• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

E879F420-4B9D-4425-AD53-1EFD98700ACB.jpeg
Önskar alla i finaste tråden en bra vecka!

Stor som ett hus? Klockan är 40mm och bärs mindre pga sina små luggar.
40mm är i absolut största laget för ett dressur.
Dessutom bär den STÖRRE pga stor tavla och obefintlig glasring.
Iaf när jag provade den och jämförde med en del andra ur i samma storlek, så märkte jag att den tunna bezel får klockan att kännas större jämfört med andra med bredare bezel.

Ang "stor som ett hus" så är det min personliga åsikt. Jag tycker ett dresser bör vara max 38mm och får ABSOLUT inte sticka ut utanför handleden när det bärs (se tex "big crown" flygarna), så desto smalare handleder du har, desto mindre klocka bör du också ha (min åsikt) :)

Mvh Roffe

40mm är i absolut största laget för ett dressur.
Dessutom bär den STÖRRE pga stor tavla och obefintlig glasring.
Iaf när jag provade den och jämförde med en del andra ur i samma storlek, så märkte jag att den tunna bezel får klockan att kännas större jämfört med andra med bredare bezel.

Ang "stor som ett hus" så är det min personliga åsikt. Jag tycker ett dresser bör vara max 38mm och får ABSOLUT inte sticka ut utanför handleden när det bärs (se tex "big crown" flygarna), så desto smalare handleder du har, desto mindre klocka bör du också ha (min åsikt) :)

Mvh Roffe
Att jämföra en BP med en Portofino är en dålig jämförelse då inga element i designen är detsamma. En BP på 46mm är det inte många som kan bära upp och jag är avundsjuk på de som kan det!

Jag tycker man ibland kan stirra sig blint på millimetermåtten och välja bort en grym klocka pga detta. Våga prova!! Klär den dig inte så köp den inte, inte svårare än så (detta var inte riktat till dig då du redan provat den utan mer en allmän observation)

Modellen är mycket vacker och framför allt prisvärd. Men den är juh stor som ett hus! Och bär tyvärr ännu större pga sin smala glasring.. Men hade jag haft armar så. :)

Mvh Roffe
Jag gillar passformen skarpt, bärs mycket bekvämt. Tyvärr är den nu såld för att finansiera nytt. Inte omöjligt att det blir en ny Portofino (kanske kronografen) i framtiden igen

Hittade lite IWC band hemma. Skänkes mot en liten gåva till bcf+frakt.
Ett riktigt slitet, torrt och avklippt gummi till aquatimer.
IMG_20181009_083442.jpg
IMG_20181009_083433.jpg

Ett gummi i fint skick till något jag inte vet.
IMG_20181009_083329.jpg
IMG_20181009_083322.jpg

Sist ut ett Santoni som satt på ett visningsexemplar i butik men byttes vid försäljning.
IMG_20181009_083422.jpg
IMG_20181009_083410.jpg
IMG_20181009_083349.jpg

Tillbaka
Topp