Va skönt, då är det inte mig det är fel på. Frugan undrar om jag håller på och sabbar henes band när jag ska hjälpa henne med byte. Gör det själv då, om du tror det är lätt!Instämmer, det är ett litet helvete varje gång.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va skönt, då är det inte mig det är fel på. Frugan undrar om jag håller på och sabbar henes band när jag ska hjälpa henne med byte. Gör det själv då, om du tror det är lätt!Instämmer, det är ett litet helvete varje gång.
Ni som get er på att själva bytt armband på Reverson, är det pilligt/svårt? Tycker det ser grymt tight ut mellan bandhornen och klockarmbandet, jag ser inte ens bandstiften.
Kniv funkar bra också. Vass och liten.Ta samma typ av mejsel som du skruvar på och av länkbitar med, men den minsta. Det gör jag på min...
Får man fråga vilken servicetråd du syftar till?Tack! Inte konstigt att det diffar ibland, JLCs delar är nog inte helt gratis att köpa in. Sen är ju frågan vad som ingår också, i Nymans service utgår jag ifrån att allt ingår eftersom de gjort en uppskattning på vad som behöver bytas. JLC kanske gett dig ett pris för service medan delar kanske tillkommer?
Vissa märken (som nämns i en viss annan lång servicetråd) ger ju ett pris inkl allt, eventuella slitdelar bjuder de på. Det lär dock knappast gälla JLC.
Ingen aning faktiskt.Får man fråga vilken servicetråd du syftar till?
Den där får du ju inte flippa, den coolaste katten i stan kör ju en sådanHär kommer jag @Jolly!
Fortfarande kvar i lådan trots en flippargen. Känns bra!
Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Edition Spéciale Rouge
Låt bli att vara otrogen och kom ihåg att det du har är en patek till ett rolexpris, blir inte bättre än såHär kommer även min skönhet! Trots att jag saknar @Ernesto s flippargen har jag börjat få "orena tankar" och funderar på alternativ, får hoppas de går över
Snyggt foto på en snygg klocka. Keep it!Här kommer jag @Jolly!
Fortfarande kvar i lådan trots en flippargen. Känns bra!
Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Edition Spéciale Rouge
Utveckla..... vad kostade det och vad gjordes? Hur stor differens var det?Tvärtom, Nymans service kostade mer än JLCs egen serviceverkstad
Full service på Reverso Classique manuell utan komplikationer, diffade minst 2.500kr till JLCs fördel (minns inte exakt belopp, men jag valde att göra service o polera hos JLC)Utveckla..... vad kostade det och vad gjordes? Hur stor differens var det?
Såg precis att jag inte fick med citatet som jag kommenterade med "tvärtom, JLC är billigare"......men skit samma för ni förstod.Det skulle vara intressant att få höra från er som servat JLC eller iofs andra klockmärken också, om dessa priser stämmer eller om det alltid hittas något som behöver bytas så servicen blir högre. Någon med erfarenhet?
Nymans prislista:
http://www.nymansur.com/service-prislista#jaeger-lecoultre
Hur funkar det när du säger att JLC servar, skickar man ner klockan med paket? Hittar inget om det på deras hemsida. Eller går man tillväga via Nymans Ur?Såg precis att jag inte fick med citatet som jag kommenterade med "tvärtom, JLC är billigare"......men skit samma för ni förstod.
Nu har jag kollat lite efter ha kommit hem och det var någonstans mellan 2500-3000kr som skilde, sedan vet man aldrig om det kommer till något extra "litet".
JLC föreslog byte av något som Nymans inte hade med i sin offert, så det hade möjligen blivit ännu mer kostnader hos Nymans efter att urmakaren öppnat den, men det kan ingen svara på nu, eftersom jag lät JLC sköta servicen.
Anmärkningsvärt tycker jag att bägge ville byta krona (och behålla den (18k guld)), med hänvisning till täthetsservice.....klockan har ingen täthet från början så jag vet inte riktigt syftet egentligen..........men det gjordes så klart eftersom de sa att det behövdes.
Man måste kontakta dem först o sedan skicka klockan, de vill "nog" att du skall gå via AD men då är ju prisskillnaden borta.....det bästa är om de hämtar paketet för det kan vara väldigt dyrt med frakten......Hur funkar det när du säger att JLC servar, skickar man ner klockan med paket? Hittar inget om det på deras hemsida. Eller går man tillväga via Nymans Ur?
Väldigt mycket tyngd i den klockan. Den är nästan så att jag hellre hade haft baksidan upp, för den var helt otroligt vackerGräver lite i arkivet... Från en middag.
Väldigt mycket tyngd på handleden, bra närvaro men lite stor på min handled. En klocka där du lika gärna kan bära baksidan uppåt.
Jaeger-LeCoultre Duomètre à Chronographe 6012521
Det finns telefonnummer på JLCs hemsida. Man kan skicka direlt till dem. Alla tillverkare hänvisar till ADs i förstahand men det kan man skita i ocj propsa på att få skicka den direkt till ett servicecenter. JLCs ligger i Holland, skickar man med vanligt REK så är det inte särskilt dyrt.Hur funkar det när du säger att JLC servar, skickar man ner klockan med paket? Hittar inget om det på deras hemsida. Eller går man tillväga via Nymans Ur?
Man får skicka ned klockan för en offert, vilket i sig är nästan samma sak som hos AD, då de inte heller vet kostnaden innan de öppnat och tittat igenom den.Hade varit grymt med en prislista från JLC själva, vad de tar i service.
Man får skicka ned klockan för en offert, vilket i sig är nästan samma sak som hos AD, då de inte heller vet kostnaden innan de öppnat och tittat igenom den.
Det kostar extra för guld, så totalt med kronbyte o allt 6 763,41+c:a 8-900 kr för frakten dit.Vad betalade du för din reverso classique manuell?
Oj, vilken skillnad. Bra att veta inför framtiden.Det kostar extra för guld, så totalt med kronbyte o allt 6 763,41+c:a 8-900 kr för frakten dit.
Har för mig att offerten från Nymans låg på 11.500, men jag hittar inte offerten just nu.