sir alex
Silver
VC är väl det sämsta exemplet på klockor som håller värdet.Tänker mer att VC(overseas)har hållit bättre pris procentuellt.
Man ska gnälla!!! Det är så saker och ting blir bättre. Sorry!![]()
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
VC är väl det sämsta exemplet på klockor som håller värdet.Tänker mer att VC(overseas)har hållit bättre pris procentuellt.
Jo, det finns ganska många mer delar i ett urverk än uppdragningsmekanismen. Plus att kvalitet för klockor är väldigt subjektivt. Titta hellre på gångprecisionen över hela gångreserven.@Echo Delta
Vad är din syn på urverket i Ingy 3239?
Min höll tiden otroligt bra, men jag tyckte det kändes "billigt" i uppdraget. Dvs, det kändes som att det knappt fanns något motstånd.
Var förbi Nymans som tog en titt på den utan att anmärka på något. Resultatet visade dessutom på enastående tidshållning, så jag kanske är lite fel ute som dömer ett urverks kvalitet efter hur det känns att skruva upp![]()
Armbandens åtstramning av val kan jag helt hålla med om!....jag ska inte skriva mera...
Jag älskar dock min 3239. Synd bara att det inte fanns mer frihet med armbanden
Det där Sorry var väl ändå onödigt? Du skulle ha slutat skriva efter bättre.Tänker mer att VC(overseas)har hållit bättre pris procentuellt.
Inte så mycket att tillägga förutom att det är (typ) en av de snyggaste klockorna!Hej alla,
Nu suger det i IWC-tarmen igen. Min förra IWC var en Pilot´s watch chrono och som jag fortfarande kan sakna. Men nu är jag inne på en Big Pilot. Jag var inne hos Jarl Sandin och provade dels den svarta och dels den blåa. Jag tror att jag passade bäst med den svarta.
Vad ska man tänka på?
Finns det referenser man ska undvika respektive leta efter?
Jag brukar köpa nytt men är öppen för förslag/tips på olika referenser.
Tack på förhand
![]()
@Echo Delta
Vad är din syn på urverket i Ingy 3239?
Min höll tiden otroligt bra, men jag tyckte det kändes "billigt" i uppdraget. Dvs, det kändes som att det knappt fanns något motstånd.
Var förbi Nymans som tog en titt på den utan att anmärka på något. Resultatet visade dessutom på enastående tidshållning, så jag kanske är lite fel ute som dömer ett urverks kvalitet efter hur det känns att skruva upp![]()
Är det inte lite skumt att 3239 inte har mikrojustering? Fattar knappt att det fortfarande finns moderna klockor på metall-länk som saknar det... Är så nära att slå till men har läst om många som inte får till en bra fit med den där halvlänken jag förstått det som att man kan justera med?
Skickade just mina två IWCer på service, får se om de dyker upp här sen courtesy of @Echo Delta![]()
AP Royal Oak? Patek Nautilus? VC Overseas?
Fick för mig att försöka knåpa ihop mitt första band på lunchengivetvis till Ingyn... En bra början, men måste lösa infästning och köpa färg och kanske göra om denna första prototypen. Men jag ska lösa det på något sätt
![]()
![]()
Blir nog riktigt snyggt! Vore ju kul om IWC började sälja läder som passar.
Menar du att de inte har det idag? Annars är det kul om man kan varva egna med oem.Blir nog riktigt snyggt! Vore ju kul om IWC började sälja läder som passar.
Menar du att de inte har det idag? Annars är det kul om man kan varva egna med oem.
Fick för mig att försöka knåpa ihop mitt första band på lunchengivetvis till Ingyn... En bra början, men måste lösa infästning och köpa färg och kanske göra om denna första prototypen. Men jag ska lösa det på något sätt
![]()
![]()
Precis! Välbyggda och genomtänka men sanslöst att klockor i den prisklassen saknar mikrojustering, enligt mig.
Det man kan trösta sig med är att länken är extremt enkel att justera tack vare det smarta systemet där man trycker in ett litet låsbleck på länkbitarna.Är det inte lite skumt att 3239 inte har mikrojustering? Fattar knappt att det fortfarande finns moderna klockor på metall-länk som saknar det... Är så nära att slå till men har läst om många som inte får till en bra fit med den där halvlänken jag förstått det som att man kan justera med?
Om jag inte minns fel har nya JLC Polaris mikrojustering och den claspen ser helt OK ut (var det inte så @Margarinkungen )Jag antar att det har med länkens utseende att göra. En länk med microjusgering blir sällan speciellt snygg rent estetiskt om man jämför med en som saknar det.
japp, typ 5 mm på varje sida, sitter fanatiskt bra om jag ska vara ärligOm jag inte minns fel har nya JLC Polaris mikrojustering och den claspen ser helt OK ut (var det inte så @Margarinkungen )
![]()
Det man kan trösta sig med är att länken är extremt enkel att justera tack vare det smarta systemet där man trycker in ett litet låsbleck på länkbitarna.
Du gör det enkelt själv, behöver inga specialverktyg (följer med) och ingen loctite.
Annars håller jag med, hade varit nice med någon form av snabbförlängning, typ 5mm.
Jag gillar att ha ganska löst, så för mig blir det sällan något problem, har alltid länken löst eller lösare.![]()
Jag nojjade lite också, gillar verkligen inte när länken sitter åt. Men i slutändan blev det ett ickeproblem.Låter ju smidigt ändå! Det är säkert inte en så big deal som jag försöker få det till, kanske är mitt undermedvetnas sunda förnuft som försöker hitta anledningar att inte köpa fler klockor![]()
Det är ett modifierat 2892 med kalibernamnet 30110. Så inget jättefancy, men det gör jobbet otroligt väl med få problem. Det är enkelt att jobba med och har ytterst få problem. Men de håller på att utvecka en in-house ersättning som borde lanserat inom något år eller två!
Hur får du ihop att urverket känns billigt då det är lite motstånd i kronan vid uppdrag, har du något att jämföra med?Håller du med mig att det är väldigt motståndssvagt i uppdraget?
Spännande med ny lansering. Gillar IWC men står för tillfället utan...
Hur får du ihop att urverket känns billigt då det är lite motstånd i kronan vid uppdrag, har du något att jämföra med?