• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

aha förlåt mig, är HELT novis på IWC, trodde aldrig de var mina typer av klockor tills jag satt på ett fik och fick syn på denna klocka på en asiatisk man som drack en cappuccino! :D
Det är Mark XVIII Petit Prince, tyckte den större modellen var för klossig trots mina stora händer/handleder
En bra instegsIWC. Ligger runt 30-35 för en ny på c24 tror jag.
Antar att den andra du provade var kronografen?

aha förlåt mig, är HELT novis på IWC, trodde aldrig de var mina typer av klockor tills jag satt på ett fik och fick syn på denna klocka på en asiatisk man som drack en cappuccino! :D
Det är Mark XVIII Petit Prince, tyckte den större modellen var för klossig trots mina stora händer/handleder

Kul, grattis!

Här är lite info frpn Strike om den, kan vara kul att veta!

DA52F18C-D97C-4DDE-9E93-88905E754E33.png
BD363184-4894-4E98-8ED7-D14AD17E1030.png
8B7348C6-5C81-4339-97AD-86A186945A99.png
08081287-47F8-4162-BBC0-D563F0F65F3E.png
7F23B755-750A-4F1F-BE3D-58BA1DB2A4BF.png

Blev med en sprillans ny Mark18 idag!
Man kan säga att det var love at first sight!

Otroligt nöjd. Hittills haft en Speedy och en Sub-C men den här är en keeper!
Tycker den ser lite tråkig ut på katalog bilder men något helt annat i verkligheten. Dessutom en storlek som passar mina handleder.

Bilagor

• 20181011_175647.jpg
    20181011_175647.jpg
    86.6 KB · Visningar: 3
  • 20181013_183216.jpg
    20181013_183216.jpg
    111.6 KB · Visningar: 3
Blev med en sprillans ny Mark18 idag!
Man kan säga att det var love at first sight!

Otroligt nöjd. Hittills haft en Speedy och en Sub-C men den här är en keeper!
Tycker den ser lite tråkig ut på katalog bilder men något helt annat i verkligheten. Dessutom en storlek som passar mina handleder.
Grattis! Ser riktigt fin ut måste jag erkänna :) Har haft mina ögon på den med vit tavla bra länge. Nöjd med läderarmbandet? :)

Hur är Portuguese Automatic 7 days att bära?
Bärs den stort? Bekvämt?
Mycket/lite klocka för pengarna begagnad?

Mvh

Jag har en sedan ett par år tillbaka. Jag tycker att den är fantastiskt vacker, väldigt fin finish och den liknar ingen annan klocka.
Bärs den stort? Yes!
Bekväm? Njaaa, den är hög.
Bra val för ngn som vill ha en (1) allroundklocka? Absolut inte!

IWC Portug.jpg

Provade förra veckan och visst är den hög, men var verkligen inget som störde mig på armen. Lär bli en själv snart. Lutar åt 500704
20181019_122134.jpg
20181019_122140.jpg

Kan man bara komma överens med storlek (inkl tjocklek) så är den underbar. Bland de snyggaste urtavlor jag vet.

Kul anekdot. Några dagar efter att jag hade fått min hamnade jag på en familjemiddag. Efter en timma frågade min svåger "ska du iväg någonstans?" och jag svarade "Nej, hur så?" och han sa då "Du har tittat på klockan nästan hela tiden sedan vi kom".

Kan man bara komma överens med storlek (inkl tjocklek) så är den underbar. Bland de snyggaste urtavlor jag vet.

Kul anekdot. Några dagar efter att jag hade fått min hamnade jag på en familjemiddag. Efter en timma frågade min svåger "ska du iväg någonstans?" och jag svarade "Nej, hur så?" och han sa då "Du har tittat på klockan nästan hela tiden sedan vi kom".
Haha

Kör 3227 idag så tjocklek är inget problem..
Men håller med dig. Framifrån är det en av de snyggaste klockorna överhuvudtaget.

Längesen jag provade nu. Men den är sjukt hög tyvärr..
Jag har en sedan ett par år tillbaka. Jag tycker att den är fantastiskt vacker, väldigt fin finish och den liknar ingen annan klocka.
Bärs den stort? Yes!
Bekväm? Njaaa, den är hög.
Bra val för ngn som vill ha en (1) allroundklocka? Absolut inte!

