpeg
    image.jpeg
    133.1 KB · Visningar: 139
  • image.jpeg
    image.jpeg
    153.7 KB · Visningar: 135
  • image.jpeg
    image.jpeg
    141.9 KB · Visningar: 137
  • image.jpeg
    image.jpeg
    136.9 KB · Visningar: 143
  • image.jpeg
    image.jpeg
    150.6 KB · Visningar: 137
  • image.jpeg
    image.jpeg
    117.5 KB · Visningar: 138
  • image.jpeg
    image.jpeg
    182.4 KB · Visningar: 144
  • image.jpeg
    image.jpeg
    138.9 KB · Visningar: 137
  • image.jpeg
    image.jpeg
    147.7 KB · Visningar: 136
Topp