TyroneSlothrop
Basic
Alltid en vinnande combo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltid en vinnande combo!
Vad blir det för roligt som kommer in istället?Passar på att njuta innan den byter hem!
En av de bästa Jaeger gjort!
![]()
Har en Reverso på väg in och försöker hålla mig till ”en in en ut”Vad blir det för roligt som kommer in istället?
Helt rättHar en Reverso på väg in och försöker hålla mig till ”en in en ut”![]()
En väldigt klassisk Grand Taille (innan de blev större). Den perfekta storleken på en reverso anser jagHelt rätt
Vilken ref blir det?
Ja, bort med datumet så hade den varit perfekt.Den här är nära perfektion
![]()
@pnt Jag ser att du har haft en ”vanlig” control date samt din nuvarande sector dial. Några reflektioner du kan bjuda på? Dina bilder väckte helt klart behovet av en sector!
Är lite småsugen på en av dessa nämligen! Som en vardagsklocka till kontoret och dressat men ändå ledigt intryck.
Tack för input, riktigt fin är den!Nu var det nära 10 år sen jag köpte ”vanliga” Master Control och jag minns det som en toppenklocka men var rastlös och flippade mycket. Nu är jag verkligen nöjd med min sector dial, perfekt dressad vardagsklocka. Har svårt att se att jag kommer sälja den. Mycket klocka för pengarna om du hittar ett bättre begagnat ex.
![]()
![]()
![]()
Tack för input, riktigt fin är den!
Är ute efter något mellanting mellan en Cartier Tank Louis och Batgirl som är mina nuvarande två klockor och varit ett stort fan av JLC länge..
Vilken storlek på LC? JLCn ovan är ju rätt stor för den typen av ur.Tack för input, riktigt fin är den!
Är ute efter något mellanting mellan en Cartier Tank Louis och Batgirl som är mina nuvarande två klockor och varit ett stort fan av JLC länge..
Det är en large (33.7 - 25.5mm) jag har. Jag resonerar på det viset om JLCn hade varit mindre, säg 36-37mm, skulle den konkurrera för mycket med min LC. Sen är jag rädd att vita urtavlor >39mm med mycket tavla kommer kännas något större potentiellt än vad jag hade velat.Vilken storlek på LC? JLCn ovan är ju rätt stor för den typen av ur.
Har svårt att se hur en fyrkantig Cartier skulle konkurrera med en rund JLC, men vi är ju alla olika.Det är en large (33.7 - 25.5mm) jag har. Jag resonerar på det viset om JLCn hade varit mindre, säg 36-37mm, skulle den konkurrera för mycket med min LC. Sen är jag rädd att vita urtavlor >39mm med mycket tavla kommer kännas något större potentiellt än vad jag hade velat.
Den här är nära perfektion
![]()