Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker du ska vänta in nya Mark XVIII, släpps på SIhh.Bumpar upp den här gamla tråden, eftersom jag blivit grymt sugen på en IWC-flygare. Mark XII ligger nog närmast till hands, eller möjligen XV. Hur är statusen på forumet just nu, har vi några stolta ägare kvar här?
Jo, jag vet. Men 40mm (är den väl?) blir för stort för mig.Tycker du ska vänta in nya Mark XVIII, släpps på SI
Bumpar upp den här gamla tråden, eftersom jag blivit grymt sugen på en IWC-flygare. Mark XII ligger nog närmast till hands, eller möjligen XV. Hur är statusen på forumet just nu, har vi några stolta ägare kvar här?
Den är magisk.![]()
Tycker du ska vänta in nya Mark XVIII, släpps på SIhh.
Riktigt snygg! Men är den inte väldigt lik XVI? Ser ingen skillnad alls utom texten på tavlan.![]()
Tycker du ska vänta in nya Mark XVIII, släpps på SIhh.
Är det bara jag här inne som gillade datumfönstret på XVII?Äntligen har de ändrat datumvisningen. Allt är förlåtet nu!
Det är väl bara folk som inte kan räkna ut vad det är för datum före och efter som gillar det...Är det bara jag här inne som gillade datumfönstret på XVII?
Det är väl inte bra för någonting men jag tyckte om hur det såg ut helt enkelt och det verkar jag vara ensam om.Det är väl bara folk som inte kan räkna ut vad det är för datum före och efter som gillar det...
Vad är det egentligen bra för?
Den är 41 mm också vilket är perfekt. Bra jobbat IWC.Nya Miramar Mark XVIII som visas på SIHH är ju galet snygg!
![]()
Det ska efterlikna en höjdmätare tydligen. Höjden är ju inte diskret så man visar fler siffror...Det är väl inte bra för någonting men jag tyckte om hur det såg ut helt enkelt och det verkar jag vara ensam om.![]()
Precis, det är ju det som gör nya modellen så häftig!Det ska efterlikna en höjdmätare tydligen. Höjden är ju inte diskret så man visar fler siffror...
![]()
Precis, det är ju det som gör nya modellen så häftig!
Datumfönstret efterliknar visning för inställd QNH (Q-N-Hälge, lufttryck för havsnivå vid flygplatsen) och ställs in med ratten nere till vänster. Kuriosa![]()
Jo jag vet vad det ska efterlikna men det finns ju ingen "nytta" med att visa datum före och efter aktuellt datum. Men jag tycker bara att det är en kul detalj som skiljer sig från andra klockor och tycker det är tråkigt att de tog bort det. Förövrigt kan jag inte se några skillnader på den nya jämfört med 3777.Det ska efterlikna en höjdmätare tydligen. Höjden är ju inte diskret så man visar fler siffror...
![]()