• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Var inne på Nymans under kvällen och provade den Reverso Tribute Moon, Ref 3958420.
Undrar också varför jag inte har köpt en Reverso än!?:oops:

BAFF1B05-158A-4475-BBFA-16D023D7AE5F.jpeg

542ECC62-9884-463F-B37A-C4193752913C.jpeg
Kan bara hålla med, hade jag varit normal kort hade jag ryckt den för länge sen. Men den är lite för liten för mig

Du känner inte att tavlan är för bearbetad/lyxig för det grövre bandet?
Jag förstår hur du menar. Jag tycker att bandet gör klockan till en vardagsklocka medan tex en svart krokodil gör att det blir mera dressat.
Gillar bandet och ska beställa ett svart Casa Fagliano och har beställt en Struts som jag borde få till julafton.

Struts och den här brunakalven = vardag

Svart häst Casa Fagliano = dress

Senast ändrad:
Hej
Jag har som ni redan vet precis köpt en ny Reverso!
Jag har Casa Fagliano bandet i brun kalv och beställt ett strutsband
Men vill även köpa ett svart OEM Casa Fagliano svart häst band med svart tråd och med quick release bandstift för formul-1 byten.

Är det fler som vill handla så får vi 5 % rabatt vid köp av 2 och 10 % på tre eller fler. Priset är $500 (ca 5000kr) innan rabatt inklusive frakt.

Så är vi 3 så blir det iaf en femhundring i rabatt!

Nedan är bilderna jag fick av CF när jag ställde frågan.
Jag avser handla i januari. Så vill någon vara med på en beställning så PMa mig så styr jag tacksamt upp det!
B1B902C9-E747-446D-96FD-BF56C99EFF48.jpeg
F8A8B76D-AA61-48AD-B896-7E35CD68D0A7.jpeg
D3708903-E395-4A4F-9A30-0AAB32422F39.jpeg
9FC45DDD-2FF5-42C2-A37F-55A5E30AE325.jpeg
2BCD8B65-A488-4006-AF7A-CA1F6F394986.jpeg
78519E3E-A0D7-4D8B-B669-886458EA60E9.jpeg
9409F5B3-ECDB-48B4-A04C-E3AF27F54C3A.jpeg
FA770BFB-5683-4008-8871-6D5738FF6557.jpeg
17DA2A30-1801-4AA0-B9E8-9298F7449249.jpeg
EF317815-A068-40E6-A698-F917B1AE5DBC.jpeg
EE125C86-C466-4331-BF63-C9CD01B07D22.jpeg
E2D8EC93-81CB-465A-9ADD-27D20F15B819.jpeg
CD72B3CD-7233-409D-8F8B-E02A35AB45FB.jpeg
B487F07E-3F7C-4FAE-8C92-02BB4DF6643D.jpeg

Min enda JLC i stallet säger hej från en solig strand utanför Afrikas kust ;)
en JLC Master Compressor Navy Seals Edition GMT Chronograph Limited Edition *phu* längsta namnet ever på en klocka kan man undra men den är inget annat än perfekt för våta tillfällen :)
Det gummiöverdragna titanium armbandet är helt perfekt för undervattens aktiviteter och microjusteringen av dykbandet är av en annan klass för att vara en 2010 års modell. Måste säga att Omega och Rolex löst detta bättre nu mer med det glidande spännet förstås.Dock så är kvalitets känslan på klockan jämfört tex med min Sea-dweller så mycket högre och det är en ren njutning att studera, vrida upp Cal 757 urverket och bära denna klockan... :)
Qti0PX3ESGGncz4v6Lh98w.jpg

Tjoho!
/P

Jag överväger just nu att addera en av flera tänkbara graals till samlingen. En av kandidaterna är JLC Duometre Chrono Ref. 6043570. Jag har en förkärlek till det monokroma med en lagom dos komplikation som gärna får ha "det lilla extra".
Min erfarenhet av JLC över tid är begränsad, där jag gärna mottager tankar och intryck gällande historisk relevans, samlarvärde, servicebehov osv.
Kandidaterna i en högre prisklass är främst Audemars Piguet Royal Oak Perpetual och Patek 5980.
Tack!

JLC-masterclass-2012-25.jpg

Jag överväger just nu att addera en av flera tänkbara graals till samlingen. En av kandidaterna är JLC Duometre Chrono Ref. 6043570. Jag har en förkärlek till det monokroma med en lagom dos komplikation som gärna får ha "det lilla extra".
Min erfarenhet av JLC över tid är begränsad, där jag gärna mottager tankar och intryck gällande historisk relevans, samlarvärde, servicebehov osv.
Kandidaterna i en högre prisklass är främst Audemars Piguet Royal Oak Perpetual och Patek 5980.
Tack!

Den är väldigt, väldigt stor för att vara denna typ av ur.

Tack!

