• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den lilla är 38 x 24, precis som originalet. Min röda är 46 mm lång och 27,5 mm bred.

image.jpeg


Hur en Reverso sitter beror inte bara på omkretsen av handleden. Om handleden är platt och lång spelar mer roll, då sitter den bättre än på en rund och mullig handled. Tycker jag.

Och givetvis vad man tänker ha klockan till... Classique är perfekt till kostym! Lite liten till jeans och T-shirt. Jag tycker att min är mer allround, Grand Taille är bra allround också.
Ok, då förstår jag känslan att den inte var speciellt liten.
 

exaudi

Omega
Här är Hodinkees videosnutt om den nya Geophysics med deadbeat sekunder. Intressant video om hur de bla. plockat lite teknik från Extreme Lab 1. Om inte annat så är det kul att höra hur fransktalande personer uttalar "se löggs" :)

Tycker verkligen att hela tanken med en så pass komplicerad mekanik som döljer sig bakom en till synes oskyldig utsida är ganska kittlande. Ser kommentarer om att det är en onödig komplikation, vilket jag kan förstå. men det är ju jättehäftigt :)
Ingen som äger en? Hade hur som varit spännande att höra några mer tankar kring denna, gärna fler som är positiva ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tycker verkligen att hela tanken med en så pass komplicerad mekanik som döljer sig bakom en till synes oskyldig utsida är ganska kittlande. Ser kommentarer om att det är en onödig komplikation, vilket jag kan förstå. men det är ju jättehäftigt :)
Ingen som äger en? Hade hur som varit spännande att höra några mer tankar kring denna, gärna fler som är positiva ;)

Äger ingen själv men har haft de på handleden under min resa nere i JLC fabriken, Universal Time en lite längre stund än standardvarianten. Bra storlek, i mina ögon, som vardagsklocka oavsett klädstil.

Rätt kul att de flesta som ser klockan tror att det är en enkel batteriklocka ;)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

exaudi

Omega
Äger ingen själv men har haft de på handleden under min resa nere i JLC fabriken, Universal Time en lite längre stund än standardvarianten. Bra storlek, i mina ögon, som vardagsklocka oavsett klädstil.

Rätt kul att de flesta som ser klockan tror att det är en enkel batteriklocka ;)

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Tack för fina bilder!
Ja, eller hur, är ju just det där med "ulven i fårakläder". Kul :) ska se om jag hittar möjlighet att titta på båda varianterna i någon snar framtid. Är nog själv mer inne på den rena urtavlan och allt vad den utstrålar av enkelhet och elegans, men Universal Time är också häftig :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tack för fina bilder!
Ja, eller hur, är ju just det där med "ulven i fårakläder". Kul :) ska se om jag hittar möjlighet att titta på båda varianterna i någon snar framtid. Är nog själv mer inne på den rena urtavlan och allt vad den utstrålar av enkelhet och elegans, men Universal Time är också häftig :)

Tack! :D

Kör på den rena du! Riktigt bra val och den utstrålar precis det du skriver. Jag valde bland annat mellan den och ett par andra JLC innan jag valde en Reverso. Var själv sugen på att köpa den för två veckor sedan men kände att en större klocka på länk var något jag behövde mer - blev nya Air-King istället...

image.jpeg
image.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tycker verkligen att hela tanken med en så pass komplicerad mekanik som döljer sig bakom en till synes oskyldig utsida är ganska kittlande. Ser kommentarer om att det är en onödig komplikation, vilket jag kan förstå. men det är ju jättehäftigt :)
Ingen som äger en? Hade hur som varit spännande att höra några mer tankar kring denna, gärna fler som är positiva ;)
Jag håller med. "Bara för att vi kan"-komplikationer är rätt kul. Tyvärr så drar sig JLCn lite åt det tråkiga hållet. Men jag har aldrig sett den live (vad jag kan komma ihåg) så än finns det en möjlighet att jag ändrar mig.
 

Stbg

Omega
Tjena!

Jag skulle verkligen behöva lite hjälp av er med en värdering, vad skulle ni säga är rimligt att betala för denna skönhet?

Spec:
50-tal
35mm
Cal. P489
Serie: 1082911
Remmen är ej original


Tacksam för all input!
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    100.1 KB · Visningar: 44

MOL

Cartier
En SS memovox i fint skick blev värderad till 20 av objektiv besiktningman när jag hade en skada på min. Guld brukar vara lite dyrare..,
 

Jolly

Cartier
Förutom priserna så verkar de ha skurit en del i reversolinjen och kanske andra, men kan inte se att de tillverkar min Grande Duo längre
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ska du inte plocka den som ligger ute på chrono24 då? 2011, nyskick, 4 950 €...
Vilken tänker du på? Är det den med suddiga bilder från Tyskland? Jag hade en på G från USA för ca 4100€, men jag velade för mycket och den ska också beläggas med moms för att undvika varusmuggling. En brottslig vill jag ju inte bli. Jag ska se efter och se vilken du menar. Helst vill jag ha en ny eller en begagnad i mint condition för den är nog inte lika tilltalande med repor.
 
Topp