Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som har koll på hur en orginalkrona till denna ser ut?
Ca 36 mm med Valjoux 72Inte en susning men det är en riktigt trevlig klocka, vad är det för storlek på den?
Den där är sjukt bra, i färg.
Jag är nu OWG med min reveso efter att min Explorer 2a fått lämna. De övriga klockorna fick ingen handledstid samt att det var en förlovningspresent.Är det någon som är OWG med sin reverso? Är reverso en allround klocka eller är de mer dress klocka?
Jag är i dagsläget OWG med min Omega AT men har börjat känna suget efter att sälja denna och kanske istället köpa en reverso ref 3808420.
http://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/reverso/grande-reverso-night---day/3808420.html
Riktigt snygg den där!Jag är nu OWG med min reveso efter att min Explorer 2a fått lämna. De övriga klockorna fick ingen handledstid samt att det var en förlovningspresent.
Den har alla funktioner jag letar efter i en klocka. Svåraste valet jag har haft är att välja vilket armband jag ska köra det på .
Varför?Ambivalent..
Varför?
Fyfan va müzig
Frågar du mig säger jag bruntVet inte vad jag ska köra för band. bruna passar till min garderob bättre men svart OEM är schysst till jobbet.
Frågar du mig säger jag brunt
Det som irriterar mig är att det fortfarande (tror jag) finns en guldare på rean på NK för samma pris. 200kkr x 50% och jag har inte pengarnaNågon som vet pris i Sverige på Grande Reverso Calendar i stål ref: 3758420?
Kan inte hitta den på Nymans hemsida.
@Nymans Ur 1851 kanske ni kan hjälpa mig?
Mycket snygg! Den gillar jag verkligen!Jag såg på JLCs hemsida att de har slutat upp med Master Hometime. Synd, det är en snygg klocka.
What, rea på JLC? Det har helt gått förbi mig, är det på alla modeller?Är rean fortfarande aktuell på JLC klockorna i NK? Nån som vet?
What, rea på JLC? Det har helt gått förbi mig, är det på alla modeller?
Classique?
Japp, passar mina sparvarmar!Classique?
Jag har typ 18.5 runt mina handleder och tycker att GT och Grand Taille blir på tok för stora. Tycker att den du sportar är den bästa storleken. Köpte du nytt?Japp, passar mina sparvarmar!
Hur lång är den lugg till lugg? Provade den där nya Reverson som bara har texten Reverso på tavlan och den kändes inte liten. Måste vara drygt 42 mm lug till lug.Japp, passar mina sparvarmar!
Hur lång är den lugg till lugg? Provade den där nya Reverson som bara har texten Reverso på tavlan och den kändes inte liten. Måste vara drygt 42 mm lug till lug.