Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Modellen är mycket vacker och framför allt prisvärd. Men den är juh stor som ett hus! Och bär tyvärr ännu större pga sin smala glasring.. Men hade jag haft armar så.Portofino på IWC krokodil, mycket bra kostymklocka![]()
Stor som ett hus? Klockan är 40mm och bärs mindre pga sina små luggar.Modellen är mycket vacker och framför allt prisvärd. Men den är juh stor som ett hus! Och bär tyvärr ännu större pga sin smala glasring.. Men hade jag haft armar så.
Mvh Roffe
Och den finns i 37mm om man tycker att 40 är gigantisktStor som ett hus? Klockan är 40mm och bärs mindre pga sina små luggar.
40mm är i absolut största laget för ett dressur.Stor som ett hus? Klockan är 40mm och bärs mindre pga sina små luggar.
Finns 37Och den finns i 37mm om man tycker att 40 är gigantiskt![]()
Inte know, men den tavlan har nån hiskelig fördjupning i tavlan så den får en synlig "ring" mitt på tavlan som förstör mycket av helheten..Och den finns i 37mm om man tycker att 40 är gigantiskt![]()
Inte utan blingFinns 37rna utan diamanttavlor dock?
Att jämföra en BP med en Portofino är en dålig jämförelse då inga element i designen är detsamma. En BP på 46mm är det inte många som kan bära upp och jag är avundsjuk på de som kan det!40mm är i absolut största laget för ett dressur.
Dessutom bär den STÖRRE pga stor tavla och obefintlig glasring.
Iaf när jag provade den och jämförde med en del andra ur i samma storlek, så märkte jag att den tunna bezel får klockan att kännas större jämfört med andra med bredare bezel.
Ang "stor som ett hus" så är det min personliga åsikt. Jag tycker ett dresser bör vara max 38mm och får ABSOLUT inte sticka ut utanför handleden när det bärs (se tex "big crown" flygarna), så desto smalare handleder du har, desto mindre klocka bör du också ha (min åsikt)
Mvh Roffe
Enda klockan i samlingen som sitter säkert
Portofino. 46mm.
![]()
Allright, det kanske får bli en sån då! Har ögonen på en 3239 också om du har någon erfarenhet av den?Grymt skön, och jag gillar den enkla designen
Jag gillar passformen skarpt, bärs mycket bekvämt. Tyvärr är den nu såld för att finansiera nytt. Inte omöjligt att det blir en ny Portofino (kanske kronografen) i framtiden igenModellen är mycket vacker och framför allt prisvärd. Men den är juh stor som ett hus! Och bär tyvärr ännu större pga sin smala glasring.. Men hade jag haft armar så.
Mvh Roffe
Ping @Hotshot @Fixxxer @tim ur länkAllright, det kanske får bli en sån då! Har ögonen på en 3239 också om du har någon erfarenhet av den?
Allright, det kanske får bli en sån då! Har ögonen på en 3239 också om du har någon erfarenhet av den?
Grymt skön klocka. Tunn boett, vattentät, snygg och väldigt enkel att bara ta på sig utan att fundera.
Grymt skön klocka. Tunn boett, vattentät, snygg och väldigt enkel att bara ta på sig utan att fundera.
Vansinnigt skön på gummit också.
![]()
![]()
Jag gillar passformen skarpt, bärs mycket bekvämt. Tyvärr är den nu såld för att finansiera nytt. Inte omöjligt att det blir en ny Portofino (kanske kronografen) i framtiden igen
Vansinnigt skön på gummit också.
![]()
![]()
Kul datum. Det ser ut att vara en rejäl klocka. Grattis.Har varit fullt upp, men här är den, nya Ingenieur Chronograph med IWC inhouse urverk. Väldigt nöjd
![]()
![]()
Jaha, en sån klockaVäldigt nöjd. Tog med mig denna och 114060 på semestern. Inte använt 114060 en endaste dag än så länge
SemestervirrigJaha, en sån klocka(en bild hade hjälpt)
Vilken Prince? Finns ju ett gäng olikaVar inne på butiken i NY i veckan, Petit Prince med blå urtavla är för härligt! <3 blev absolut sugen, ska spana lite smått på bra pris kanske beggad, snygg allaround klocka verkligen!