• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jätte-OT, Bmw M3

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fotokrav på samtliga!


Vissa av bilderna är så gamla så de är tagna med en analog kamera och sedan scannade :D

22j31w.jpg


wlceu.jpg


258o48i.jpg


2dspbpl.jpg


bdgn5.jpg


28l4eup.jpg


2z7khhj.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Haha! Svårt att inte bli igenkänd :D Zatzy?


Jajamen, varit medlem sedan 2002 men kanske inte varit någon tokpostare. Tyckte att jag kände igen M5:an med majabladet från den gamla goda tiden då Zatzy fortfarande levde. Du hade väl en 996 Turbo och en E55 AMG bland annat?

Kul att se dig här!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jajamen, varit medlem sedan 2002 men kanske inte varit någon tokpostare. Tyckte att jag kände igen M5:an med majabladet från den gamla goda tiden då Zatzy fortfarande levde. Du hade väl en 996 Turbo och en E55 AMG bland annat?

Kul att se dig här!


Stämmer mycket bra och dessutom en uppsjö av andra roliga bilar också. Kul att hitta en gamma Zatzy-kompis här på KS :D
 

Khaleesi

Omega

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS

Zed

Swissera
Professional Dealer
Dom börjar bli billiga på blocket, vore så härligt att hitta en gubbkörd i hyfsat skick. Tycker inte riktigt den får "pizza-stämpel" som en del andra äldre BMW tyvärr kan få.


Finns fyra stycken just nu på blocket. Snart finns det inga alls när alla har körts ner av folk som ska steka och inte kan betala underhållet. En framtida klassiker helt klart.
 

Owaysis

Cartier
Om E46 M3 är min favvobil från BMW's M-division så ligger E39 M5 på en close second. Den är så j*vla grym, den ser för det första sjukt maffig ut och så har den den där underbara 5,0 liters V8:an.. Det är som ni säger synd att det inte finns många i bra skick kvar. Den ska förövrigt vara i BMW's klassiska mörkblåa färg :happyhappy:
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Carbonsvart facelift med heritageläder och läderklädd instrumentpanel ska det vara. :)
 
  • Like
Reactions: K-S
D

Deleted member 1265

Guest
Håller med fullständigt. Sista riktiga BMW var E39, E38, E46. Dessa var sportiga och byggda som kassaskåp. Alla plastdroskor de pumpar ut nuförtiden väcker inget habegär alls. Inte blir det bättre av att ALLA åker x20d i någon form som tjänstebil.

Minns bara när M5 E39 släpptes med 400hk. Vilken fantastisk vagn och vilket monster. Tätt följd av M3 E46 och M3 E36.
Helt riktigt, chris bangle fuckade upp allt!!
 
Jajamen, varit medlem sedan 2002 men kanske inte varit någon tokpostare. Tyckte att jag kände igen M5:an med majabladet från den gamla goda tiden då Zatzy fortfarande levde. Du hade väl en 996 Turbo och en E55 AMG bland annat?

Kul att se dig här!



ny1.jpg


Bild016.jpg


Vi är fler från det gamla forumet här. Min gamla känns relevant till tråden trots att det var nästan tio år sedan. :arghh: (jag känner mig gammal)


edit:

Riktigt back in the days, typ 2001 eller liknande så hade jag min första M3a. Det var en -98a Limo med 19", och det var på den tiden då storleken på fälgarna hade betydelse. :eek:

DSC01654.jpg
 
Topp