• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

konkret

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har en Reverso Medium small seconds och önskar avyttra den får ni gärna säga till. :) Suget har blivit för stort för en Reverso!
 

Henrip

Omega
2-Faktor
Hej

Jag ska lämna in min JLC på service och såg på hemsidan att jag kunde skicka den direkt till JLC. Tydligen skickar de ett ”Shipping kit” hem som ska vara försäkrat upp till en miljon kr. Transport ingår i servicepriset.

Är det någon som har erfarenhet av att skicka klockan till JLC? Nöjda med tjänsten?

Pratade med Nymans och de kunde inte serva min referens utan skulle skicka den till JLC. Tänker att jag då lika gärna kunde skicka den själv till JLC.

Svarar på mitt eget inlägg.

Jag fick idag tillbaka min klocka från JLC efter utförd service. Jag är nöjd och tycker hela processen med att skicka klockan till JLC funkade utan problem. Service skulle landa på 6600 kr men blev i slutändan ca 7300 kr (650 euro) vilket jag ändå tycker är ok. Oklart varför det blev något dyrare än tidigare angivet estimat. I priset för servicen ingick förutom försäkrad frakt även en snygg klockförvaringsbox.
 
Senast ändrad:

JLSM

Omega
IMG_6502.jpeg


Leker med kronografen på min Polaris.
 

Anglersson

Breitling
2-Faktor
Tjena gänget!

Varit intresserad länge på att prova en Reservo och nu i veckan hände det äntligen.
Förväntningarna överträffades och nu kan jag inte sluta tänka på det.

Återförsäljaren jag var hos hade inte så många olika modeller inne med Monoface, men jag testade en Classic Small Seconds i storleken 45,6x27,4mm.
Spontant tyckte jag att den kändes lite för stor för mina handleder, då jag vill att det ska kännas dressigt och inte så "sportigt".
Säljaren påpekade dock att den var perfekt till mig och att det var den storleken som de sålde flest av till män.
Det beror också förmodligen på att han ville sälja och de inte hade den mindre storleken i lager (42,9x25,5mm).

Jag tänkte därför höra med er här som har eller haft en Reservo, vilken storlek bär ni och vad mäter era handleder? Gärna med bild om ni har tid/ork :)

Tack på förhand!
/ H
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tjena gänget!

Varit intresserad länge på att prova en Reservo och nu i veckan hände det äntligen.
Förväntningarna överträffades och nu kan jag inte sluta tänka på det.

Återförsäljaren jag var hos hade inte så många olika modeller inne med Monoface, men jag testade en Classic Small Seconds i storleken 45,6x27,4mm.
Spontant tyckte jag att den kändes lite för stor för mina handleder, då jag vill att det ska kännas dressigt och inte så "sportigt".
Säljaren påpekade dock att den var perfekt till mig och att det var den storleken som de sålde flest av till män.
Det beror också förmodligen på att han ville sälja och de inte hade den mindre storleken i lager (42,9x25,5mm).

Jag tänkte därför höra med er här som har eller haft en Reservo, vilken storlek bär ni och vad mäter era handleder? Gärna med bild om ni har tid/ork :)

Tack på förhand!
/ H
Om du vill ha den nätt och dressig så ska du absolut stå på dig med den mindre storleken. Här är min 45.6x27.4 på 18.5cm handled från ett par sidor bak

img_4259-jpeg.2456823


Perspektivet på första bilden är lite elakt (nära) men även när den satt perfekt på handleden och bild tagen på avstånd så är det inte en liten klocka.
IMG_3091.jpeg
 

Anglersson

Breitling
2-Faktor
Om du vill ha den nätt och dressig så ska du absolut stå på dig med den mindre storleken. Här är min 45.6x27.4 på 18.5cm handled från ett par sidor bak

img_4259-jpeg.2456823


Perspektivet på första bilden är lite elakt (nära) men även när den satt perfekt på handleden och bild tagen på avstånd så är det inte en liten klocka.
IMG_3091.jpeg
Tack för svar! Den är verkligen grymt läcker i den gröna tavlan! Jag har något mindre handleder så på mig blir nog den stora lite för stor. Får planera in ett nytt besök hos AD :)
 
Topp