• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

image.jpeg

Någon som har koll på hur en orginalkrona till denna ser ut?

Är det någon som är OWG med sin reverso? Är reverso en allround klocka eller är de mer dress klocka?
Jag är i dagsläget OWG med min Omega AT men har börjat känna suget efter att sälja denna och kanske istället köpa en reverso ref 3808420.
http://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/reverso/grande-reverso-night---day/3808420.html
upload_2016-6-26_10-50-36.png
Jag är nu OWG med min reveso efter att min Explorer 2a fått lämna. De övriga klockorna fick ingen handledstid samt att det var en förlovningspresent.
Den har alla funktioner jag letar efter i en klocka. Svåraste valet jag har haft är att välja vilket armband jag ska köra det på :).
20160621_194443.jpg

Jag är nu OWG med min reveso efter att min Explorer 2a fått lämna. De övriga klockorna fick ingen handledstid samt att det var en förlovningspresent.
Den har alla funktioner jag letar efter i en klocka. Svåraste valet jag har haft är att välja vilket armband jag ska köra det på :).
20160621_194443.jpg
Riktigt snygg den där!

Sitrep på vintageguldaren (LeCoultre) som ska bli Frau Lews:

Gamle Werner ringer upp och är, kort sagt, lite i gasen.
"Ja, nu har jag tittat på den. Och vilken fin klocka. Jättefin klocka. Vad vill du att jag ska göra med den?"
"Ja, glas & krona måste ju bytas, minst."
"Ja, det är inget problem. Jag har glas och Jaeger-kronor."
"Tror du att du vågar dig på en helservice?"
"....jag måste kolla vad jag har hemma. Med verk och så. Jag ringer tillbaka."

En dag går, gamle Werner är ännu mer i gasen.
"Jag har hittat två verk jag kan slakta på delar! Vill du att jag ska fixa den?"
"Om du känner att du kan."
"DEN BLIR SOM NY! SOM NY!"

Jag har gått till Werner sen jag var grabb. Faktum är att farsan gått till Werner sen han var grabb. Nu har vi traditionellt haft rätt "ordinära" klockor, men ingen av oss kan minnas att han varit ens hälften så uppspelt någonsin. Jag ser fram emot att få se resultatet.

Update: Gamle Werner ringer igen. Nu blir det åka av.
"Tavlan är fastlimmad. Ska jag fixa det?"
"Om du kan."
"Om jag kan? Klart jag kan. Jag fixar det."

Karln har aldrig frågat om något. Ska bli kul att se på't när han blir klar!

Hur lång är den lugg till lugg? Provade den där nya Reverson som bara har texten Reverso på tavlan och den kändes inte liten. Måste vara drygt 42 mm lug till lug.

Den lilla är 38 x 24, precis som originalet. Min röda är 46 mm lång och 27,5 mm bred.

image.jpeg

Hur en Reverso sitter beror inte bara på omkretsen av handleden. Om handleden är platt och lång spelar mer roll, då sitter den bättre än på en rund och mullig handled. Tycker jag.

Och givetvis vad man tänker ha klockan till... Classique är perfekt till kostym! Lite liten till jeans och T-shirt. Jag tycker att min är mer allround, Grand Taille är bra allround också.

Tillbaka
Topp