• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

TimeFlies

Panerai
Fick precis hem min första Reverso :)

upload_2020-8-17_14-6-51.png

upload_2020-8-17_14-6-56.png

Grattis, de är väldigt coola.
Vill också ha!
 

F32

Panerai
2-Faktor
Hej,
Jag har köpt en JLC Reverso Classic Medium till min blivande man efter tips härifrån, men köpte med brunt läder då jag var övertygad att det skulle passa både honom och bröllopskläderna allra bäst. Nu visar det sig efter lite om och men att jag behöver köpa ett svart läderarmband.

Var köper jag detta om jag behöver ett inom de närmsta två veckorna? Försökt snabbgoogla, men blir mest bara förvirrad med diverse snabbfästen och mått. Vilken bredd ska armbandet ha? Har inte möjlighet att mäta på klockan jag köpt då den redan är inslagen. Är det lätt att byta själv (går det att byta armband på bröllopsdagens morgon)?

Stort tack på förhand.
Ont om hjälp här, löste du ett nytt band?
 

Mayie

Breitling
Hej alla JLC fantaster.
Jag har varit insnöad på en reverso ett tag nu och har de senaste månaderna börjat gå i köptankar efter ännu en klocka till samlingen. Pga Corona har jag inte riktigt kunnat besöka någon AD då jag bor i Skåne och det varit inrese förbud till Kph men det verkar kunna lösa sig nu när jag kommer hem från semestern.
Det som intresserar mig mest är en Reverso, väldigt intresserad av den blåa Tribute men tänker att intresset för den vanliga varianten kanske håller längre och jag gillar inte riktigt hur läderbanden är "vikta" på tribute modellerna. Även Master Calendar är intressant men jag är rädd att den rent utseendemässigt kanske känns lite "vanlig"? Utöver dessa två så har jag varit intresserad av en Cartier Tank Americaine eller Tank Solo, inte riktigt samma liga men även dessa tycker jag är mycket vackra.

Är det någon här i tråden som har erfarenhet av dessa vackra ur och har lite tips? Kommentarer uppskattas särskilt från personer som har erfarenhet av flera modeller jag listat för jämförelse.

Tacksam för all input då jag funderat på detta i snart ett år nu :).
 

MAz_666

Rolex
Go'kväll vänner!
En vän berättade att han fick denna av sin farfar och frågade mig vad det var.
Är det något klockmärke jag vet minimalt om, så är det Jaeger.
Själv googlade jag lite och hittade liknande modeller som hette 'Wrist Alarm' och 'Memovox'. De jag fann verkade vara femtiotalare.
Är det någon som har förbarmande och kan berätta om modell, bedömt årtal - och om den är värd ngt (och den är högst troligt i ofixat utförande!)
Tack på förhand!
IMG_5118.JPG
 
Topp