• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

80791574-36D0-4818-9B65-BAE6DC3E55D2.jpeg
Portofino på IWC krokodil, mycket bra kostymklocka

Jag gillar varken quartz eller TT, men jäklar vad jag gick igång på den här. I minsta laget med sina 34mm, men lär ju ligga finfint på armen då den bara är 8mm tjock.
Är det någon på forumet som har något liknande och kan bidra med några tankar. IWC-kungen @Rozzy kanske?

Lånade bilder från annonsen:

20180516_181134.jpg

20180516_181200.jpg

1678848-309fbf12fcb219cd295ea3459b38d45c.jpg

Senast ändrad:
Jag gillar varken quartz eller TT, men jäklar vad jag gick igång på den här. I minsta laget med sina 34mm, men lär ju ligga finfint på armen då den bara är 8mm tjock.
Är det någon på forumet som har något liknande och kan bidra med några tankar. IWC-kungen @Rozzy kanske?

20180516_181134.jpg

20180516_181200.jpg

Jättefin, what´s not to like? Gerald Gentas design. Kom samtidigt som Nautilusen år 1976. 34mm är lite mindre men du vet hur det är med integrerade länkar, bärs lite större. Kvartsverket är inget fel på heller, lite synd dock att de satte sekundvisare på denna. Jag har ju tre liknande klockor i denna stil och storlek (de är dock 35mm), GP Laureato, Eterna Royal Quartz och Omega Constillation Manhattan. Samtliga väl bärbara.

Jättefin, what´s not to like? Gerald Gentas design. Kom samtidigt som Nautilusen år 1976. 34mm är lite mindre men du vet hur det är med integrerade länkar, bärs lite större. Kvartsverket är inget fel på heller., lite synd dock att de satte sekundvisare på denna. Jag har ju tre liknande klockor i denna stil och storlek,i GP Laureato, Eterna Royal Quartz och Omega Constillation Manhattan. Samtliga väl bärbara.

Ligger ute för ca 15´. Känns som att det är ruskigt prisvärt, men har å andra sidan noll koll på prisbilden på den här typen av klockor. Den lär väl vara polerad under årens lopp, men det ser ut som att formerna är intakta och de bulliga mittlänkarna är ju delikata för att inte tala om kronan :)

Ligger ute för ca 15´. Känns som att det är ruskigt prisvärt, men har å andra sidan noll koll på prisbilden på den här typen av klockor. Den lär väl vara polerad under årens lopp, men det ser ut som att formerna är intakta och de bulliga mittlänkarna är ju delikata för att inte tala om kronan :)
Va? Den är ju skitcool. För det priset är det en nobrainer

Om du inte köper den så hojta gärna :)

Om du inte köper den så hojta gärna :)

Det kan vara så att den är för liten för min handled. Säljaren trodde att den passar 17,5cm och då är jag -0,5cm. Absolut att man kan försöka hitta ex extra länkbit, men då blir det ett projekt som jag vet, (känner mig själv lite för bra), med stor risk riskerar att bara bli liggande. Men han ska mäta mer noggrant ikväll och även se hur bred länken är nere vid låset. Han gissade på 16mm men var inte hundra.

20180516_181134.jpg

20180516_181200.jpg

Den var ju helt grym! Vad är det för referens? (Ska inte sno den från dig :D)

Det kan vara så att den är för liten för min handled. Säljaren trodde att den passar 17,5cm och då är jag -0,5cm. Absolut att man kan försöka hitta ex extra länkbit, men då blir det ett projekt som jag vet, (känner mig själv lite för bra), med stor risk riskerar att bara bli liggande. Men han ska mäta mer noggrant ikväll och även se hur bred länken är nere vid låset. Han gissade på 16mm men var inte hundra.

Kanon! Du får gärna återkomma i ämnet :) jag diggar den och satt precis och letade efter något udda och det blir extra roligt att man har en 3239 redan!

Men jag håller tummarna för att den passar dig!

Någon i centrala Stockholm eller söderort typ Tyresö/Haninge/Farsta/Högdalen hållet som har en vit 3239? Med eller utan guldindex spelar ingen roll. Skulle bara vilja testa utanför butiksljus :)

Kanon! Du får gärna återkomma i ämnet :) jag diggar den och satt precis och letade efter något udda och det blir extra roligt att man har en 3239 redan!

Men jag håller tummarna för att den passar dig!

Jag tror tyvärr att det kommer bli ett för stort projekt för mig. Gällande poleringen så hade jag kunnat leva med det utan problem, men nuvarande ägaren har ca 16,5cm i handled och det är inte mycket marginal till att den ska kunna bäras av en större handled. Länken är 15mm nere vid viklåset och jag tror att det kan bli riktigt svårt/dyrt att hitta extra länkbitar. Jag ska få bild som är tagen rakt framifrån så att man bättre kan se hur det ser ut.

Tillbaka
Topp