• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Om det är av nyfikenhet och om du inte är säker på att du kommer att gilla/använd gummiband, så kan du ju testköra med ett billigare band från Watchwear.

33B74C20-12C7-4013-A766-C5FC54697C43.jpeg
Sant. Men har fått för mig att IWCs eget är lite "grönare" typ mer åt gräsgrönt. Fast det kan ju vara bilderna som gör att det ser så ut.
 

petrious

Breitling
2-Faktor
Fredagen är räddad! (Nåja, den var helt okej innan med..)

Fick idag hem ett paket innehållandes min allra först IWC. Mer specifikt en IWC Porsche Design Ocean 500, ref. IW352301. Jag har sneglat på Ocean 2000 men priserna har sprungit iväg... Så tankeverkstaden gick ett varv till och en idé om att jag med mina relativt små handler kanske kan klara bära upp den lite mindre Ocean 500 på 34mm. Sagt och gjort, ett Chrono24-köp senare så är vi nu här.

Känns väldigt liten, förhoppningsvis bara ovant?


Slut snackat:
IMG_7704.jpg
IMG_7710.jpg
IMG_7712.jpeg
IMG_7713.jpeg
IMG_7723.jpg
IMG_7719.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Fredagen är räddad! (Nåja, den var helt okej innan med..)

Fick idag hem ett paket innehållandes min allra först IWC. Mer specifikt en IWC Porsche Design Ocean 500, ref. IW352301. Jag har sneglat på Ocean 2000 men priserna har sprungit iväg... Så tankeverkstaden gick ett varv till och en idé om att jag med mina relativt små handler kanske kan klara bära upp den lite mindre Ocean 500 på 34mm. Sagt och gjort, ett Chrono24-köp senare så är vi nu här.

Känns väldigt liten, förhoppningsvis bara ovant?


Slut snackat:
IMG_7704.jpg
IMG_7710.jpg
IMG_7712.jpeg
IMG_7713.jpeg
IMG_7723.jpg
IMG_7719.jpg
Wow! Stort grattis, riktigt fin.
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Ok, tänkte på att du skrev att den var oanvänd.
Den är oanvänd av mig. Förutom att bild tagits för annons. Plast kvar på baksidan. Och som jag skrev är det ett butiksexemplar så patina finns från tid i monter. Garanterad provad av andra spekulanter under tiden i butik.

Är en klocka använd, då ha jag haft en klocka på mig under en tid. Tex en hel dag eller några dagar, finns då heller inte kvar någon plast som skyddar klockan. Eller om det finns spår av användning, vilket kan ske snabbt om man har otur och klockan används, då måste det också nämnas.
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
IWC har haft en rad olika tillverkare genom åren. Gemensamt är att det är fina band som är värda att satsas på om man har någon enstaka klocka. Gummit är riktigt bekvämt och mjukt. Testat i butik. Äger inget för jag själv blev snål, det ångrar jag. Köpte ett för 900kr som nu blir liggande. Då hade det varit bättre att lägga 3200kr och faktiskt använda gummiband. Skall se till sommaren. Då är gummi bäst. Nu i kylan blir det stelt och trist. Föredrar läder då.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Vad tror vi om nyheter för 2024? Känns som att Aquatimer behöver en uppfräschning. Lyssnade på Fratellos podcast där det nämndes att ny Aquatimer varit på G tidigare men drogs tillbaka. Misstänker att man även sätter "inhouse"-verket i Portofino-linjens trehandare.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Vad tror vi om nyheter för 2024? Känns som att Aquatimer behöver en uppfräschning. Lyssnade på Fratellos podcast där det nämndes att ny Aquatimer varit på G tidigare men drogs tillbaka. Misstänker att man även sätter "inhouse"-verket i Portofino-linjens trehandare.
Bra spaning, de har satsat på de övriga serierna historiskt, och brukar rotera. En uppdatering av Aquatimern skulle vara perfekt. Tillsammans med några roliga varianter på nuvarande pilot-serie.
 
  • Like
Reactions: pnt

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Verkligen, kan inte bestämma mig om jag tycker Woodland eller Tahoe är bäst. Tur de inte går att köpa så lätt. Annars hade man varit tvungen att köpa båda.

Haha, jag föll pladask när jag såg reklamen på en skidlift.
Tog dock lite tid och krångel att hitta en.
Den kommer bli kul till sommaren när man förhoppningsvis fått tillbaka lite ton.
 
Topp