Mycket fin samling @Portugieser! Rekord i klockbyte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Perfekt klocka att ha som longrunnerKöpte min 3239 för tre år sedan ”bara för att prova på”. Känns som att den kommer bli en longrunner, kommer inte på en annan klocka som är så ultimat![]()
Tack! Tänkte att det var ett kul sätt att hålla igång tråden - du för ta över i morgon!Mycket fin samling @Portugieser! Rekord i klockbyteGillar din spitfire bäst, även om de andra också är fina. Hur trivs du med din PB43 i jämförelse till övriga IWC? Storlek, hur den är att bära etc.
Tack! Tänkte att det var ett kul sätt att hålla igång tråden - du för ta över i morgon!3717 har varit min personliga favorit också även om BP43:an toppar just nu av förklarliga skäl. Skulle säga att den inte känns större än någon av de andra egentligen. Bandhornen är så pass böjda att den smiter åt fint runt handleden. Tycker den känns mindre än tex en Mark XVIII.
Riktigt fin snart på veckan!Då kör vi en IWC vecka @Portugieser
Startar med samarbetet IWC och Porsche Design. Titan och skruvad krona, skall väl klara av dagens regnskurar.
![]()
Edit: bild från tidigare idag…så klockan går rätt![]()
Tungviktare i platina på bordet idag. Personligen tycker jag att de nya Da Vinci har tveklöst de snyggaste och mest välgjorda tavlorna.
Nej, de fyrkantiga hädelserna räknas inte i detta enligt mig!
![]()
![]()
![]()
Fuskade med en Speedmaster igår, den åkte på av bara farten…men idag kör vi Mark XVIII - den lilla prinsen.
Jmf för er som funderat eller ägt någon av dessa.
![]()
Från igår
![]()
Tillsammans:
![]()
Kul, samma här så det blir en till på samma tema![]()
![]()
![]()
![]()
Nato kanske inte är så dumt.
![]()
Äsch, var inte sa gnällig!Jo, det är den, sorry![]()
Äsch, var inte sa gnällig!![]()
Nato kanske inte är så dumt.
![]()
Krokodilen var supersnygg! Var är den ifrån? Är det IWCs original?![]()
![]()
Håller med. Den går liksom utan konstigheter från dress till sport på ett ögonblick. Här är mina favoriter. Nato från maj till augusti - övrig tid krokodildjur
Slänger in en bild på min (sålda) speedy här också eftersom man tydligen ska göra så numera![]()
![]()
Canvas, finkläder eller gummi? @Echo Delta vad har ni för straps hemma i butiken? Och vilket viklås/spänne passar de två nedre (typ passar mitt nya fjärilsspänne tex)?
![]()
![]()
![]()
Edit: spännet/låset:
![]()
Tack! Nej, specialbeställt från Camille Fournet via Bo Berggren UrhandelKrokodilen var supersnygg! Var är den ifrån? Är det IWCs original?
Nu måste jag också posta något i tråden.
![]()
Har tyvärr bara två iwc men gör mitt bästa