Håller inte med. Helt befogat att inte känna trygghet med att bada med den.Ängsligheten är inte nådig kring vattenresistens.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller inte med. Helt befogat att inte känna trygghet med att bada med den.Ängsligheten är inte nådig kring vattenresistens.
Eller?Håller inte med. Helt befogat att inte känna trygghet med att bada med den.
Nog bara jag som är kanske superfeg
Låter lite fegt. Seriösa tillverkares klockor klarar ofta det dubbla i maskin.Nog bara jag som är kanske superfeg![]()
Om man ska trycktesta - vad kör man för tryck?Låter lite fegt. Seriösa tillverkares klockor klarar ofta det dubbla i maskin.
Vakuummaskiner kör väl på 5 eller 10 atm? Kan ha fel. Så man kör på det närmsta under specificerat tryck på klockan. Iaf min erfarenhet. Det är ju oftast vid låga tryck de läcker. Vid högre tryck blir de tätare. I allmänhet.Om man ska trycktesta - vad kör man för tryck?
Tack för hjälpen. Ska kolla om Bergströms kan lösa 5 bar under nästa vecka.Vakuummaskiner kör väl på 5 eller 10 atm? Kan ha fel. Så man kör på det närmsta under specificerat tryck på klockan. Iaf min erfarenhet. Det är ju oftast vid låga tryck de läcker. Vid högre tryck blir de tätare. I allmänhet.
Fattar inte varför jag inte har kört IWC innan. Sjukt mycket klocka för pengarna.
Imponerande 8 år…. Får kanske testa länk nu när du pratar så gott om det annars stormtrivas jag med canvas.Hehe alla tar vi olika klockresor. När jag skulle köpa min första dyra klocka spenderade jag ganska mycket tid på att fundera på vilken modell/märke jag egentligen gillar. Föll pladask för IWCn i min avatarbild, det var min one and only i 8 års tid innan samlarjävulen slog in och nu har man en hel klocksamling. Det är en förbannat bra klocka, skaffa länk också, tycker fortfarande det är en av de bästa länkar jag provat.
Imponerande 8 år…. Får kanske testa länk nu när du pratar så gott om det annars stormtrivas jag med canvas.
Ruggigt snygg denna är. Var inne & klämde på en sådan på Nymans och ha-begäret blev enormt.Tänker ibland att jag ska sälja denna men när den väl är på handleden är den svår att ta av
![]()
Härlig ref! Årtal på denna?![]()
Piggar upp en regnig dag i parken
1995Härlig ref! Årtal på denna?
Både den där och den vita är väldigt lyckade. Kanske inte 106k lyckade men bra är domFler bra släpp av IWC…
![]()
Introducing: IWC Pilot’s Watch Automatic 41 TOP GUN Mojave Desert
Move over Darude. IWC just dropped a new (smaller) Sandstorm.www.hodinkee.com
Både den där och den vita är väldigt lyckade. Kanske inte 106k lyckade men bra är dom
Ganska mycket mer tålig än coating. Smårepor går att sudda bort. Dock går det att repa eller krossa. Deras keramik uppblandat med titan, dvs ceratanium, är riktigt bra. Finns enbart i några få modeller samt bara i svart vad jag kan komma på.Hur är det med den svarta keramiska Top-Gun modellen, blir det repor/färgflagor likt en DLC-coating eller är den tålig?
Vad bra, riktigt sugen på en. Dock tyckte jag nog att bandet för något år sen var snyggare än det nuvarande.Ganska mycket mer tålig än coating. Smårepor går att sudda bort. Dock går det att repa eller krossa. Deras keramik uppblandat med titan, dvs ceratanium, är riktigt bra. Finns enbart i några få modeller samt bara i svart vad jag kan komma på.
Jag kör Pilot FKM från watchwear, och det är hur bra som helst![]()
Fick bli en sån här rackare till slut, behöver dock köpa till gummiband. Någon som har en spaning på om det är värt med OEM, eller om ex Pilot FKM från WatchWear får jobbet gjort?
Kommer du långt med. Har ett likadant men föredrar hellre canvas.Pilot FKM från WatchWear får jobbet gjor
Tack! Pendlade mellan svart / vit tavla men landade till slut på vit. Din såg riktigt nice utJag kör Pilot FKM från watchwear, och det är hur bra som helstsnygg klocka!
Tillägg: orkar inte med EasX klickande och skramlande ljud, bytt till quick release stift istället och kör ”vanliga remmar” - mycket bättre
![]()
![]()