Tack för tipset, men jag har redan en godbit I synnerhet nu om de tagits ur produktion. Jag gick igenom typ alla Reversos och kom fram till att GTn va det bästa valet. Och då finns det många fina Reversos. Dock faller rätt många på tjockleken i min värld.
Jo, har sett de nya, men de du nämner saknar väl sekundvisare och det finns nu ingen enklare modell med sekund alls?
Det är tur att modellen finns i flera olika storlekar, så att alla kan hitta en som passar ens smak! Jag provade flera stycken olika innan jag köpte min Reverso Rouge och tyckte att Classique var för liten för ändamålet samtidigt som GTn var för tjock, där och då - kan dock tänka mig att komplettera med en av de nu.
Enklaste (som i billigaste) modellen med sekundvisare är Ultra-Thin Duoface som kostar 86,5k. Tribute Duo finns också men då kryper priset upp till 109k samt Large Duoface för samma peng. Annars är det guld som gäller.
Sedan är det som alltid om man undrar något: fråga. Ibland finns det modeller kvar på lager som är discontinued. Jag och @don segundo köpte ju Reverso Rouge nya i år hos Krons/Nymans trots att den bara tillverkades 2012-2014. Tur det så vi slapp betala över 100k på Chrono24...
Bildkavalkad från Schweiz på min favoritmodell: