• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Precis, jag provade den "vanliga" trehandaren i brons. När jag gick för att prova första gången trodde jag att det var kronografen som skulle smälla högst för mig, men den fungerade inte alls på min handled.

Har haft samma för mig, äger ju vanliga Mark, men 41mm krono är riktigt fin. Lite tjock. Bifoga gärna någon bild om du tog någon. Har själv uppdaterat med ref.nr och nya bilder ovan.

Har haft samma för mig, äger ju vanliga Mark, men 41mm krono är riktigt fin. Lite tjock. Bifoga gärna någon bild om du tog någon. Har själv uppdaterat med ref.nr och nya bilder ovan.
De bilder jag har från nya Spitfire-serien finns postade i tråden sedan innan och jag tog tyvärr ingen bild på bronsaren. Provade 41mm Mark, vilket kanske är mer av en klassisk flygare storleksmässigt. Trevlig klocka och bra storlek, absolut, men jag tror att jag är ute efter något lite mindre och nättare för tillfället.

Ingenieur Chronograph IW380802 med inhouse urverk - gillar den blåa sunburst tavlan skarpt. När skall vi få se fler ”nya” Ingenieur på forumet?
6D04B2B3-E28F-4916-B339-3791F4F2C26C.jpeg

IWC-GTG!
Det finns ju en hel uppsjö olika varianter av Piloter, AT:s osv vidare här på forumet. Letar själv efter ”rätt” modell av AT och även efter en pilot med svart tavla att komplettera samlingen med. Osäker på om BP blir för stor, i synnerhet när jag just bestämt mig för att flippa min 44 mm PAM 112 för att den känns för blaffig. Samma problem gäller eventuellt för flera AT-modeller. Jag behöver testa helt enkelt.

Någon mer som är sugen på en GTG i Stockholm där vi kan få klämma och känna på varandras skönheter?

Föreslår en AW/middag onsdagen den 9 oktober så länge så får vi se hur intresset är. Vilka är sugna?

Varje inlägg bör ackompanjeras av en bild så här har ni min Portuguese 390404 med inhouse-verk 89361 och specialbeställt alligator från Camille Fournet.

upload_2019-9-3_10-14-56.jpeg

Hjälp, köpte en Aquatimer av @Stefan S det gav mersmak av IWC... Vill ha ingenieur, den ’gamla’modellen med integrerad länk och max 40mm. Förstått att den sista tappningen heter 3239 men inte helt såld på kronskydden på den. Vilka andra reffar finns som är rimligt nya?

Fick ett sms förra veckan om att det landat en IWC Spitfire i butiken, traskar glatt dit efter jobbet och förväntar mig detta:
3S3A0017.jpg

Istället tar ut en med läderarmband? Blev helt slak, testade den inte ens.. trodde det var standard med nato på modellen? Eller har jag fel?
Bra "tyngd" och känsla, helt klart godkänd, men såg inget vidare ut på ett läderband

Fick ett sms förra veckan om att det landat en IWC Spitfire i butiken, traskar glatt dit efter jobbet och förväntar mig detta:
3S3A0017.jpg

Istället tar ut en med läderarmband? Blev helt slak, testade den inte ens.. trodde det var standard med nato på modellen? Eller har jag fel?
Bra "tyngd" och känsla, helt klart godkänd, men såg inget vidare ut på ett läderband
Den finns antingen på läderband eller NATO. Jag har provat NATO-reffen några gånger, trevligt och mjukt band men jag föredrar hellre läderband om jag ska vara helt ärlig.

Den finns antingen på läderband eller NATO. Jag har provat NATO-reffen några gånger, trevligt och mjukt band men jag föredrar hellre läderband om jag ska vara helt ärlig.
Okok, där ser man. Jag har en sub som daglig beater och känslan av ett läder gjorde den för "nätt" för mig, känns som ett nato gör den mer "robust", iallafall utseendemässigt. Får vandra vidare och se när man trillar över en i Nato.

Okok, där ser man. Jag har en sub som daglig beater och känslan av ett läder gjorde den för "nätt" för mig, känns som ett nato gör den mer "robust", iallafall utseendemässigt. Får vandra vidare och se när man trillar över en i Nato.
Var det en AD? I så fall bör de enkelt kunna fixa fram natot och byta.

Hur står sig IWC mot de "stora"? (Rolex, Breitling, Panerai, Omega etc)

Spelar vi i samma liga kvalitetsmässigt? Hur är synen på IWC? Exklusivt, mellanmjölk? Igenkänningsfaktor?

Är det inte så att det är Bronsmodellen som har läderarmband och att Stålvarianten kommer med Nato?

Måste säga att stålvarianten är den första klockan på länge som faktiskt lockar till köp.
Jag provade först Spitfire i en av IWCs egna butiker och då fanns den med läderband. Så om inte de har gjort någon specialare finns säkert båda varianterna.

Tillbaka
Topp