Den är verkligen trevlig!
Och inte så stor som smurfarna ovan hävdar!
Här är lite bilder på den med vit tavla på mina 18cm armar
38F5D838-89FF-478D-91DA-69F64E9EF0BF.jpeg
E6234D1F-A9AE-44F1-BBD3-FE28F6BC9A4A.jpeg

Och jag håller verkligen med dig! Det är en av dom riktiga graalerna där ute och jag skulle gärna äga en duometre men då worldtimern

Senast ändrad:
Tänkte be om lite vägledning och hoppas att detta ska vara rätt tråd för det :)

Jag är tämligen okunnig på området så snälla ha överseende om mina funderingar är banala. Jag köper inte klocka för att tjäna pengar på det (lyckligtvis :)), men är ganska ombytlig av mig och ett nyköp fodra allt som oftast försäljning av en befintlig klocka (både av ekonomiska skäl och för stämningen hemma:)) så det är önskvärt att det finns en marknad för den om/när den ska avyttras.

Har siktet inställt på en Reverso (vintage, begagnad) och då en Reverso Classique Medium.

- Bör jag satsa på en kvarts eller en med manuell uppvridning med bakgrund att den eventuellt skulle behöva yttras om inte alltför lång tid (dvs vad vill gemene man ha? Om vi talar om med stålboett (vilket är vad jag hoppas på) hur stor är prisskillnad för två i övrigt snarlika klockor?

- Hur gammal kan en kvarts vara utan att risken är att den är uttjänt? (om det överhuvudtaget är en faktor)?

- Är de någon tavla som anses mer åtråvärd än andra? (Jag är föreställer mig en vit tavla, men vet inte mer än så). Är det att föredra med subsekund eller inte? Vad säger ni? Vad är snyggast?

Sorry för spretigt inlägg, men hoppas på expertis från mer erfarna och kunniga.

Tack på förhand!

Tänkte be om lite vägledning och hoppas att detta ska vara rätt tråd för det :)

Jag är tämligen okunnig på området så snälla ha överseende om mina funderingar är banala. Jag köper inte klocka för att tjäna pengar på det (lyckligtvis :)), men är ganska ombytlig av mig och ett nyköp fodra allt som oftast försäljning av en befintlig klocka (både av ekonomiska skäl och för stämningen hemma:)) så det är önskvärt att det finns en marknad för den om/när den ska avyttras.

Har siktet inställt på en Reverso (vintage, begagnad) och då en Reverso Classique Medium.

- Bör jag satsa på en kvarts eller en med manuell uppvridning med bakgrund att den eventuellt skulle behöva yttras om inte alltför lång tid (dvs vad vill gemene man ha? Om vi talar om med stålboett (vilket är vad jag hoppas på) hur stor är prisskillnad för två i övrigt snarlika klockor?

- Hur gammal kan en kvarts vara utan att risken är att den är uttjänt? (om det överhuvudtaget är en faktor)?

- Är de någon tavla som anses mer åtråvärd än andra? (Jag är föreställer mig en vit tavla, men vet inte mer än så). Är det att föredra med subsekund eller inte? Vad säger ni? Vad är snyggast?

Sorry för spretigt inlägg, men hoppas på expertis från mer erfarna och kunniga.

Tack på förhand!
- Personligen skulle jag köpt en mekanisk,

- Quartz frågan anser jag ovidkommande då jag inte skulle köpa en Quartz, och jag har heller inget svar. Bara inte batteriet har läckt så ska det inte var något problem?
- Satsa på en ljustavla och inte dom mörkare. Gärna med sub sekund även om det inte är orginal, men då får du lite liv på tavlan.
Hoppas det var svar på alla frågor, annars är det bara att svara igen så ska jag försöka svara

Nej, men gör en sökning på Chrono24.se så får du säkert en indikation på det
Tack! Kikade där, men oj vad prisbilden spretar och sen måste jag i ärlighetens namn erkänna att jag tycker Chrono24 är svår att jmf med. När jag jämför med klockor jag själv äger så blir jag inte helt klok. En del känns ordentligt överprisade, men kan ju också vara att jag är okunnig även på dem modellerna:)

Tack! Kikade där, men oj vad prisbilden spretar och sen måste jag i ärlighetens namn erkänna att jag tycker Chrono24 är svår att jmf med. När jag jämför med klockor jag själv äger så blir jag inte helt klok. En del känns ordentligt överprisade, men kan ju också vara att jag är okunnig även på dem modellerna:)

Tyvärr har du rätt, allt ligger högt på Chrono24. Och just JLC är rätt populära utomlands medans här på KS tex är dom nästan osäljbara... ska man handla JLC ska man göra det här, men ska man sälja så är det inte lika kul.

Den är verkligen trevlig!
Och inte så stor som smurfarna ovan hävdar!
Här är lite bilder på den med vit tavla på mina 18cm armar
38F5D838-89FF-478D-91DA-69F64E9EF0BF.jpeg
E6234D1F-A9AE-44F1-BBD3-FE28F6BC9A4A.jpeg

Och jag håller verkligen med dig! Det är en av dom riktiga graalerna där ute och jag skulle gärna äga en duometre men då worldtimern
Jag är ledsen men den är ju alldeles för stor... Men också tur att vi alla får tycka olika!

Tillbaka
Topp