IWC Portug.jpg
Hehe ok. Får se till att prova en då. :)
Provade förra veckan och visst är den hög, men var verkligen inget som störde mig på armen. Lär bli en själv snart. Lutar åt 500704
20181019_122134.jpg
20181019_122140.jpg
Vad har du för omkrets på handleden?
Klagade du på att portofinon var stor så kan du nog hoppa över Portuguese 7 days..
Vadådå? Portofino är juh en ren dressklocka, både tunn och clean tavla.
Portuguese är en mer vardaglig klocka anser jag..
Det är inget mot min perpetual.

Den är hög.

IMG_2573.jpeg
Den här är väl drygt 2mm större i diameter än 7 dagaren?

Vad är måttet från lug to lug?

Tack för svar.

Mvh

Vadådå? Portofino är juh en ren dressklocka, både tunn och clean tavla.
Portuguese är en mer vardaglig klocka anser jag..

Portofino är lika mycket en kostymklocka som portugieser eller ingeneur. Portofino familjen började år 1981 med denna skönhet.

lIWC5251f11.jpg

Lepine fickursverk (därför sitter månen kl. 3 och inte kl 12). En kostymklocka på 46mm? Nja. En elegant klocka? Absolut!

42mm hade den första portugieser i diameter.

Portofino är lika mycket en kostymklocka som portugieser eller ingeneur. Portofino familjen började år 1981 med denna skönhet.

lIWC5251f11.jpg

Lepine fickursverk (därför sitter månen kl. 3 och inte kl 12). En kostymklocka på 46mm? Nja. En elegant klocka? Absolut!

42mm hade den första portugieser i diameter.
Den portofino jag tittat på är en 40mm dressare. Och jag anser ändå att portuguese automatic på 42,3mm är en mer vardaglig klocka än portofinon, dessutom är loggarna annorlunda och mer tilltalande. De får (om jag minns rätt) även klockan att se mindre ut med sådana lugn än de som portofino har.

Mvh.

Den portofino jag tittat på är en 40mm dressare. Och jag anser ändå att portuguese automatic på 42,3mm är en mer vardaglig klocka än portofinon, dessutom är loggarna annorlunda och mer tilltalande. De får (om jag minns rätt) även klockan att se mindre ut med sådana lugn än de som portofino har.

Mvh.

Ditt resonemang var att Portofino familjen är kostymklockor medan Portugieser är sportig eller vad än det är du menar med "vardaglig". Det hela startade när du sa att en 40mm portofino var hur stor som helst. TompaC sa att du får glömma Portugieser med 7-dagars verk då den var större. Ditt svar blev att Portofino är en kostymklocka.

Hur en Portugieser 5007 med diameter på 42.3mm och tjocklek på 14.2mm kan vara mer vardaglig än Portofino 3565 med sina 40mm x 9.3mm är en gåta för mig.
Du får helt enkelt erkänna att du inte vet vad du snackar om.

Ditt resonemang var att Portofino familjen är kostymklockor medan Portugieser är sportig eller vad än det är du menar med "vardaglig". Det hela startade när du sa att en 40mm portofino var hur stor som helst. TompaC sa att du får glömma Portugieser med 7-dagars verk då den var större. Ditt svar blev att Portofino är en kostymklocka.

Hur en Portugieser 5007 med diameter på 42.3mm och tjocklek på 14.2mm kan vara mer vardaglig än Portofino 3565 med sina 40mm x 9.3mm är en gåta för mig.
Du får helt enkelt erkänna att du inte vet vad du snackar om.
Va..? Jag anser att portofino med sin tavla och sina 40mm är stor (och ett betydligt dressig are ur än portugueser)
Och du ska ha ett erkännande att jag inte vet vad jag talar om..? Är du berusad?

Det är ingen fakta vi diskuterar, utan ÅSIKTER. Och du kan se dig i stjärnorna om att jag tänker erkänna att jag inte vet vad jag har för åsikter.

Lägg ner nu och håll dig till min fråga om du ska prata med mig, annars kan du låta bli.

Va..? Jag anser att portofino med sin tavla och sina 40mm är stor (och ett betydligt dressig are ur än portugueser)
Och du ska ha ett erkännande att jag inte vet vad jag talar om..? Är du berusad?

Det är ingen fakta vi diskuterar, utan ÅSIKTER. Och du kan se dig i stjärnorna om att jag tänker erkänna att jag inte vet vad jag har för åsikter.

Lägg ner nu och håll dig till min fråga om du ska prata med mig, annars kan du låta bli.

Du pratar om storlek - hur kan det handla om åsikter? Vilken klocka är större - 3565 eller 5007?

Hej alla!

Är det någon här som ska vara med på IWC event med Krons första november?
Jag är inbjuden så tänkte bara kolla om det är någon mer som kommer härifrån.
Ha en trevlig dag!

Tillbaka
Topp