• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Gör premier på forumet tillika tråden med en nyinförskaffad Grande Taille :) Är sedan länge ett stort fan av JLC och suktat på denna i guld ett bra tag nu! God fortsättning och Gott Nytt År alla Klocksnackmedlemmar.

IMG_0474.JPG

Härlig klocka, Reverson gör sig sjukt bra i guld!

Då är det nog ganska lugnt att reklamera, för de känns som väldigt serviceminded.

Maila några bilder till Claire så tror jag att du får ett nytt
[email protected]
Har mailat dem och avvaktar fortfarande svar. Hoppas på något positivt. Mitt svarta band som jag köpte utav deras butik i Rom tidigare i år med började släppa lite i lädret som sitter fäst i klacken. Efter lite tjat fick jag 10% rabatt på det band som nu är paj:/

Har mailat dem och avvaktar fortfarande svar. Hoppas på något positivt. Mitt svarta band som jag köpte utav deras butik i Rom tidigare i år med började släppa lite i lädret som sitter fäst i klacken. Efter lite tjat fick jag 10% rabatt på det band som nu är paj:/
Oavsett om man får rabatt eller ej skall det hålla bättre....så på dem bara! Annars får du väl gå till Konsument-Europa och få hjälp.

Jag tror att de löser det ändå, även om det ibland tar tid för deras mail

Oavsett om man får rabatt eller ej skall det hålla bättre....så på dem bara! Annars får du väl gå till Konsument-Europa och få hjälp.

Jag tror att de löser det ändå, även om det ibland tar tid för deras mail
Fick svar och de bad mig vända mig till närmsta AD. Finns ingen här i Göteborg. Skall man kontakta Nymans och hänvisa till diskussionen med JLC?

Det är en udda bandkonstruktion för att kompensera för en lite för stor boett.

Har en kollega som noterat mitt klockintresse som svamlade om att han hade fått någon JLC för länge sen av sin flickvän. Han är helt ointresserad av klockor och använder den aldrig men sa att hans tjej hade det rätt bra ställt så han undrade om den var äkta eller ej. Jag har ingen koll på JLC alls så kunde inte hjälpa honom men någon här kanske kan se?

Någon som kan nämna något referensnummer också kanske?:)

IMG_7574.PNG

IMG_7575.PNG

IMG_7576.PNG

Har en kollega som noterat mitt klockintresse som svamlade om att han hade fått någon JLC för länge sen av sin flickvän. Han är helt ointresserad av klockor och använder den aldrig men sa att hans tjej hade det rätt bra ställt så han undrade om den var äkta eller ej. Jag har ingen koll på JLC alls så kunde inte hjälpa honom men någon här kanske kan se?

IMG_7574.PNG

IMG_7575.PNG

IMG_7576.PNG

Bilderna var ju inte direkt detaljvänliga. Men det faller ju redan på det orimliga på att hans flickvän skulle gett honom en tourbillion. Om han inte med "rätt bra ställt" syftar på en Bonnier eller Wallenbergare som fått feeling och börjat köpa klockor för hundratusentals kronor till icke klockintresserade respektive ;)
Hittade dock en bild på en modell som liknade din, länkad till en replika-hemsida. Lite annorlunda dock.
.
big8598.jpg

IMG_7574.PNG

IMG_7575.PNG

IMG_7576.PNG
Tokfake.

Bilderna var ju inte direkt detaljvänliga. Men det faller ju redan på det orimliga på att hans flickvän skulle gett honom en tourbillion. Om han inte med "rätt bra ställt" syftar på en Bonnier eller Wallenbergare som fått feeling och börjat köpa klockor för hundratusentals kronor till icke klockintresserade respektive ;)
Hittade dock en bild på en modell som liknade din, länkad till en replika-hemsida. Lite annorlunda dock.
.
big8598.jpg

Tack för snabba svar!

Vart ju givetvis skeptisk när jag såg att det var en tourbillion men hans brud är dotter till någon advokat med en rätt stor egen firma tydligen så tänkte att det kanske var något arvgods inom familjen eller så. Men då kan jag meddela honom dem tråkiga nyheterna, men som sagt han är helt ointresserade och använder den aldrig så tror han överlever:)

Behöver inte ens googla för att se att den där är fake, förutom det dåliga hantverket så skulle aldrig ett respektabelt klockmärke som JLC ha något så vulgärt på klockans baksida.

Någon som har koll på vad en service på en memovox 70-talare kostar?
Det kostar "huggorm", men det beror så klart på skick och vad som behöver göras. Ska den till JLC kostar det vad jag vet från ca 13 och uppåt. Glöm inte bort att det ofta tar lång tid. Min tog drygt 10 månader, men det blev ju vackert.
IMG_1382.JPG

Om du skickar till JLC så glöm inte att även fråga om "Extract from the archive" så får man lite mer info om klockan.

Det kostar "huggorm", men det beror så klart på skick och vad som behöver göras. Ska den till JLC kostar det vad jag vet från ca 13 och uppåt. Glöm inte bort att det ofta tar lång tid. Min tog drygt 10 månader, men det blev ju vackert.
IMG_1382.JPG

Om du skickar till JLC så glöm inte att även fråga om "Extract from the archive" så får man lite mer info om klockan.
Den blev i alla fall väldigt fin. Skulle någon AD göra samma sak i Sverige skulle det kosta en och en halv huggorm;)

Om man ber om "Extract from the archive" så tror jag att JLC tar betalt för det, minns inte hur mycket men jag har för mig att det stod på hemsidan.....det var i alla fall en peng, så att man är beredd på det.

Den blev i alla fall väldigt fin. Skulle någon AD göra samma sak i Sverige skulle det kosta en och en halv huggorm;)

Om man ber om "Extract from the archive" så tror jag att JLC tar betalt för det, minns inte hur mycket men jag har för mig att det stod på hemsidan.....det var i alla fall en peng, så att man är beredd på det.

För mig blev det inget extra för utdraget, givet servicen, men hade kanske bara tur. Om man bara ber om infon utan något annat förutsätter jag att det kostar.

IMG_1382.JPG

Den är så makalöst vacker och tänker man på vad du gav + uppfräschningen så tror jag du anser att det är värt det, antar jag. Den är så fin nu. Även om det kostar huggorm så har du ändå en grymt fint dress-ur idag med känsla för en vettig peng.

Tillbaka
Topp