Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad får man pynta för en 3705 i runda slängar?Det IWC gör bäst. Fliegeruhren.
Den första keramiska kronografen som IWC släppte år 1994 var för modern för sin tid och blev inte populär då. Den var rätt så dyr (50% dyrare än stålmodellen) och alldeles för lik en plastklocka. Det tillverkades runt 800 stycken (1200 enligt andra källor) från 1994 till 1997 och nästa keramiska pilotklocka från IWC lanserades år 2006 - ref 3786, en doppelchrono. Men den var större, tjockare och saknade den "toolwatch" känslan som 3705 utstrålar med sin no-nonsense svart och vit (nu patinerad) tavla.
![]()
Vad får man pynta för en 3705 i runda slängar?
Jag gillar vintage IWC, här några
![]()
Tack!Fina klockor
Vad är det för mått, tänker lug-lug, dia, höjd på den mittersta samt prisnivå?
Ligger IWC i nivå med omega, högre, lägre?
Tack!
Ja, IWC ligger högre i pris än Omega.
Den mittersta är en ref 1818 med fina automatverket cal 854. Diam 35, längd med bandhorn 41mm, höjd ca 11mm (rätt kupat glas). Prisnivå ca 10000kr?
3705 är 39mm i diameter och dess vanligare bror 3706 har samma boett fast i stål.
![]()
![]()
Är det keramik boett eller? vill helst inte ha kronograf men den var inte dum i svart...![]()
3705 är 39mm i diameter och dess vanligare bror 3706 har samma boett fast i stål.
![]()
![]()
Den där är så bra!3705 är 39mm i diameter och dess vanligare bror 3706 har samma boett fast i stål.
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan inte hitta svaret på nätet om den nya 52xxx verk har samma "stop" funktion efter 7 dagar av gångreserv . @Echo Delta?![]()
3705 är väldigt eftertraktad och inte direkt instegspris. Grattis till en mycket fin klocka.
Jag tycker 3706 är en trevlig modell, har kollat på c24, på vilket sett anser du dom som billiga o vad jämför du med då? @evkiAldrig påstått att den var lättillgänglig eller låg ok prismässigtVille baa hjälpa med storleksfrågan då jag också har 16,5-17 cm handled. 3706 är exakt samma klocka förutom boettmaterialet och den kan man få mycket billigt.
Jag tycker 3706 är en trevlig modell, har kollat på c24, på vilket sett anser du dom som billiga o vad jämför du med då? @evki
Kul att du tar hand om min gamla klenod. Fantastisk klocka.Nu har jag också en IWC. Min första
![]()
![]()
Grym klocka!Nu har jag också en IWC. Min första
![]()
![]()
Är det någon som har eller har provat en mindre iwc pilot? Tänker mig 39mm modell. nu är jag inte bevandrad i iwc pilot referenser men tänker att någon här har koll på detta och kan bjuda på ett par bilder och tankar. Mina tandpetare mäter endast 16,5cm så en större går bort men gillar utseendet och tänkt som daglig beater.
Väntar med spänning på era åsikter
Både länk och gummi! Mycket bra!Nu har jag också en IWC. Min första
![]()
![]()
Nu har jag också en IWC. Min första
![]()
![]()