Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Underbar duo. Är det Watchwear-gummi du har på piloten?IWC duo…![]()
![]()
Kör moderna tank LC är för stor ändå.Är jag tokig att vilja byta guldklocka från Cartier Louis till en IWC Portuguese 7 days?
Blev lite kär/såld när jag såg den på ett OEM gummiband. Storleken är såklart bekymret, vill inte att det ska se komiskt stort ut. En spegelbild med IWCn i stål som referens!
Den där lilla röda running seconds, mumma!Den här är den andra klockan jag har mest burit sen våras och inte alls konstigt.
![]()
Enig. Det är dem små detaljerna som gör helhetenDen där lilla röda running seconds, mumma!
Tycker tvärtom att IWC Portuguese ägerÄrligt talat, ja. LC spelar i en helt annan liga.
Skitläcker!!Idag kunde jag äntligen hämta min IWC Top Gun ref. 326906. Har bytt till natoband, var enkelt med EasX-CHANGE®.
![]()
Letade upp en beggad för några år sedan med mörk bakgrund bakom dag o datum. Föredrar det framför vitt. Båda skitsnygga.Den här är den andra klockan jag har mest burit sen våras och inte alls konstigt.
![]()
Har svårt att tro att jag skulle gilla med svart bakgrund runt datum. Den vita ger mer kontrast. Hittade du en?Letade upp en beggad för några år sedan med mörk bakgrund bakom dag o datum. Föredrar det framför vitt. Båda skitsnygga.
Otroliga skapelser
Ja, det är tycke och smak såklart. Men han undrade vad vi tyckte och jag tycker att LC är en av de finaste klockorna som gjorts någonsin. Ren och skär klass. Kanske den mest tidlösa klockdesignen som finns. Portugieser är en väldigt fin klocka men når inte upp i samma nivå som LC anser jag.Tycker tvärtom att IWC Portuguese äger![]()
Lugn nuJa, det är tycke och smak såklart. Men han undrade vad vi tyckte och jag tycker att LC är en av de finaste klockorna som gjorts någonsin. Ren och skär klass. Kanske den mest tidlösa klockdesignen som finns. Portugieser är en väldigt fin klocka men når inte upp i samma nivå som LC anser jag.
Vad har du som är med tidlös?Lugn nu![]()
Snyggt. Ref?Så gött det är med semester
![]()
Nya tank lc är inte en sån fullträff som du målar upp den att vara, äldre möjligtvis inte nya.Vad har du som är med tidlös?
Är det en 43mm?Så gött det är med semester
![]()
Det är nya referensen (41mm)Är det en 43mm?
Min ÅF kunde inte plocka fram så coola band till min Flieger. Original?
Är den den designen du menar så JLC Reverso med aligator tex men du kanske gillar länk?Ja, det är tycke och smak såklart. Men han undrade vad vi tyckte och jag tycker att LC är en av de finaste klockorna som gjorts någonsin. Ren och skär klass. Kanske den mest tidlösa klockdesignen som finns. Portugieser är en väldigt fin klocka men når inte upp i samma nivå som LC anser jag.
TypisktDet är nya referensen (41mm)![]()
Hur känns proportionen på höjden tycker du?Provade 35:an härom dagen. Mycket fin klocka, men priset känns lite väl saftigt eller?
![]()
Kändes bra, fina proportioner på hela klockan.Hur känns proportionen på höjden tycker du?
Ang priset, om 10 år när du ser klockpriserna kommer du undra. Varför köpte jag inte klockan dåProvade 35:an härom dagen. Mycket fin klocka, men priset känns lite väl saftigt eller?
![]()
Den logiken gäller ju det mesta. Menade mer att den kostar betydligt mer än exempelvis Explorer och Aqua Terra. Ser dessa som konkurrenters motsvarigheter. Mer det jag syftade på.Ang priset, om 10 år när du ser klockpriserna kommer du undra. Varför köpte jag inte klockan då![]()
Håller inte med om att det är konkurrenterna. Har man råd och vill ha klockan så tycker jag man ska köpa den, priset är vad det är och blir bara dyrare!Den logiken gäller ju det mesta. Menade mer att den kostar betydligt mer än exempelvis Explorer och Aqua Terra. Ser dessa som konkurrenters motsvarigheter. Mer det jag syftade på.
Vilka ser du som konkurrenter?Håller inte med om att det är konkurrenterna. Har man råd och vill ha klockan så tycker jag man ska köpa den, priset är vad det är och blir bara dyrare!