• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

A0A18C4D-5538-462B-B8DB-6845755F4DA5.jpeg
Alltid en vinnande combo!

Var kan man serva en JLC Master Control? Är det bara Nymans eller finns det andra som kan funka?

Jag använder inte den klockan något nästan men det är nog dags. Dock motiverar det inte så mycket att lägga 10’ på service i förhållande till värde på den och omfattning på användning..

Är sugen att komplettera med en JLC! Tidigare tänkt mig en Reverso men tror den kommer vara för lik min Cartier Tank Louis. Därför har jag spanat in mer på MUT Reserve De Marche https://www.jaeger-lecoultre.com/eu...a-thin-power-reserve-stainless-steel-q1378420

Någon som har eller har haft en sådan och kan ge lite reflektioner? Hade velat ha en något dressad som jag kan ha lite till vardags och även på kontoret.

@pnt Jag ser att du har haft en ”vanlig” control date samt din nuvarande sector dial. Några reflektioner du kan bjuda på? Dina bilder väckte helt klart behovet av en sector!

Är lite småsugen på en av dessa nämligen! Som en vardagsklocka till kontoret och dressat men ändå ledigt intryck.

@pnt Jag ser att du har haft en ”vanlig” control date samt din nuvarande sector dial. Några reflektioner du kan bjuda på? Dina bilder väckte helt klart behovet av en sector!

Är lite småsugen på en av dessa nämligen! Som en vardagsklocka till kontoret och dressat men ändå ledigt intryck.

Nu var det nära 10 år sen jag köpte ”vanliga” Master Control och jag minns det som en toppenklocka men var rastlös och flippade mycket. Nu är jag verkligen nöjd med min sector dial, perfekt dressad vardagsklocka. Har svårt att se att jag kommer sälja den. Mycket klocka för pengarna om du hittar ett bättre begagnat ex.

IMG_9498.jpeg
IMG_9504.jpeg

IMG_6586.jpeg

Nu var det nära 10 år sen jag köpte ”vanliga” Master Control och jag minns det som en toppenklocka men var rastlös och flippade mycket. Nu är jag verkligen nöjd med min sector dial, perfekt dressad vardagsklocka. Har svårt att se att jag kommer sälja den. Mycket klocka för pengarna om du hittar ett bättre begagnat ex.

IMG_9498.jpeg
IMG_9504.jpeg

IMG_6586.jpeg
Tack för input, riktigt fin är den!

Är ute efter något mellanting mellan en Cartier Tank Louis och Batgirl som är mina nuvarande två klockor och varit ett stort fan av JLC länge..

Tack för input, riktigt fin är den!

Är ute efter något mellanting mellan en Cartier Tank Louis och Batgirl som är mina nuvarande två klockor och varit ett stort fan av JLC länge..

Då är detta ett toppenval. Kul med open caseback också! Vet inte hur svåra/lätta dessa är att få tag på nu för tiden. Jag klippte ju min här på K&S men det är inte ofta de kommer ut. Lycka till i sökandet och återkom med resultat sen!

För att det är kul med bilder, jämförelse med annan sector dial:

IMG_9524.jpeg
IMG_9527.jpeg

Vilken storlek på LC? JLCn ovan är ju rätt stor för den typen av ur.
Det är en large (33.7 - 25.5mm) jag har. Jag resonerar på det viset om JLCn hade varit mindre, säg 36-37mm, skulle den konkurrera för mycket med min LC. Sen är jag rädd att vita urtavlor >39mm med mycket tavla kommer kännas något större potentiellt än vad jag hade velat.

Senast ändrad:
Det är en large (33.7 - 25.5mm) jag har. Jag resonerar på det viset om JLCn hade varit mindre, säg 36-37mm, skulle den konkurrera för mycket med min LC. Sen är jag rädd att vita urtavlor >39mm med mycket tavla kommer kännas något större potentiellt än vad jag hade velat.
Har svårt att se hur en fyrkantig Cartier skulle konkurrera med en rund JLC, men vi är ju alla olika.

Tillbaka
Topp