• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

IWC duo…
IMG_0218.jpeg
IMG_0214.jpeg

Är jag tokig att vilja byta guldklocka från Cartier Louis till en IWC Portuguese 7 days?

Blev lite kär/såld när jag såg den på ett OEM gummiband. Storleken är såklart bekymret, vill inte att det ska se komiskt stort ut. En spegelbild med IWCn i stål som referens!
Kör moderna tank LC är för stor ändå.

Ja, det är tycke och smak såklart. Men han undrade vad vi tyckte och jag tycker att LC är en av de finaste klockorna som gjorts någonsin. Ren och skär klass. Kanske den mest tidlösa klockdesignen som finns. Portugieser är en väldigt fin klocka men når inte upp i samma nivå som LC anser jag.
Är den den designen du menar så JLC Reverso med aligator tex men du kanske gillar länk?
Kan tycka LC är lite för kopierad.
Har en IWC Porsche Design i titan med integrerad titanlänk. Ovanlig, klart tidlös och inte kopierad.
Min Monaco likaså.

Dessa IWC Porsche Design från 80talet är coola och fanns även med gummi, ovanligt då!
Är trots allt en IWC-tråd ;-)

Tillbaka
Topp