Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@TomGanks undrade i min paketöppning av Dual Timen*) hur jag trivdes med den nu när det har gått ett antal månader. Svaret är enkelt. Jotack, utmärkt! Har ju hela tiden varit lite orolig för storleken (43 x 13,5 mm) men den stör mig inte alls. Visst, byter man från en mindre klocka, som t ex en Tudor BB 58'a nu i fredags, så tar det nån timma innan man vant sig vid storleken och tyngden, men sen känns det bara helt rätt. Har snart haft den i fyra månader nu och den användes rätt flitigt i början, inklusive under en semestervecka på Mallorca. Mycket är ju lika med den vanliga Ingy men lite större. Samma snygga Genta-design och samma grymma länk med microjustering som bonus. Dessutom äkta GMT med en lite diskretare GMT-visare än på många andra GMT-klockor. Passar mig utmärkt, då lokaltiden är den viktiga. Gillar också 6'an och 12'an på urtavlan som är en flört med föregående modell med inhouseverk. Om vi pratar urverk så går det här moddade ETA 2893-2 runt +2,5 spd på arm och +1,5 spd i winder. Helt OK med andra ord. Sen är det som vanligt IWC's utmärkta antireflexbehandling. Tror inte jag tagit en dålig bild på den, varken i naturligt eller blixtljus. Problemet är snarare att välja bild då alla blir bra.
Jag inser att storleken gör att det inte är en klocka för alla, men mig passar den i alla fall perfekt. Kan faktiskt inte komma på en enda sak jag hakar upp mig på och det kan vara första gången med en klocka ...
*) https://klocksnack.se/threads/det-är-bara-det-man-inte-gör-som-man-ångrar-eller-hur-paketöppning.111456/
![]()
Den verkar gryyyyym! Bra fångat (till slut)![]()
Grym är bara förnamnet ...
![]()
![]()
Det låter som du äger klockan redan. Varför tar du inte bara av länken och kollar?Hej,
Funderar på ett nytt band till ingy 3239, men är lite osäker på hur jag, när jag får bandet, fäster det på klockan. Kan någon på ett enkelt sätt förklara hur länken sitter fast i klockan? Sitter den på några pins eller liknande? Eller sitter någon till och med på bilder på hur det ser ut när länken är av?
Tack på förhand!
Sjukt bra, hårdaste GMT klockan som finns!Grym är bara förnamnet ...
![]()
![]()
Crisp som sjutton!
Vilken film tänker jag på?
![]()
Det är väl ett 7750 i botten? Det är stabila grejer, de tickar på...![]()
Nytillskottet 371705
Mechanic: Resurrection?
Stämmer! Har haft den i snart två veckor utan att ställa om den och den diffar inte mer än ett par sekunder.Det är väl ett 7750 i botten? Det är stabila grejer, de tickar på...
Alltid varit sugen på nåt från pilotserien.Och här var favoriterna från pilotserien:
41mm perfekt på mina 17,5cm
![]()
![]()
43mm, på gränsen:
![]()
![]()
Och denna var 45-46mm, för stor för mig:
![]()
![]()
Alltid varit sugen på nåt från pilotserien.
En Vacker dag så.
Tack för delningen av din tripp.
Det är nya Spitfire kronografen, med referensnummer IW387903!![]()
Har du (eller någon annan) ref på den här?
Gillas!![]()
Ah, tack!Det är nya Spitfire kronografen, med referensnummer IW387903!
Fick tillfälle att pröva Spitfire i brons igår. Mycket trevlig klocka, betydligt trevligare än syskonet i stål och en mycket lovande kandidat på listan över "nästa klocka"!
Precis, jag provade den "vanliga" trehandaren i brons. När jag gick för att prova första gången trodde jag att det var kronografen som skulle smälla högst för mig, men den fungerade inte alls på min handled.Hej! Var det den som inte är koronograf? Eller den ovan som jag fick prova (IW387902)?