• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Wboy

Panerai
Hej alla,

Någon som vet hur jag kan hitta en Mark XV med vit tavla? Hade en på gång som flickvännen skulle plocka i San Francisco, men den han precis försvinna.

Med eller utan tillbehör och länk är av intresse.
 

MrPlow

Rolex
Någon som sett lille prinsen i butik än?

image.jpeg

Bild från a blog to watch.
 

Riley

Panerai
Tar mig fräckheten att kopiera över mitt inlägg i från "rimligt pris-tråden" i en undran som är lite crossover mellan trådarna
Funderar på att slanta upp ~25 för en IW3548 från 2004 som drar sig fyra sekunder per dygn.
Nu är ju det visserligen inom cosc och den är servad 2012 så kanske en ruckning är på plats?
Några tankar kring modellen i övrigt uppskattas med.
3860158gross.jpg
 

Wboy

Panerai
Tar mig fräckheten att kopiera över mitt inlägg i från "rimligt pris-tråden" i en undran som är lite crossover mellan trådarna
Funderar på att slanta upp ~25 för en IW3548 från 2004 som drar sig fyra sekunder per dygn.
Nu är ju det visserligen inom cosc och den är servad 2012 så kanske en ruckning är på plats?
Några tankar kring modellen i övrigt uppskattas med.
3860158gross.jpg
Tycker det är ett bra, och lagom sofistikerat, val om man vill ha en dykare som inte syns på var och varannan vrist. Föredrar man dessutom gummisnodd är den ju utan konkurrens i det prissegmentet nästan. På gränsen till för stor kan jag tycka med 42 mm, men det är ju en smaksak.
4 sekunder är väl inte så mycket att orda om.
 

Riley

Panerai
Tycker det är ett bra, och lagom sofistikerat, val om man vill ha en dykare som inte syns på var och varannan vrist. Föredrar man dessutom gummisnodd är den ju utan konkurrens i det prissegmentet nästan. På gränsen till för stor kan jag tycka med 42 mm, men det är ju en smaksak.
4 sekunder är väl inte så mycket att orda om.
Tackar för svaret, gillar att den är lite ovanlig och i mina ögon stilren.
Är mer jag som föredrar när klockan fortar sig istället för att dra sig och som du säger -4 är ingen katastrof.
Nackdelen med att den är lite ovanlig och avvecklad är ju brist på exemplar att klämma på.
Vill testa gummi men jag föredrar länk så kan nog vara smartare att hitta en med länk det och hitta gummi i efterhand.
 
Tar mig fräckheten att kopiera över mitt inlägg i från "rimligt pris-tråden" i en undran som är lite crossover mellan trådarna
Funderar på att slanta upp ~25 för en IW3548 från 2004 som drar sig fyra sekunder per dygn.
Nu är ju det visserligen inom cosc och den är servad 2012 så kanske en ruckning är på plats?
Några tankar kring modellen i övrigt uppskattas med.
3860158gross.jpg

Eller så lägger du till lite och köper min Aquatimer 3290 som ligger ute nu istället ;) nej men en riktigt snygg klocka enligt mig och gummiband är alltid tumme upp ju!
 

ScubaKing

Audemars
Gillar vissa av deras klockor starkt, främst Portuguese serien. Har svårt för deras Spitfire modeller och även deras dykare. Var nära att slå till på en IWC Portuguse en gång. Blev övertalad av Federico (heter han så?) på Krons Ur när det låg i PK-Huset. Bestämde mig dock för att dra mig ur och köpte en Rolex i stället, ångrar det lite nu :/

3-IWC-Portuguese-Automatic-7-Days-SILVER-Ref.-IW500107-1.jpg


img.php
 

Riley

Panerai
Eller så lägger du till lite och köper min Aquatimer 3290 som ligger ute nu istället ;) nej men en riktigt snygg klocka enligt mig och gummiband är alltid tumme upp ju!
Men ett lite mer seriöst svar är att jag ser någon av 3548 och 3290 som ett perfekt komplement till PO'n jag kör flitigast just nu.
Velar både modellmässigt och armbandsmässigt.
Sistnämnda är lättare att komplettera i efterhand åtminstone.
 
Tror du skulle bli nöjd oavsett vilken du väljer, var själv inne på både 3548 och 3536 innan jag bestämde mig för 3290. Mycket för att dem gröna detaljerna och bandet tilltalar mig, sen är nytt och garanti aldrig fel. Men jag är bara ett pm bort om du skulle bli sugen sen :) @Riley
 

Riley

Panerai
Ingen som äger eller åtminstone klämt på den blå varianten av Aquatimern a la Jacques-Yves Cousteau (IW329005)?
Stort habegär från min sida så input välkomnas.
Snabbtitt på Krons och Nymans hemsida ger intrycket att den inte finns inne för kläm.
Verkligheten kan ju vara annan, innebär dock att jag måste lyfta på luren för att ta reda på.
IW329005_front_back.dac503cf1c5d0c43fa3638ef45067906.jpg
 

folkeallander

Breitling
vad tror ni ? äkta eller falsk?
 

Bilagor

  • 13086948_1090752024301820_2650703906061109805_o.jpg
    13086948_1090752024301820_2650703906061109805_o.jpg
    105.7 KB · Visningar: 102
  • 13047920_1090751734301849_5580151648195966271_o.jpg
    13047920_1090751734301849_5580151648195966271_o.jpg
    147 KB · Visningar: 100

fsdfsdf

Omega
Ett av mina största klock-"problem" senaste åren har varit att jag inte kan bestämma mig om den svarta, 5001-09, eller vita Portuguesen 5001-07 (med den gamla referensbeteckningarna eftersom jag funderar på att köpa en begagnad) är snyggast. Därför har det blivit massa andra klockor istället. Min övriga klocksmak - mkt militärklockor, en pilot och en dykare är svarta... Så mer av samma eller omväxling förnöjer. Vad säger juryn? Hur tänkte ni? En fråga till - tycker ni 42mm är för stort för mina smala handleder?

U0W4rLF.jpg


JdbzYcv.jpg
 
Senast ändrad:
Topp